sammenslåing

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
hammer
Posts: 5
Joined: Fri 07 Nov, 2003 00:35
Location: trondheim

sammenslåing

Post by hammer »

årsaken til at jeg tok opp temaet er fordi jeg som mange andre er multifrelst citroenist, for meg er det derfor ikke særlig aktuellt å melde meg inn i 5-6 forskjellige bilklubber. Citroen er jo et forholdsvis lite bilmerke på norske veier og jeg synes derfor at alle modellene er like viktig å ta vare på, og jeg savner derfor en større organsiasjon som ivaretar dette. Et forum på lik linje med den svenske akuten tror ville vært en start. Når det gjelder CX,XM,GSog BX er dette svært like bilmodeller sette i et historisk perspektiv, så hvorfor ikke starte der...la disse modellene få komme inn i varmen? Mitt forslag er: å foreslå et møre mellom styret i de 3 klubbene, for så å få lagt uoverensstemmelser og ev fordeler på bordet, og etter dette vurdere en sammenslåing.
(hilsen medlem i CX klubben.) :)
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Likheter...
Glemmer du DS og SM?
Hva er det som avgjør hvilke biler som er like - eller svært like som du sier det.

Jeg mener at å samle noen få modeller under en "klasseklubb" kanskje ville være feil.
Det som er viktig er at det faktisk er en bil produsert av Citroën - en merkeklubb... Finnes jo entusistiske eiere av nyere Citroën også - til og med uten hydropneumatikk (er det mulig?!!! hehehe :lol: )

Hilsen entusiastisk bruker av Xsara VTS
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Ser for meg et mekketreff nede hos Roy Arild hvor vi demonterer en rusten AX :lol:
Kristian
Turgeneral
Posts: 160
Joined: Thu 09 Oct, 2003 16:03
Location: Oslo

Post by Kristian »

Dette er et godt forslag som har vært diskutert i meget lang tid i alle klubbene så langt.
Min personlige mening er at det hade vært fint å få til en litt tettere samarbeid mellom klubbene enn pr idag for å få til rabattavtaler ovenfor citroen og andre leverandører slik som forsikring, bensin, rekvisita etc, etc.
Men tror det kan være vanskelig å lage en stor klubb som baserer seg på tekniske kvelder. Det er de tekniske løsningene fra bilmodell til bilmodell forskjellig Men selvsagt er det veldig hyggelig å få til treff, turer +++ andre arrangementer sammen.

Ser gjerne at flere kommer med forslag til hvordan vi skal få dette til
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

satser på at AX'n er så rusten at den demonterer seg selv da... :(

dette blir kanskje litt "på siden"
men hadde en studiekompis som kjørte en AX sport - tuna i Skottland til 160 HK. Det gikk forrykende fort - til han snurra på E6. Tror faktisk denne demonterte seg selv. :lol:

...det gikk bra med sjåføren - som kjører Audi i dag :roll: ...
Gilbert
Posts: 79
Joined: Tue 04 Nov, 2003 18:45
Location: Tønsberg

Post by Gilbert »

Da tinger jeg kupéviften, generatoren, kjøleveskenivåelektronikkboksen, luftinntaket (den delen som går fra ca. venstre frontlykt til varmluft/kaldluft-spjeldet som jeg har sett på en annen bil; forresten, det er sikker forskjellig på en sport) og høyre forskjerm dersom den er mørk blå. På den annen side så høres ikke "snurra" lovende ut i så måte...

Gilbert, på jakt etter deler til konebilen -91 AX 1.1 TRS :wink:
Tidligere 22 D break, -84 25 GTI
-88 25 TRI break
For tiden uten CX
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

En direkte samenslåing tror jeg ikke er tingen. En paraplyorganisasjon som samler alle klubbene er vel heller å foretrekke. Organisert etter EU modell slik at alle klubbene har råderett innenfor felles grenser. Eller kanskje som et konsern. Da kan hver enkelt klubb arangere treff for sin type. Gjerne inviter andre typer som gjester. Så kan det være et stort treff f.eks. hvert andre eller tredje år. Skulle gå an å få til noe bedre enn hva det er i dag. Synes egentlig at det er for lite sammarbeid de forskjellige Citroën klubbene i mellom. Men vi er kanskje for sære? :)
CX klubben fungerer jo fint, og jeg vet at de har invitert både DS og XM klubbene på treff, men ingen dukker opp. :cry: Det er sikkert ikke greit å få dette til å fungere, så vi blir nok sittende som småkonger på hver vår haug. :evil:
hammer
Posts: 5
Joined: Fri 07 Nov, 2003 00:35
Location: trondheim

Post by hammer »

vel..jeg vil holde på mitt en stund til jeg da...jeg kjører bx...og er medlem i cx klubben, siden jeg først har betalt for et år, så vil det vel gjenstå å se om jeg blir kastet ut i 2004 :D :D :D
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

...
AX Sport'n var hvit (i likhet med alle Sport jeg har sett),
Vraket ble solgt for 15 000,- mener jeg å huske
...eller ca det samme som en strøken AX går for i dag :P

Tipper kona di (Gilbert) hadde blitt glad for 160 HK... :lol:
Guest

Re: sammenslåing

Post by Guest »

hammer wrote:årsaken til at jeg tok opp temaet er fordi jeg som mange andre er multifrelst citroenist, for meg er det derfor ikke særlig aktuellt å melde meg inn i 5-6 forskjellige bilklubber. Citroen er jo et forholdsvis lite bilmerke på norske veier og jeg synes derfor at alle modellene er like viktig å ta vare på, og jeg savner derfor en større organsiasjon som ivaretar dette. Et forum på lik linje med den svenske akuten tror ville vært en start. Når det gjelder CX,XM,GSog BX er dette svært like bilmodeller sette i et historisk perspektiv, så hvorfor ikke starte der...la disse modellene få komme inn i varmen? Mitt forslag er: å foreslå et møre mellom styret i de 3 klubbene, for så å få lagt uoverensstemmelser og ev fordeler på bordet, og etter dette vurdere en sammenslåing.
(hilsen medlem i CX klubben.) :)
Dette er et spørsmål jeg også har stilt meg i alle år. Jeg er også Citroenist framfor enkeltmodellhekta, og finner det både slitsomt og uøkonomisk å forholde meg til alle klubbene. Har fortida 2CV og DS, har kjørt CX i mange år, og ser etter en egna SM for framtida.

For å ikke støte bort noen klubber og miljøer, må oppstarten av Norsk Citroen Klubb være myk og fleksibel. Alle klubber må tilbys å fortsette under samme navn og uten å oppgi noen selvstendighet. Målsettinga på lang sikt må være at enkeltklubbene drives som "registre" under morklubben.
Viktigste argumenter og oppgaver for Norsk Citroen Klubb:
- Felles medlemsblad (med egne register/klubbsider etter hver klubbs ønske). Store penger å spare i forhold til alle enkeltklubbenes utsendelser, og for et blad dette kunne blitt!
- Årlig nasjonalt Citroentreff.
- Felles medlemsregister/matrikkel/kontingentinnkreving etc. Også her penger å spare, samt at vi vil trekke mye mindre på kreftene til alle de frivillige som gjør jobben i dag.
- Felles annonsemarked både på nett og i medlemsblad, samt et felles internettforum.

All enkeltklubbvirksomhet vil kunne fortsette som idag (eksempelvis delelager), sosiale miljøer beholdes, overføring av administrative oppgaver og overgang til felles medlemsblad kan skje gradvis, om noen kubber ønsker det.

Tida er overmoden for Norsk Citroen Klubb!

Erik Seierstad
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Som nybakt eier av et skrabberakkel av en BX kunne det jo være en fordel med en felles klubb :-)

Er det forresten noen kyndige i Oslo-området som kan ta en rask titt på bilen?
Er ikke helt fornøyd med fjæringen og styringen.
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
Post Reply