CX-spotting

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: CX-spotting

Post by dagmatti »

rundgren wrote:
dagmatti wrote:En hvit gsa special, og en cx rød 22 trs (tror jeg) spottet kjørende fra storo til nydalen forbi bi idag kl 07:15 eller noe i den duren. Kult! :D
Jeg jobber i nabobygget og kjører rød 22 TRS til jobb ganske ofte, så er nok fort skyldig i den ene av disse hvertfall.
Kult med GSA i trafikken!

Hehe, ja jeg så deg idag også; etter ferien har jeg reist litt senere så da tror jeg vi har kommet litt i sync. :) Jeg pleier alltid å kjøre veteran-cxen min til P3 i bi bygget hver onsdag kl 7, men idag var jeg den røde el-sykkelen som lå bak deg til venstre ned vitaminveien; nesten overkjørt av en lastebil før rundtkjøringa. :shock: :D


-m
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: CX-spotting

Post by rundgren »

dagmatti wrote:
rundgren wrote:
dagmatti wrote:En hvit gsa special, og en cx rød 22 trs (tror jeg) spottet kjørende fra storo til nydalen forbi bi idag kl 07:15 eller noe i den duren. Kult! :D
Jeg jobber i nabobygget og kjører rød 22 TRS til jobb ganske ofte, så er nok fort skyldig i den ene av disse hvertfall.
Kult med GSA i trafikken!

Hehe, ja jeg så deg idag også; etter ferien har jeg reist litt senere så da tror jeg vi har kommet litt i sync. :) Jeg pleier alltid å kjøre veteran-cxen min til P3 i bi bygget hver onsdag kl 7, men idag var jeg den røde el-sykkelen som lå bak deg til venstre ned vitaminveien; nesten overkjørt av en lastebil før rundtkjøringa. :shock: :D
Moro!
Har endra rytme sjøl - stor fare for CX i Nydalen de tre første dagene i uka.
Nesten så vi får ta et veldig lokalt treff en gang vi kjører CX begge to..
Jeg parkerer i den lille garasjen under og på baksiden av BI-bygget.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: CX-spotting

Post by rundgren »

To CX-observasjoner i helga, men tror det var samme bil. Først på parkeringsplassen på Huk lørdag, og så ved Sofienbergparken søndag.
Serie 2 Break 20RE i cirka samme farge som min, Gris Renard, eieren ifølge kjøretøysregisteret har etternavn som begynner på B og slutter på ..mann.
Kjørte CX selv begge gangene, og forsøkte meg på hils når vi kjørte forbi hverandre men tror ikke han så meg - til tross for lav fart og gule frontlyspærer.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
DatsunDesperados
Posts: 5
Joined: Sun 19 May, 2013 21:50

Re: CX-spotting

Post by DatsunDesperados »

Den nye (og lite kjente) Tesla Model CX ble observert på den nye hurtigladestasjonen på Brokelandsheia sist lørdag...

TeslaModelCX.jpg
TeslaModelCX.jpg (202.57 KiB) Viewed 5531 times
Egentlig var det vel en 85 modell GTI tilhørende i Kristiansand med ladekabel diskret lagt på støtfanger.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: CX-spotting

Post by citro1cx »

denne flotte og tilsynelatende strøkne turbo II (1987-88 modellen) ble spottet i Nederland/Utrecht tidliger i denne uka. De er nok ganske skjeldene å se på gatene også der.
Attachments
cx utrecht sep 2013.jpg
cx utrecht sep 2013.jpg (200.09 KiB) Viewed 5496 times
cx utrecht sept.2013.jpg
cx utrecht sept.2013.jpg (158.04 KiB) Viewed 5496 times
Litt over middels interessert i Citroën cx!
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: CX-spotting

Post by RolandM »

DatsunDesperados wrote:Den nye (og lite kjente) Tesla Model CX ble observert på den nye hurtigladestasjonen på Brokelandsheia sist lørdag...

Egentlig var det vel en 85 modell GTI tilhørende i Kristiansand med ladekabel diskret lagt på støtfanger.
Beware! Teslianerne begynner allerede å se seg lei på at det de kaller fossil-biler blokkerer el-ladestasjoner (en irritasjon de har til felles med Leafere...), og har på elbilforum.no truet med utbedret Musking.

For ikke fullt så elbilinnvidde: Elon Musk er mannen bak Tesla. Å "Muske" betyr å innparkere ikke-elbiler som blokkerer ladestasjoner/knabber parkeringsplasser avsatt til elbil. Helst slik at man såvidt når fram med ladekabelen likevel, så det skal bli åpenbart for synderen hvorfor han er innparkert.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
RN
Posts: 123
Joined: Tue 08 Jul, 2008 10:20
Location: Vågå

Re: CX-spotting

Post by RN »

Møtte først en CX selvgående + en like bak på biltralle i Vågå i ettermidag/kveld ,noen her ?
MVH
Rune N.
87 CX trd turbo 2 berline. 86 CX 25 Rd berline. 83 GSA x3. 83 GSA special. 06 C8 2.2 exclusive. 08 C4 Picasso 1,6 HDI. CX trd turbo 2 break.88 CX gti turbo(donor)
skeken
Posts: 388
Joined: Fri 03 Mar, 2006 14:38
Location: Fjellhamar
Contact:

Re: CX-spotting

Post by skeken »

Denne i Inkognitogata har vel vært postet før. Fortsatt en fin Athena
Image

Meget flott Pallas IE med blått interiør på lokal Statoil i går 8)
Image
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: CX-spotting

Post by citro1cx »

Litt over middels interessert i Citroën cx!
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: CX-spotting

Post by jonsto »

citro1cx wrote:CX spottet med dashcam:
http://www.youtube.com/watch?v=W6cIKP7OtD4
Er det Stein?
wiggo
Posts: 104
Joined: Wed 08 Nov, 2006 12:36
Location: Fredrikstad

Re: CX-spotting

Post by wiggo »

Hvit stasjonsvogn på vei 134 observert nær Hokksund i dag, retning mot Drammen. VF-skilt.
Husker ikke om det serie 1 eller 2.
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: CX-spotting

Post by pigland »

Dagens spotting i Gabels gate:
Image
Den så overraskende hel ut til å være ute på denne tiden av året...

Jeg sjekket rundt i samme område på google-maps, og jommen dukket det opp en der også..

CX i F.Stangs gt
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
Frank V
Posts: 482
Joined: Sat 11 Nov, 2006 17:14

Re: CX-spotting

Post by Frank V »

Jeg har også sett denne CX'en i området flere ganger, ser fin ut!

CX'en på google maps er min gamle. Jeg bodde i strøket når googlefolket kjørte rundt og tok bilder.

Tar du en "gåtur" på google maps i Thomas Heftyes gate (tverrgata mellom Gabels gate og Frederik Stangs gate) finner du også min gamle XM TCT Break. Ser nå at det også står en grønn XM Berline der.

Siden du først var i området ;-)
Frank V.
'91 XM 2.0L monopoint
'92 XM 3.0 V6.24 1/2
'94 XM 2.0 injection Break
'96 XM 2.0 C.T. Turbo VSX Aut. Berline
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: CX-spotting

Post by jonsto »

Bilen på bildet tilhører en av CX Klubbens medlemmer som heter Lars. ;-) :-)
Tar jeg ikke feil er det en TRS.
FrodeM
Posts: 89
Joined: Fri 18 Aug, 2006 15:51
Location: Bergen

Re: CX-spotting

Post by FrodeM »

Grå turbodiesel CX break, ZX12726, observert under sludd på Nygårdshøyden like ved Grieghallen. Tar seg godt ut med fine felger (TRX?). Det går laaang tid mellom hver gang jeg ser en CX her i byen, og for vinterhalvåret sin del må det være flere år siden sist.

Mvh.
Frode.
Frode
DSuper, 1970
DS 23 IEH Pallas, 1973
XM TCT, 1998
Post Reply