CX-spotting

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

jonsto wrote:Problemet er at jeg ikke ser så mange CXer lenger.
Begynner du å få dårlig syn? Du må da se CXer hvor du enn snur og vender deg :)
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
André
Posts: 102
Joined: Sun 22 May, 2005 19:58
Location: Bergen

Post by André »

Jeg kjørte bak en CX 22 trs med en stabel materialer på taket fra lagunen til Danmarksplass i Bergen.
Bilen var svart og så hel og fin ut.

André
Xantia 1,8 16V + 2CV6 Special
NEWCX
Posts: 142
Joined: Mon 06 Jun, 2005 19:39
Location: Trondheim

Post by NEWCX »

Duvet nedover fra Trondheim til Gardermoen i DS'n med nyfyllte gasskuler :D . På den turen så jeg kun en CX break som var på vei nordover, men den gikk ikke for egen maskin. Den var godt forankret på en bilhenger dratt av en XM. Forhåpentligvis en entusiast som skal restaurere den, eller kanskje det var en donorbil? Dette var i 6 tida mandag morgen rett nord for Soknedal. Noen i Trondheimsregionen?


67 DS 21 pallas
82 CX Athena
87 CX 22 TRS VIP
97 Evasion 1,9 TD
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Post by Sturla »

Kjørte 2000 km fra Bergen til Dalarna (ikke spør) og tilbake, så tre Break før Ulvik, siden kun en syd for Kongsvinger.
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
Tor Olav
Posts: 285
Joined: Wed 12 May, 2004 22:44
Location: Bærum

Post by Tor Olav »

Det begynner å bli stadig lengre mellom hver gang jeg ser en CX som ikke er min, men denne uken har jeg sett to, i tillegg til Tron Citpilots Break :) som bor en kilometer unna:
- En hvit serie 2 Break observert på Lysaker og Eiksmarka i Bærum (regner med at det var den samme)
- En trondhjemsregistrert sort serie 2 GTI på Bøhms Auto i Oslo med klubbens skiltplater. Ikke spesielt vakker. :cry:
6 CXer fra 1988 til 2007...
'00 Alfa Romeo 166 2.5 V6
'00 Volvo V70 2.0 Turbo (på vei ut)
'59 Mercedes 220 SE (under restaurering, en av ca. 100 igjen i verden!)
'91 Peugeot 605 SV 3.0 Aut. (som ny, pakket ned til neste generasjon)
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Det sto en CX serie II Break med hvit fin lakk utenfor Biltema i Skien i dag.

Jeg skreiv en liten lapp på ruta. Er du her på forumet?
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
Citpilot
Posts: 181
Joined: Wed 14 Jan, 2004 16:48
Location: Oslo

Post by Citpilot »

Jeg så en GTI Turbo II med henger på ringveien, sist lørdag. Det var tuting og vinking, ergo en medentusiast. Så også en sort/blå GTI i Hurdal i helgen, ellers er det tynt med CX´er rundt omkring.... Ikke så rart når jeg tenker på alle de bilene en kan finne hos høgger´ne rundt Oslo. I fjor var det jo rene masseslaktet hadde jeg inntrykk av.

Tron
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Citpilot wrote:Jeg så en GTI Turbo II med henger på ringveien, sist lørdag. Det var tuting og vinking, ergo en medentusiast. Så også en sort/blå GTI i Hurdal i helgen, ellers er det tynt med CX´er rundt omkring.... Ikke så rart når jeg tenker på alle de bilene en kan finne hos høgger´ne rundt Oslo. I fjor var det jo rene masseslaktet hadde jeg inntrykk av.

Tron
Ta turen rundt Råholt/Eidsvoll Verk neste gang du er i Hurdal, så får du nok øye på 2-3 stykker :)
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
Blaamann1975
Posts: 130
Joined: Thu 11 Dec, 2003 17:18
Location: Tobøl, Hedmark

Post by Blaamann1975 »

Ja, dette var en god fredag ettermiddag :)
Etter 10 mil i CXen så jeg tre CXer i dag.
En på på Frogner i Sørum, en i rundkjøringa på Kløfta i Ullensaker kommune samt en på Årnes i Nes kommune. Alle var break med farge koksgrå eller sølvgrå!

Desverre var det ingen som hilste :?: så vidt jeg registrerte enda jeg var mere enn aktiv på det planet :!:

MVH
Mårten :D
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Var en tur til Sandnes i helga. ca 65mil.

Hvit serie II Break NV registrert på heia mellom Dalen i Telemark og Setesdal.

Mørk 22TRS med laksetrapp i Sirdal og en sort Serie II berline som jeg møtte ned bakkene til Flatdal i kveld.
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
CXThomas
Posts: 64
Joined: Sat 21 May, 2005 18:59
Location: Oslo

CX 25 TRI

Post by CXThomas »

Var en tur på Elverum i dag. Der så jeg en nydelig CX 25 TRI med AirCondition. Grå, ombygget fra varebil og med TRX dekk og felger.
Lurer på hvor mange CX som ble levret med AC her i Norge?
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Re: CX 25 TRI

Post by steinarsv »

CXThomas wrote:Var en tur på Elverum i dag. Der så jeg en nydelig CX 25 TRI med AirCondition. Grå, ombygget fra varebil og med TRX dekk og felger.
Lurer på hvor mange CX som ble levret med AC her i Norge?
Min 88 TRI ble levert med Automat, AC og ABS. Noen som vet hva slikt utstyr kostet ekstra i 88 ?
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
Tor Olav
Posts: 285
Joined: Wed 12 May, 2004 22:44
Location: Bærum

Post by Tor Olav »

Så en DF-registrert serie 2 GTI i lys blå metallic på Ring 3 i Oslo ved Økern fredag ca. kl 18.30 - så pen ut.
Så en DF-registrert serie 2 GTI Turbo i gråblå metallic i dag på Espa i Hedmark - rust ved bensintanklokk
Noen fra klubben? Har ikke sett disse to før, tror jeg - det finnes flere enn vi vet om virker det som...
Lurer på hvor mange CX som ble levret med AC her i Norge?
Tror ikke mer enn 5% av serie 2-bilene hadde A/C - i så fall blir det vel kanskje noe slikt som 70-75 biler kanskje. Tipper det kostet ca. 25-28.000, men noen har kanskje en gammel prisliste?
Når det gjelder serie 1 vet jeg ikke om A/C ble levert på andre modeller enn Prestige?

Har litt lyst til å etterinstallere A/C på mine CX'er, men det er jo ikke så lett hvis ikke man får tak i komplett delebil og kan ta komponent for komponent... Det dukker opp noen en gang i blant i Europa, ofte med både skinn og A/C, som man jo kan ta inn hvis man har 12-15.000 til overs...
6 CXer fra 1988 til 2007...
'00 Alfa Romeo 166 2.5 V6
'00 Volvo V70 2.0 Turbo (på vei ut)
'59 Mercedes 220 SE (under restaurering, en av ca. 100 igjen i verden!)
'91 Peugeot 605 SV 3.0 Aut. (som ny, pakket ned til neste generasjon)
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Tor Olav wrote: Tror ikke mer enn 5% av serie 2-bilene hadde A/C - i så fall blir det vel kanskje noe slikt som 70-75 biler kanskje.
Iallefall hadde han bak disken på delelageret hos Citroën Storo aldri sett
en CX med originalmontert AC. Og reima til kompressoren stod ikke i noen delelister :)
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
Citpilot
Posts: 181
Joined: Wed 14 Jan, 2004 16:48
Location: Oslo

Post by Citpilot »

Iallefall hadde han bak disken på delelageret hos Citroën Storo aldri sett
en CX med originalmontert AC. Og reima til kompressoren stod ikke i noen delelister
Det sier dessverre ingenting, det jobber minst 1 person der som ikke finner ræva si om han sitter på´n, for å si det slik. Jeg går aldri dit uten delenummeret på det jeg skal ha i hånda.

Tron
Post Reply