CX-spotting

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

Vet ikke helt hva det er med Kongsvingertraktene, men av de ca 20 siste gangene jeg har vært i det området, tror jeg at jeg har sett cx ca 18 av dem.... :shock:
For en 6-7 uker siden var vi på besøk hos svigers i Sverige. På vei ut av Borlênge møtte jeg en Chapron :shock: :D 8) Trodde jeg skulle kjøre av veien.......... Klarte ikke en gang å registrere fargen :oops:
Nå på søndag var jeg å henta GS`n min i Sverige. Jeg så ikke noen spennende biler med Chevron i grillen, men derimot en kassebil utgave av Talbot ( du vet den som Talbot, Citroen, Peugeot og Fiat samarbeidet om på 80 tallet). Slikt legger en gammel talbot eier merke til!
Mår det gjelder GS spotting må landsbygda i Hellas være perfekt. Var på Pelloppones en tur i mai forrige år. Etter en uke stoppet jeg tellinga, da hadde jeg sett 10stk :D .....Her hjemme er det vel nesten 10 år siden jeg sist så en i normal trafikk :(
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Var en tur i går og i dag. Fra Sauland til Hønefoss , Gjøvik og overnattet på Norsk Motor Historisk Museum på Stange.

I dag kjørte vi til Nannestad og nyveien E35 over til Hønefoss igjen og hjem.

Så en CX på heia mot Kongsberg i går.
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

overnattet på Norsk Motor Historisk Museum
Har du havnet på museum nå ja? Alderdommen kommer krypende. :wink: :D
Mvh
NEWCX
Posts: 142
Joined: Mon 06 Jun, 2005 19:39
Location: Trondheim

Post by NEWCX »

Var på tur med 22'n her forleden fra Trondheim til Gardermoen og tilbake igjen via Oppdal. Var og så på forholdene til høsttreffet og tilbrakte tre dager i flott natur. Til de som ikke har bestemt seg,ta turen for dette blir en høydare i høst.Så til turen,kjørte fra Trondheim og sørover over Kvikne og videre nedover riksvei 3 til Elverum og E6 derfra til Gardermoen. 2 break og 1 berline ble observert nedover,alle serie 2. Tilbrakte 3 dager i Gardermoområde uten å se noen CX. Satte så turen nordover på E-6 med destinasjon Oppdal og Bresgård Camping. 1 break og 1 DS observert på den turen pluss noen XM og en haug med C-5. Fra Oppdal og hjem til Trondheim 3 dager senere, ingenting. Og hva angår 22'n så gikk den som ett sveitsisk urverk og uten problem av noen art.Hadde jo en hydlekkasje på ett rør til tannstanga før jeg skulle kjøre,men Jon ordnet den saken med rør tilsendt i posten,en times mekking på meg også var 22'n klar for tur. Takk skal du ha Jon :D .Må også få med at 22'n er rasende rimelig å kjøre.Gjennomsnittforbruket på turen med litt småkjøring i Trondheim,i Gardermoområdet og på Oppdal var på 0,7570 liter/mil. :D .Det laveste jeg målte var 0,6925 fra Gardermoen og hjem :D :D :D . Slettes ikke dårlig for en slik stor og tung bil. 8)

67 DS 21 Pallas
82 CX Athena
87 CX 22 TRS VIP
97 Evasion 1,9 TD
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

He he. Nei jeg kjøpte dekk til campingbilen av sønnen til han som har sammlingen. 16,5" felger ikke så mange har på lager.

Forbruket med tilhenger er 1.56l men jeg kjørte ikke CX.
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Forbruket med tilhenger er 1.56l men jeg kjørte ikke CX.
Nei, for med CX'en med campingvogn kjørte jeg 45 mil på 47liter :D :D Det med to fjelloverganger!!
TRD T2 er en fryd når det gjelder forbruk :D
har masse Citroèn:-)
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Post by ingkogni2 »

Var innom en rekvisitabutikk i Sandnessjøen der jeg fant en eske med noe hvitt "tøy-greiier" inni. Måtte bare ha det. Viste seg å være nakke-støtte-trekk . Ikke orginale, men nesten . 179KR for 2 stk.
http://groups.msn.com/IngKogni2sCitroen ... hotoID=170

Ikke helt riktig passform, men....
Har de orginale trekkene logo på begge sider? Mine har bare på en side.

IngKogni2
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

Nylig hjemkommet etter en liten ferietur til Bodø. Så én eneste CX i Bodø, og det er naboen på Langstranda sin snart kondemnerte serie 1 Pallas. Trym; Berg den fra Metall & Gjenvinning! Den finnes i Hammarn 5...
Raymond, da har jeg vært og sett på denne. Det så ut som den var på vei til høgger'n ja, fullpakket av skrot som den var. Ellers så den sånn høvelig bra ut, litt rust her og der men det må man regne med på en over 20år gammel dame. Det var ingen hjemme, men skal prøve igjen no i helga. Fikk litt lyst på en serie 1 nå :? 8) . Da har jeg klart å registrere 15 CX'er i Bodø, men igen er med i klubben så vidt jeg vet :? . Har prøvd å få medlemslister fra klubben, men jeg får aldri noe svar :evil: . Er de hemmligstemplet eller :? 8) .

Ellers så jeg en svart DS igår kveld når jeg var på tur til byen. Ikke mange av de å se lenger. Er bare en til som ruller her i byen, en sølvfarget rattet av en voksen dame.

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

trymgreg wrote:. Da har jeg klart å registrere 15 CX'er i Bodø, men igen er med i klubben så vidt jeg vet :? . Har prøvd å få medlemslister fra klubben, men jeg får aldri noe svar :evil: . Er de hemmligstemplet eller :? 8) .
mvh
jeg tror det vil være lurt å ringe en av disse hyggelige karene her: http://www.citroencx.no/Klubben/Styret.htm skulle forundre meg om de ikke ville hjelpe deg :wink:

...ellers kan jeg tipse deg om å starte LHM+kaffe i Bodø. dette er blitt gjort i Trondheim, og mange hyggelige personligheter med hang til eldre gasshydrauliske voiture françaiser dukket opp. :D http://bredes.net/index.php/161881
Litt over middels interessert i Citroën cx!
seggan
Posts: 424
Joined: Wed 21 Jan, 2004 17:17
Location: Stjørdal

Post by seggan »

Hei, Citro1CX: Bremseroret har jeg, kommer hjem en tur den 26. aug, hvis det er mulig kommer jeg en tur til Oppdal, ellers ringer jeg deg, vi snakkes.
Svevende & flyvende
Ford LTD, 77 mod.
Nissan Leaf, 13 mod.
Ford Kuga, 10 mod.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

seggan wrote:Hei, Citro1CX: Bremseroret har jeg, kommer hjem en tur den 26. aug, hvis det er mulig kommer jeg en tur til Oppdal, ellers ringer jeg deg, vi snakkes.
ok :)
Litt over middels interessert i Citroën cx!
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Kjørte RV4 fra Oslo hjem til Hadeland seint i går ettermiddag, som vanlig i den motgående helgetrafikken innover mot byen var det endel XM'er å se (6-7 stk) og noen Xantia'er. XM'ene er populære blant hyttefolket!!
MEN: Rosin i pølsa - møtte en 84?-modell serie 1 Break, mørk mosegrønn, regnr DD 5???? , midt inne i en lang rekke av alskens anonyme såpekasser og -stykker. I forfjupselsen fikk jeg ikke med meg resten av reg.nr.... Så pen og velholdt ut, så langt jeg oppfattet i farten. Noen her som er lykkelig eier??
Jacob
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
Børre
Posts: 639
Joined: Tue 02 Mar, 2004 11:29
Location: Skjetten

Post by Børre »

På fredag beveget jeg meg igjen mot Kongsvingertraktene. Det ble treff igjen, noen km før Kongsvinger kom en vit break svevende mot meg :D
Tror det var en Turbodiesel, navnet på bakruta var ihvertfall langt.....
Børre.
`97 XM Break 2,1 aut
`95 Fiat Uno
75/76 CX 2200 super
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

På luftetur med bikkja i går kveld i Skillbakken her i Bodø, gikk jeg forbi en strøken serie 1 25D Break :shock: :D . Den var svart, så ut som den nesten var nylakkert. Ikke en rustflekk å se, strøken innvendig(blått intriør). Tydeligvis eied av en entusiast. Reg. nr; HF 11... ! Noen her som er på ferie her Nord 8) :P

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

pen sølvgrå break serie 2, med lakkerte støtfangere i samme farge, ved City Syd i Trondheim lørdag formiddag. Noen på forumet?
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Post Reply