Hva skjer med CX klubben?

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Be|garath
Posts: 254
Joined: Sat 15 Apr, 2006 11:29
Location: LENSVIK

Hva skjer med CX klubben?

Post by Be|garath »

Er dette utenomsnakk, eller generelt CX? Jeg velger å tro det er langt fra utenom.

Hva er det egentlig som foregår i denne klubben? Stort sett det eneste jeg har kontakt med noen er gjennom forumet her og det er i bunn og grunn en liten hard kjerne på en 10-15 stykker. Klubben har flere medlemmer, men de er tydeligvis ikke aktive i det hele tatt. To ganger har jeg mottatt den 2CV-blekka som noen påstår skal være samleblad for alle Citroëner. I begge er det skrevet et stykke av vår utrettelige formann bare for at ikke CXen skal bli uteglemt helt. En gang imellom dukker det opp frustrerte grynt fra samme mann her på forumet med oppfordringer om å ta i et tak for klubben. Hver gang ender det opp med det samme. Øredøvende stillhet.
Hvor er resten av den sittende administrasjon i klubben? Er det bare en person som gjør alt? Jeg sendte i dag et brev til deler@citroencx.no og fikk et svar fra Helge som bekymrer meg litt. Jeg tilbød klubben å overta delebilen min etter at jeg har tatt de få bitene jeg trenger.
"Situasjonen er den i klubben at dersom du selv ikke kan leverere løse deler til lageret i Årnes eller Sørkedalen er det ingen som gidder (ja det er rettet verbet) ta affære. Det er plass, men det er ingen som henter noe. Jeg kan ikke nok en gang love noe på andre vegne, for så å sitte igjen med skjegget i postkassen selv, men mottak på Årnes eller Sørkedalen lar seg ordne. "

Jeg etterlyste også skiltplater som jeg har bestilt, både til meg selv og bilen til kjerringa. Svar:
"Skiltplater: symptomatisk for hele greia. Det sitter en mann på lillehammer med 2 store esker med skiltplater. Prøv å ringe han direkte... nytter ikke at jeg videreformidler noe."

At klubben skal bli en liten forumforening er for galt. Ja, jeg kunne godt tenkt meg å gjøre noe for klubben, problemet er hva. Jeg har også sett andre som har meldt seg her på forumet, allikevel er det stadig mangel på folk.. Normalt bør en være medlem en stund før en går inn i styrer og stell for å vite og kjenne litt til hva som foregår, men dersom det ikke er mulig å få til fordi det ikke er andre "veteraner" som er villige til å løft en finger, så må noe gjøres.

DELEKONTAKT kan jeg ikke være. Det må (bør) være en som er i relativ nærhet til delelageret, eller så bør vi flytte delelageret. Jeg kan ikke forvente at noen må kjøre i 25 mil for, som i mitt tilfelle, ta imot en delebil.

FORMANN Har jeg ikke lyst til å være. Til det har jeg ikke fartstid hverken i cxklubben eller ciroën miljøet

ARRANGEMENTSANSVARLIG Kanskje..

MEDLEMSANSVARLIG Kanskje, men jeg foreslår Trym. Han har allerede matrikkelen

KASSERER Kanskje ikke.. Jeg er ikke nevneverdig god med tall..

WEBREDAKTØR Kanskje.. Jeg tilbringer mye tid på nett.

BLADREDAKTØR Tru'kke det

TEKNISK KONTAKT Foreslår en Teknisk komité bestående av flere personer, med hovedkontaktpunkt på dette forumet.

EFFEKTANSVARLIG/STYREMEDLEM Jatakk, det kan jeg godt få til.

Dersom noen i valgkomitéen (dersom den eksisterer da..) trenger meg, send en mail. Nå har jeg meldt meg frivillig, nå er det opp til dere..
MVH
Ole B

- '96 Land Rover Discovery
- '04 Citroën C8
- '10 Nissan Qashqai 1,5 dCi
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Jeg istemmer!! Sier gjerne ifra meg skiltplater, og overlater den biten gjerne til deg om du stiller.

Kopierer lista di med personlige tilpassninger

FORMANN Har jeg ikke lyst til å være. Til det har jeg ikke fartstid hverken i cxklubben eller ciroën miljøet

ARRANGEMENTSANSVARLIG Nei

MEDLEMSANSVARLIG Ja

KASSERER Kanskje

WEBREDAKTØR Nei, tror ikke jeg har kunnskapene som skal til

BLADREDAKTØR Tru'kke det

TEKNISK KONTAKT Foreslår en Teknisk komité bestående av flere personer, med hovedkontaktpunkt på dette forumet.

EFFEKTANSVARLIG/STYREMEDLEM Har idag, men bytter gjerne.

Vil gjerne bidra, men da helst med noe som kan gjøres via nett eller post.

Ellers er det vel kanskje en ide å bygge lokale delelager, vil tro at det er flere medlemmer som har plass eller kjenner til billigelokaler.
har masse Citroèn:-)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Like stille som alltid, når slike ting taes opp :?
har masse Citroèn:-)
kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Post by kjetil »

Er ikke medlem i klubben( kanskje pga manglende aktivitet) ennå, men jeg foreslo for noen år siden å få gang på en lokal avdeling her rundt Stavanger-traktene eller på Jæren. Jeg bor på Bryne, tre og en halv mil fra Stavanger og seks fra Egersund.
Dengang fikk jeg bare til svar at det var jo en god ide...(Det var vel på den tiden jeg hadde Prestigen, en 86 GTi og en 87 GTi aut pluss tre CXer på loftet i deler...) Var kjempegiret på å få til noe, spurte etter indikasjon på medlems/interessemasse heromkring, men fikk ingenting noensteds ifra... Det hele randt ut i sanden...
Vil/skal ikke spekulere i grunner til laber aktivitet, men forbasket mye fjell og vidder og ellers lange avstander mellom medlemmer har vel noe å si...

Kjetil S
Image
Har 1975 DSpecial, 1967 Cadillac Sedan Deville, 1989 CX Croisette
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Vil/skal ikke spekulere i grunner til laber aktivitet, men forbasket mye fjell og vidder og ellers lange avstander mellom medlemmer har vel noe å si...
Er nok der meste av kjernen ligger, kanskje er det ikke grunnlag for en klubb i den forstand enda?
har masse Citroèn:-)
dagkw
Posts: 62
Joined: Sat 03 Feb, 2007 17:31
Location: Oslo

Post by dagkw »

Per i dag har jeg ingen bil, lite erfaring, men masser av interesse.

Det jeg vet om CX-klubben er på bakgrunn av forumet og en LHM-kaffe i trondheim.

Jeg har ikke det store grunnlaget til å kommentere noe som helst i forhold til klubben, men jeg skal ha bil og har lyst på en aktiv klubb.

Eiere av CX'er har som regel ikke fritidsproblemer, så det å kreve at det skal fungere som en hver annen bedrift med tanke på lager og levering tenker jeg er urealistisk.

La oss ha det gøy og jobbe fremover med det vi har, istedet for å kritisere tausheten en onsdagkveld.

Send "æ e me" til 2008, eller var det ol-støtte???

JEG ER MED, og har noen en oppgave; så send en mail..

MVH Dag
96 - Xantia Activa Turbo
85 - CX 20 Pallas
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

Selvsagt kan klubben fungere som et servicefirma i prinsippet.

Bare noen tanker i forbifarten som kan løse problemene:

Problemene er ikke manglede tid, men manglede kommunikasjon og organisasjon.

Alle medlemmer i styret bør forplikte seg til å sjekke mail annen hver dag og å bruke 20 minutter på dette annen hver dag. Medlemmene forpliker seg til å insette vikarer under sykdom/ferie eller annet som gjør de utilgjengelige. Eller kontakte formannen slik at denne kan løse problemet.

Vi snakker om 10 minutter per dag i kommunikasjon og administrasjon. I tilleg kommer selvsagt frivillig innsats på delelager. Hos Jon. På web arbeide mm. Men når ansvar og kommunikasjon svikter så stopper alt.
Så får man ta resten ettersom man har tid og lyst.

Mailadresser:

formann@citroencx.no (formannens mail adresse)

medlemsansvarlig@citroencx.no (alt vedrørende medlemskap og magasiner passord kontigenter)

delelager@citroencx.no (forespørsler og bestilling av deler eventuelle innkjøp)

teknisk@citroencx.no (tekniske spørsmål som ikke kan besvares i forumet)

forslag@citroencx.no (klagesaker mm)

effekter@citroencx.no (bestilling av effekter mm)

webansvarlig@citroencx.no


Så lages det en regel om at all mail skal behandles og besvares innen 3 dager.
Mail som ikke kan besvares delegeres til andre, eller man gir beskjed om at svar kommer om X antall dager.

Mail som ikke kan basvares eller om noen av medlemmene i styret blir inhabile så skal formannen ha beskjed slik at han kan delegere til andre eller finne nye løsninger.

Styret har sin egen mailgruppe styret@citroencx.no (intern gruppemail)og har sin egen lukkede del i forumet hvor de kan diskutere emner internt. På denne måten kan man gjøre styrevedtak per nett om det ikke er store ting.

Medlemmer melder seg inn per web grensesnitt. Får medlemsnummer og kan gå inn og forandre adresser kontaktinformasjon osv.

Alle medlemmer mottar et passord hvor de kan logge inn i forumet og oppdatere alle opplysninger. Sjekke status på sitt medlemskap mm.

OG! All kritikk betyr muligheter for forbedringer.
En endring av kulturen som antyder at kritikk er uønsket må bort.

Å finne en effektiv ordning slik at klubben virker bedre er enkelt.
Det er snakk om kommunikasjon og vilje til å gjennomføre det.
Be|garath
Posts: 254
Joined: Sat 15 Apr, 2006 11:29
Location: LENSVIK

Post by Be|garath »

Å danne lokale grupper tror jeg desverre vi er for få til. Med unntak av det sentrale østlandsområdet og trøndelag, så hadde vi blitt to og tremannsgrupper sittende på hver vår tue. Jeg tror det kan bli utfordring nok å få samlet den nasjonale klubben.
Nytenkning må til og å bruke nett for kommunikasjon er bare dumt å la være. Selv om enkelte er ihuga langdistansekjørere, så hadde ikke jeg vurdert å reise 25 mil eller lenger for et styremøte. Selv årsmøtet var ikke aktuelt siden det ble lagt på en torsdag (!). Det er godt det blir utsatt til et treff, bedre løsning synes jeg.

Hvor mange av de som egentlig har noe med styre og stell på det nåværende tidspunkt er det som følger med på forumet? Det er ikke bare på en sen onsdagskveld det er stille, det har ikke skjedd noe særlig på lang tid (en uke)
MVH
Ole B

- '96 Land Rover Discovery
- '04 Citroën C8
- '10 Nissan Qashqai 1,5 dCi
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

Jeg tror forumet lever på privat initiativ (?) og måtte dannes utenfor klubbens regi da dette ikke ble driftet godt nok når det lå inn under klubben.

dagmatti har gjort en kjempeinsats med dette, og det har blitt et samlende element.

Når avstandene er store må nettet brukes ja. Og det må forutsettes at det brukes.
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

Jeg har sagt meg villig til å bekle posten som medlemsansvarlig. Ser det som naturlig at jeg tar på meg denne oppgaven siden jeg allerede holder på med å lage matrikkel for klubben, forøvrig noe jeg startet på eget iniativ 8) .

Så er det jo bare å håpe at andre ser seg sitt ansvar bevist og tar på seg andre poster i klubben, slik at de som innehar de idag får avløsning. Vi kan jo ikke ha på oss at klubbarbeidet blir lagt dødt for de ingen vil stille opp .
Så folkens, kom igjen og meld dere. Behøver jo ikke å bo i Oslo for å være med i styret .

Ups - nå har jeg ingen unnskyldning for ikke å dra på årstreffet... 8)

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
Be|garath
Posts: 254
Joined: Sat 15 Apr, 2006 11:29
Location: LENSVIK

Post by Be|garath »

kjetil wrote:Er ikke medlem i klubben( kanskje pga manglende aktivitet) ennå,
Kjetil S
Meld deg inn, så får vi liv i systemet igjen. Vis at det finnes folk som bor vest for drammenselva også..
MVH
Ole B

- '96 Land Rover Discovery
- '04 Citroën C8
- '10 Nissan Qashqai 1,5 dCi
seggan
Posts: 424
Joined: Wed 21 Jan, 2004 17:17
Location: Stjørdal

Post by seggan »

Jeg er enig med at trenger da ikke å bo i Østlandsområdet for å være med i styret.

Mye kan gjøres per mail.

Jeg kan stille som Kasserer hvis det er mulig per mail og ønskelig, har vært kasserer i annen sammenheng før og har sånn passe greie på det.

Jeg sjekker websida her flere ganger per dag, så jeg kan stille. :lol: :D :lol:
Svevende & flyvende
Ford LTD, 77 mod.
Nissan Leaf, 13 mod.
Ford Kuga, 10 mod.
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

seggan wrote:Jeg kan stille som Kasserer hvis det er mulig per mail og ønskelig, har vært kasserer i annen sammenheng før og har sånn passe greie på det.

Jeg sjekker websida her flere ganger per dag, så jeg kan stille.
Send en mail til Helge ( Helge.Spildrejorde@fad.dep.no ) om ditt ønske, så blir han glad :D .

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Hei og hå folkens. Det er ikke sikkert at det er dødsfall som gjør at det er stille. :wink: Selv har jeg vært i Oslo på¨kurs. Kom hjem i 0100 tida på onsdag. På kvelden måtte jeg gjøre noe rørarbeid til en CX kar i Arendal så kvelden ble noe kort. :D (På toppen av det hele passet det klokken min å gå 1,5 timer for sent :cry: ).
Men til det som saken gjelder. Jeg er blitt forespurt om å ta formannsjobben. Svaret mitt var at jeg ikke ville sette klubben i en vanskelig situasjon med å si nei, men er ikke sikker på at jeg kan gjøre en så god jobb som ønskelig på det nuværende tidspunkt. Men om ingen annen føler seg kallet skal jeg prøve å gjøre det beste ut av det. Jeg vil i så fall sette som krav til styremedlemmene at de har bredbånd og Skype instalert. Jeg har i flere år sagt at styreværvene godt kan sprees rundt i landet. Styremøtene holdes da på nettet. (Er ikke så veldig glad i telefonkonferanser). At årsmøtet blir holdt i forbindelse med årstreffet er en fornuftig ide. Men da må CX folket også komme på treffet. Det er ting på gang i klubben som gjør at vi har en del arbeid forran oss. Håper Helge kommer med et referat fra møtet på motormuseet. Delelageret er ett av stikkordene.
Det er morro og se at det er såpass interesse for å ta en jobb som denne tråden viser. Jeg er sikker på at vi skal klare å få denne klubben til å leve og blomstre. Men da må det ikke bli med bare prat. Jeg har god kommunikasjon med veldig mange, og er sikker på at dette skal vi klare.
Begynner å bli sent, så jeg får heller holde kjeft nå. :wink: :D
For ordens skyld, Skype navnet mitt er "cxoman". (Kom det som et sjokk?)
Mvh
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

Aldeles fabelaktig. :)

Jeg går ut fra at klubben vil måtte gjennomgå en del strukturelle endringer i forbindelse med en fornying? Har du noen ambisjoner som går i slike retninger utover nettbaserte styremøter?
Post Reply