Klubbens delelager del 2. :)

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Klubbens delelager del 2. :)

Post by Citroencx »

Hvor mye her dere handlet for på delelageret til klubben?

citroencx 3.000,-
hl 0,-
citroen1cx 1.000,-

versågod neste.
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Ja jeg kan igjen svare:

1500,- for delt baksete til break
200,- for ett sett slitne alufelger
800,- for hurtiggløesett

I tillegg har jeg byttet et CX ledningsnett og en starter samt etpar kromme støtfangere mot to kasser med nye GS-deler

om det er snakk om nye eller brukte deler er irrelevant da alt kommer fra klubbens delelager (som altså også består av nye deler)

altså 2500,-

Men jeg lurer fortsatt på hva du vil frem til, om det er å på noen måte å stille lageret og dets funksjon i dårlig lys pga. dine erfaringer kan du egentlig bare kutte ut. Du visste hvordan det var med tilgjengelighet osv. og sto fritt til å velge hvor du ville handle.
har masse Citroèn:-)
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

Takk da er vi oppe i 7.000,-
Det må da være flere her?

(takker forøvrig vedrørende flere gode råd og minner om å holde tråden på tema. :) )
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Post by n10516 »

Jeg forstår kort og godt ikke vitsen med denne tråden. Er det et forsøk på hets overfor vårt lager? Et lager som er helt nødvendig for å bevare CX for fremtiden.

Jeg forstår grublingen til Pål

Om noen lurer på hvor mye det er solgt for fra lageret vårt, er det sikkert informasjon som fremgår av regnskapet til klubben og vil sikkert opplyses på klubbens årsmøte.

Om jeg ikke leser dette som en viss mann leser en viss bok, bør denne diskusjonen stoppes av moderator. Samtidig vil jeg oppfordre medlemmer til å ligge unna å legge inn informasjon her.


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

Det var da svært til uro fordi jeg ønsker å belyse hvordan lageret blir brukt?
Jer er nyskjerrig og vil vite hvem som priser deler og hvordan man priser deler. Hvem som handler mye eller lite og i det hele tatt vil jeg vite hva som foregår fordi jeg er "kunde" og forsøker å skaffe meg oversikt.

Er det slik at visse ting skal være hemmelige eller for spesiellt invidde?
Hva i alle dager er motivasjonen for denne kritikken av min interesse?
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Post by n10516 »

Jeg mener fortsatt det jeg skrev i innlegget over. Dette er en diskusjon som virker mer som en personlig vendetta for citroencx enn noe annet. En diskusjon rundt delelageret bør skje på klubbens årsmøte. Delelageret er, som jeg skrev, helt nødvendig for å bevare biltypen i Norge og det ligger 1000-vis av frivillig, gratis timer fra flere av klubbens meldlemmer for å få et lager. Mange biler er demontert for å få dette til. Flere gratis timer for klubbens medlemmers gode kommer til å påløpe for å flytte det. Og ingen tvinger noen til å skaffe sine deler derfra. Om noen mener de finner bedre og billigere deler andre steder, synes jeg oppriktig talt at de får handle der.

For å ta saken opp på årsmøtet og ta del i diskusjonen må citroencx fornye sitt medlemskap (om det ikke er gjort) og dukke opp der. En slik diskusjon i dette forumet er ikke riktig.


vidar
Last edited by n10516 on Sun 08 Feb, 2009 00:44, edited 1 time in total.
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

n10516 wrote:Jeg mener fortsatt det jeg skrev i innlegget over. Dette er en diskusjon som virker mer som en personlig vendetta far citroencx enn noe annet. En slik diskusjon bør skje på klubbens årsmøte.

Da må citroencx fornye sitt medlemskap og dukke opp der. En slik diskusjon i dette forumet er ikke riktig.


vidar
Er ikke en diskusjon om delelagerets rutiner og benyttelse "riktig" i dette forumet?

:D
Högger'n
Posts: 70
Joined: Wed 02 Mar, 2005 21:37

Post by Högger'n »

Citroencx wrote: Er ikke en diskusjon om delelagerets rutiner og benyttelse "riktig" i dette forumet?
:D

Nei!
Högger'n

Image
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Post by n10516 »

Takk!


vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

:shock: :shock: :shock: :?: :?: :?:
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

hehe.
Hvis ikke dette får noen bjeller til å ringe rund omkring så kan ivherfall ikke jeg hjelpe. :lol:
Adelsøn
Posts: 207
Joined: Thu 05 May, 2005 20:23
Location: Moelv

Post by Adelsøn »

Forskjerm (brukt) 800,- (tror jeg)
Panser (brukt) 1000,- (tror jeg)

Lenge siden jeg handlet, etter å ha høgd noen biler selv har jeg garasjen full og har istedet levert en del til senere avbenyttelse...
Så vidt jeg vet har ikke lageret akkurat det jeg skal ha (cognac eller sort komplett skinninteriør til Berline serie 1), og har heller ikke hatt helt oversikt over hva som finnes av nye slitedeler. Så lenge prisene holder seg under Citroënbutikknivå, vil jeg gjerne handle på klubben, men foreløpig har det vel handlet mer om å sikre deler for fremtida enn å drive butikk... Skal man få full oversikt, krever det vel en pensjonist med interesse og boligadresse like ved... Skal si fra når jeg vinner 20-30 mill i Lotto, så blir det heltids delelager og gammelbilverksted :) :)
Har eid 14 CXer, nå er det 2...
-84 25 GTi Automat (Audun)
-84 25 GTi (Gimli) som kona kjøpte tilbake...
-85 BX 19 RD (Alfred) Rep. starter snarest...
-90 BX 19 TZI (16 motor, Lille Rød)
-91 BX 19 GTi "Lynet" evt Lille My(nå delebil)
Post Reply