cx i Vert Chartreuse?

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

cx i Vert Chartreuse?

Post by citro1cx »

Min nyeste CX madame mozell, en 84 TRI break, har følgende fargekode trykket ved høyre fjærbensfeste:
GRC-R
Image

første gangen jeg så bilen (i en garasje) trodde jeg det var vert cali, men det stemmer ikke med koden og årsmodell. Gleden var stor da jeg fikk se den i dagslys, etter min mening, mye finere farge enn vert cali. Håper derfor at webmaster kan bekrefte at dette er AC 544 GRC Vert Chartreuse som ble levert bare på 1983-84 modeller og at dette ikke er en farge som tidligere eiere har ev. omlakkert bilen i. Har sett denne fargen på GSA, og mener Vert Chartreuse virker mørkere enn på min cx TRI?.

Image

Image
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Jeg kan ikke bekrefte fargen (ikke er jeg webmaster heller), men det jeg kan bekrefte er at jeg har øyne og at den bilen ser usedvanlig vakker ut! :)
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Skal jo godt gjøres å lakkere om en bil uten noen plasser som dette vises.

Dersom en går litt med lupe.

Serie en er fint ja.
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
webmaster
Site Admin
Posts: 141
Joined: Wed 17 Sep, 2003 12:52

Post by webmaster »

Gratulerer med fangsten! Dette er gøy!

Farven kan nok med all sannsynlighet være Chartreuse. Jeg har nettopp lagt inn noen bilder i min tabell over farvekoder under denn farven, og jeg har latt din TRI være inngangsbildet - jeg håper du tillater ....

Samtidig har jeg stjålet noen andre bilder av samme farven, slik at man kan se de litt ulike nyansene.

Jeg vil også anta at en eventuell omlakkering med farvebytte på en eller annen måte vil avsløre seg. Hvis du ikke finner det, ser det ut til at vi kanskje endelig har et bilde av en CX i denne farven ...

Når man også kjenner årgangen, kan man alltid stille spørsmålet "hva annet skulle det vel være" ... dvs eliminasjonsmetoden...
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

hyggelig at du ville bruke bildet. Når jeg får litt orden på bilen skal jeg ta noen bilder som tar seg litt bedre ut. Dessuten er jeg nå overbevist at dette er den orginale fargen :D . takk for hjelpen.
CarlT
Posts: 651
Joined: Tue 21 Sep, 2004 14:55
Location: Kr.Sand

Post by CarlT »

Ja bilen er KJEMPEFIN, jeg er av en eller annen grunn svak for grønnebiler. Si fra når alt er fikset og du har lyst å selge... eehhehehehe.

Gratulere men kjempe bil!
Deilig med Gassfylte Kuler...
---//\\---
97 XM 2,1 TDT Vare
87 CX GTI Turbo 2 ABS - snart...
88 CX GTI Turbo 2 ABS - "Murphy" - Solgt
88 CX TRS vip - "Rustine" Solgt
non Fransk
2017 MS 100D,2009 730D,2000 728i,2000 LR Disco V8
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

Ta, den med på neste treff! :D
Post Reply