Den blanke plastlisten langs takrennene - hvor får man ny?

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
johanam
Posts: 31
Joined: Sun 07 Oct, 2007 22:30

Den blanke plastlisten langs takrennene - hvor får man ny?

Post by johanam »

Er det noen som kjenner til hvor man kan kjøpe ny plastprofil som skyves på takrennen over dørene? Er det en standard profil i metervis? Det er håpløst å få den av gamle biler, bare sprekker og blir ødelagt.. kanskje man kan få den av med varmluftspistol...? Noen med erfaring?

Mvh, Johan.
Högger'n
Posts: 70
Joined: Wed 02 Mar, 2005 21:37

Re: Den blanke plastlisten langs takrennene - hvor får man n

Post by Högger'n »

johanam wrote:Er det noen som kjenner til hvor man kan kjøpe ny plastprofil som skyves på takrennen over dørene? Er det en standard profil i metervis? Det er håpløst å få den av gamle biler, bare sprekker og blir ødelagt.. kanskje man kan få den av med varmluftspistol...? Noen med erfaring?

Mvh, Johan.
Er det den blanke listen tror jeg du kan glemme det. Du kan jo sjekke med CXBasis. Eventuelt bytte mot svart, bedre enn inegnting. De svarte kan du utenvidere rive av et vrak, de tåler ganske mye vold
Högger'n

Image
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Post by tronde »

Jeg fikk tak i en list som liknet en "U" i plast med krominlegg for mange år siden.

Den var egentlig beregnet til "styling" av bakkant på dører. Det rustfrie endestykket på originallisten lot seg tilpasse, og det så ikke helt galt ut.
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

har du prøvd hos Citroën (Norge) ?
johanam
Posts: 31
Joined: Sun 07 Oct, 2007 22:30

Post by johanam »

Jeg ser ikke CXBasis har sånt på sidene sine. Stylingsett var en idee. Citroen forhandler tviler jeg på. De synes ikke ha noe mer til hverken CX eller XM på lager, men er kanskje avhengig hvem man går til? Autobjørn? Johan.
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Du må finne er forhandler som gidder å ta fram de gamle delefilmene for å finne overgangsnummere. Mulig du har rett, at dette ikke finnes mer - men verdt et forsøk.
Post Reply