CX-spotting

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
25trd
Posts: 154
Joined: Tue 29 Mar, 2005 14:01
Location: Toten

Post by 25trd »

Børre wrote: navnet på bakruta var ihvertfall langt.....
:? :? Hvilke årsmodeller har skrift på bakruta....? :lol: :wink:
CX25TGD
CX25TRD
CX25TRI
CX20RE
GSpecial

Uten komfort og hydraulikke,
duger bilen ikke...
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

25trd wrote:
Børre wrote: navnet på bakruta var ihvertfall langt.....
:? :? Hvilke årsmodeller har skrift på bakruta....? :lol: :wink:
Det er der det med liten skrift står, vet du........ :oops: :lol:

Men: I dag stod det en svart berline på Strømmen stasjon :shock: ! Tror det var en 22 TRS men er ikke sikker. Noen som vet hvem det er? Det er jo nærmest i "hagan" min.....
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

Den overnevnte cx`n stod der fortsatt når jeg kom fra jobb i går, så jeg tok en liten kikk. Det er en svart CE registrert 22 TRS VIP. Meget hel og pen. Litt møkkete og med et stort behov for en polish. MEN... da jeg titta inn i bilen og så på telleren holdt jeg på å ramle....79000 :shock: !
Håper den blir stelt pent med :roll:
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Børre wrote:Den overnevnte cx`n stod der fortsatt når jeg kom fra jobb i går, så jeg tok en liten kikk. Det er en svart CE registrert 22 TRS VIP. Meget hel og pen. Litt møkkete og med et stort behov for en polish. MEN... da jeg titta inn i bilen og så på telleren holdt jeg på å ramle....79000 :shock: !
Håper den blir stelt pent med :roll:
om denne bilen har stått, eller blir stående lenge uten å være i bruk, kan det være en indikasjon på at bilen har feil som ikke gjør den kjørbar. Hvis f.eks clutch er defekt ville et skifte koste eieren opptil 10000 å reparere på et verksted. Av erfaring vet jeg da at eieren fort kan finne på å levere bilen inn til en bilopphugger, og da er bilen tapt for alltid. så da kommer jeg til poenget mitt: sett en hyggelig lapp på vinduet, forklar at du er entusiast og fortell at du kunne tenke deg å kjøpe bilen hvis den er tilsalgs. Et anet alternativ er å finne ut hvem som eier bilen (gjennom autosys på ditt lokale biltilsyn) og så ta kontakt. Jeg vet om flere som på denne måten har skaffet seg perler... :wink: selv går jeg rundt og sikler på T2, men eieren vil nok ikke selge den..... :cry:
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

Ingen fare!
Jeg så den første gang i går ( er på Strømmen stasjon nesten hver dag) og den var borte igjen i morges.
Men jeg har tatt bilder av den, så om noen er interessert....... :wink:
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

Hvorfor ikke legge dem i albumet(Zapto...), så vi får se den.... 8)
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Kjørte bak en mørk sedan serie2 fra Jessheim i retning Biltilsynet i går ettermiddag.

Blinka med lysene men fikk ikke noe respons :(
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

steinarsv wrote:Kjørte bak en mørk sedan serie2 fra Jessheim i retning Biltilsynet i går ettermiddag.

Blinka med lysene men fikk ikke noe respons :(
Var kanskje samme bilen jeg så lørdag ettermiddag i Jessheim sentrum, en mørk (sort?), litt sjabby GTI turbo som ga litt på ut fra en rundkjøring :)
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

steinarsv wrote:
steinarsv wrote:Kjørte bak en mørk sedan serie2 fra Jessheim i retning Biltilsynet i går ettermiddag.

Blinka med lysene men fikk ikke noe respons :(
Var kanskje samme bilen jeg så lørdag ettermiddag i Jessheim sentrum, en mørk (sort?), litt sjabby GTI turbo som ga litt på ut fra en rundkjøring :)
Jaggu! Du er jo værre enn meg - begynt å svare på egne innlegg! :lol:

Passerer en pen sølv met. 1985 GTI Turbo langs Oslogate gjennom gamlebyen i ny og ne her - en eldre herre bak rattet - og en noe yngre passasjer. Har sett samme bil parkert ved kroa på Holtet 3-4 ganger i sommer. Noen som vet hvem dette er? Bilen ruller på turbofelger....
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Traff en veldig sliten 22 TRS her, hyggelig type.
Familien hans har kjørt Citroën i alle år, hans første bil var en GTi akuratt som meg. Men nå viste han ikke om han skulle gå henn å kjøpe en bra CX eller gå rett på XM vogna....

Vi får håpe han tar til fornuften ( :roll: ) og velger CX.....
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Robert wrote:
Jaggu! Du er jo værre enn meg - begynt å svare på egne innlegg! :lol:
Kjeder man seg på jobben, så kjeder man seg på jobben...

Møtte forresten en hvit Break serie2 i morges like etter bomstasjonen på tur Nordover på E6....
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Post by ingkogni2 »

Observerte en Hvit Berline 2,2 eller 2,0 i går mens jeg sto på jobb.

I dag hadde jeg glattkjøringa + masse landevei-kjøring. på landevei-delen så jeg en CX som sto på sida av en fjøs (men klarer ikke å huske hvor :oops: ) og en Rød Berline som sto registrert uttafor et hus på en sidevei ved Finnsnes. På vei hjem i dag så jeg en Hvit berline (sannsynlighvis den samme som over).

Har en idè: Hva om noen utformer en invittasjon/flygeblad til å legge under viskeren på CX'er man måtte komme over rundt omkring. Er jo en måte å få flere medlemmer på.

IngKogni2
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

en invittasjon/flygeblad til å legge under viskeren på CX'er man måtte komme over rundt omkring.
Den sporten har jeg drevet noen år. Problemet er at jeg ikke ser så mange CXer lenger. Den er laget av klubben. Skal se om jeg finner igjen den elektroniske utgaven og sende til deg. Hvis ikke har vel både Helge og Kristian den.
Mvh
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

jonsto wrote:Problemet er at jeg ikke ser så mange CXer lenger.
Kan det være fordi du har halvparten av landets CX-beholdning i garasjen mon tro? :lol:
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Kan det være fordi du har halvparten av landets CX-beholdning i garasjen mon tro?
kanskje, men de er det ikke noen vits i å legge informasjon under pusseren på. :wink: :D
Mvh
Post Reply