CX-spotting

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Post by ingkogni2 »

Hadde by-kjøring i og forbikjøring i tromsø i går. En rød serie 2 break observert på øya litt sør for tunellen under sundet (ved esso).
En eller to 2CV i sentrum. Den ene var en Carleston (skrives vell ikke sånn, men...) og den andre veit jeg ikke, men den var rød (så den bare forrfra...)

IngKogni2
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Kom akuratt hjem fra padletur i fra Dalen og ned til Lunde, utrolig flott landskap i Telemark der!
Men så en hvit Break parkert langs elva bare noen km før Hogga sluse.....

Noen her sin?
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

For 2-3 uker siden så jeg hele 3 CX'er fra kontorvinduet mitt, på samme dag.
Først kom en grå 22 TRS (tror jeg) og parkerte på parkeringsplassen under vinduet mitt, så kom en rød 22TRS etter ett par timer. På slutten av dagen kom det en hvit 25 TRI(grønne skilter), denne har nettopp skiftet eier og står nå ved Østbyen bil og skal på service. I tillegg bor det en kar rett nedfor jobben som har flere Citroen'er (bla. DS, 2CV og en hvit 22TRS). Denne ser jeg hver dag fra kontoret.
Det har også vært en hvit serie 1 20 Pallas her av og til. Den blir kjørt av en eldre dame og den ser strøken ut.
Itillegg så går jeg forbi en rød Break Diesel serie 1, som står nedgrodd i en hage når jeg går til Linken her i Bodø.

Vet ikke hvor mange CX'er det er her i Bodø, men jeg har klart å registrere 12-13 stykker + mine 5.

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Post by ingkogni2 »

Mandag for en uke siden så jeg en DS med nye typen lykter i et kryss fra ett av boligområdene på Setermoen :D :D .
Hvis han som kjørte er den jeg tror det er så har han en drøss Citroener, bla CX, GS/A, DS og Traction - deriblant en 2,7-rekkesekser.

Møtte en rød CX Break rett sør for Buktamoen(avkjørsla til Senja) i dag ca kl 14.30. :D

IngKogni2
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

så en rød 86 rød break med grønne skilt i dag (Heimdal), ikke mange igjen av 2 seters varebiler, faktisk den første jeg har sett på årevis.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

citro1cx wrote:så en rød 86 rød break med grønne skilt i dag (Heimdal), ikke mange igjen av 2 seters varebiler, faktisk den første jeg har sett på årevis.
Og det ble en mindre i dag :)

Skifta til hvite skilt for to timer siden !
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Post by ingkogni2 »

Kom for noen timer siden hjem fra en ferietur til Vega (øy på helgelandskysten, sør for sandnessjøen). På sørovertur møtte vi en hvit CX break rett nord for Fauske.

På selve vega var det ingen CX, men jeg så en XM 2,1 med enten dump eller bare fri-eksos fra waste-gaten. "Psssh"-lyd ble det i allefall :D :D .

Var innom en rekvisitabutikk i Sandnessjøen der jeg fant en eske med noe hvitt "tøy-greiier" inni. Måtte bare ha det. Viste seg å være nakke-støtte-trekk :D :o . Ikke orginale, men nesten :P . 179KR for 2 stk. :? :shock:

Selvfølgelig sluttet blinklyset å funke på turen, men varselblinken funkgerte. Heldighvis er det en kjenning av pappa på Mo i Rana som har jobbet på Citroen i over 30 år (driver eget verksted nå) som tok det på sparket; "Feilen ligger i varselblink-bryteren. Hvis den ikke går i 0, så virker ikke rettnigslysene". Feilen ble fikset med en bit av en bruskork som vi kilte inn mellom plastdekslet og bryteren, med bryteren litt inn-trykt. Da funket blinken helt hjem :D .

Så en mørkeblå CX break av ukjent årsmodell like ved Jysk på Mo også, men det var på for lang avstand til å si noe mer om den.

I dag, mens jeg lette etter en rettstrekke for å komme forbi en av utallige bobiler med for god tid / liten motor, møtte jeg en serie 2 DS Break i en eller annen lys grønnfarge. Denne var på tur sørover. Tror det var denne: http://groups.msn.com/eirikcitroenbilde ... PhotoID=38

IngKogni2
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
seggan
Posts: 424
Joined: Wed 21 Jan, 2004 17:17
Location: Stjørdal

Post by seggan »

Ved aa ta en tur til Skaun, naermere bestemt Aunan Repverksted vil frelste se dama mi, CX Turbo 2 , staa i ro. Eieren er i Sudan og blir en stund. Neste tur hjem i august faar hun en tur paa tectylverkstedet for aa bli penere under. Det er bare aa ta en tur, fremdeles gratis aa se paa den blaa dama. :D
Svevende & flyvende
Ford LTD, 77 mod.
Nissan Leaf, 13 mod.
Ford Kuga, 10 mod.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

seggan wrote:Ved aa ta en tur til Skaun, naermere bestemt Aunan Repverksted vil frelste se dama mi, CX Turbo 2 , staa i ro. Eieren er i Sudan og blir en stund. Neste tur hjem i august faar hun en tur paa tectylverkstedet for aa bli penere under. Det er bare aa ta en tur, fremdeles gratis aa se paa den blaa dama. :D
God idè, begynner å føle ensomheten på kroppen :cry: , er ikke mange som kjører cx daglig lenger i Trondheim.

PS: "seggan": har ikke du et bremserør ekstra tro? gi meg et hint når du er byen da?
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Lars
Posts: 110
Joined: Fri 05 Dec, 2003 19:46
Location: Trondheim

Post by Lars »

Ved aa ta en tur til Skaun, naermere bestemt Aunan Repverksted vil frelste se dama mi, CX Turbo 2 , staa i ro.
Har sett den et par ganger allerede i løpet av våren og sommeren. Den så litt ensom ut, men jeg syntes faktisk den lyste opp litt da jeg kom med min CX. Det er ikke så mange av dem hos Aunan heller. Men sist jeg var der, hadde den i alle fall selskap av Ulf Risnes (han i Tre Små Kinesere) sin DS 21 Pallas. Småpen...
'68 ID 19B Confort og '90 XM V6.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Lars wrote:
Men sist jeg var der, hadde den i alle fall selskap av Ulf Risnes (han i Tre Små Kinesere) sin DS 21 Pallas. Småpen...
ser man det, har'n endelig tatt til vettet og slutta med å kjøre rundt i traktor (volvopv :P
Litt over middels interessert i Citroën cx!
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Var i Ørsta og hentet en delebil i dag. På turen så jeg to CXer. Den ene er på tur til meg for reparasjon. Til neste år vil den vel være på veien igjen. :wink: (GTi Turbo2). Den andre en serie 1 CX 2000 uten skilt hos Øverland Dekk og Bil i Molde.
Mvh
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

grå dieselbreak på grønne skilter observert på heimdal... :)
Litt over middels interessert i Citroën cx!
raymondness
Posts: 104
Joined: Tue 16 Mar, 2004 03:43
Location: Trondheim
Contact:

Spotting...

Post by raymondness »

Nylig hjemkommet etter en liten ferietur til Bodø. Så én eneste CX i Bodø, og det er naboen på Langstranda sin snart kondemnerte serie 1 Pallas. Trym; Berg den fra Metall & Gjenvinning! Den finnes i Hammarn 5... Ellers møtte jeg én CX på sørsiden av Saltfjellet. Grå eller Beige serie 2 Break... Så også en brun break (med svart tak, tror jeg) i Berkåk-området forrige tirsdag... Samt en mørk grå Break på Oppdal...

Bilen min oppførte seg helt eksemplarisk tur-retur Bodø-Trondheim. Kjørte hjem på natta. Nesten ingen trafikk og perfekt vær og føre... Synd ikke speedometeret virker, for jeg skulle gjerne visst hvor fort jeg kjørte... Lå jevnt på 4-4500 rpm, og det var særdeles behagelig..
--
Raymond
87 CX 22 TRS
Historie:
86 CX 25 GTi Automatique. (rustoffer) 91 CX TGE (død), 87 CX 22 RS (Går nå i Banjul, Gambia), 81 CX 2000 Athêna (Skjebne uviss...)
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

:o :o :shock: Hvaa, en ukjent CX i "min" teig...... Raymond, takk skal du ha, skal kjøre bort å sjekke den opp rett etter jobb. Er ikke så mye på de kanter av byen, må vel ta med meg bikkja en dag og gå alle små gatene nærmere etter for å se om det står noen skatter der 8)
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
Post Reply