Ikke klikk her om du er originalfreak

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Ikke klikk her om du er originalfreak

Post by Black Lemon »

Virkeligheten er alltid værre enn fantasien. Hvem her kunne ha forstilt seg noe slikt om de ikke hadde sett dette med det blotte øye?
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Ikke klikk her om du er originalfreak

Post by citro1cx »

huff, slik skulle vært straffet med tvangskjøring i volvo 240 resten av livet.

Image
Litt over middels interessert i Citroën cx!
skeken
Posts: 388
Joined: Fri 03 Mar, 2006 14:38
Location: Fjellhamar
Contact:

Re: Ikke klikk her om du er originalfreak

Post by skeken »

Felgen er helt nydelig til bilen! Det blir jo lite gummi som noen er inne på, blir ikke 225/40-18 >5% av normalen i rulleomkrets?

Komforten trenger ikke å bli så værst om du finner gode dekk. Fjæring og seter (tross alt det viktigste sånn sett) er jo allerede på plass :wink:

Blir spennende å se bilder ferdig på vei og uten den stakkars Y10en under som løftebukk :lol: :wink:
epifant
Posts: 108
Joined: Sat 05 Jun, 2010 13:54
Location: Kristiansand

Re: Ikke klikk her om du er originalfreak

Post by epifant »

Hvordan går det med denne? Er nysgjerrig på bilder av CX med 8x18 8)
Thomas Thorstensen
-84 CX 25 TRi Break
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Ikke klikk her om du er originalfreak

Post by gopp »

epifant wrote:Hvordan går det med denne? Er nysgjerrig på bilder av CX med 8x18 8)
Ting tar tid™

Det var jo endel rust på den bilen, og særlig bakramma. Jeg kom over en delebil, og besluttet å bruke mye fra den for å bygge opp turboen igjen. Nå står de begge to tørt og trygt på låven, sammen med en -75 CX 2000, noen Maseratier og Alfaer. Jeg har også hugd en bil, slik at jeg har alle karosseridelene jeg trenger for å få turboen perfekt. I garasjen står en -84 TRI (Break) som blir prioritert først. På Break er det ikke mulig å bruke så brede felger bak, men jeg har noen 6,5 x 16" Alfa felger som kanskje kan brukes. Hvis ikke de passer blir det å bruke originale stålfeler og kapsler.
Gopp
-----------------
Har no' CX
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Ikke klikk her om du er originalfreak

Post by jonsto »

gopp wrote: Hvis ikke de passer blir det å bruke originale stålfeler og kapsler.
Hvis du vil ha noe skikkelig sært så har jeg et sett med 390 stålfelger. :roll: :wink: :lol:
Mvh
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Ikke klikk her om du er originalfreak

Post by gopp »

jonsto wrote:
gopp wrote: Hvis ikke de passer blir det å bruke originale stålfeler og kapsler.
Hvis du vil ha noe skikkelig sært så har jeg et sett med 390 stålfelger. :roll: :wink: :lol:
Mvh
Det værste er at de er jo steinkule. Jeg så på den ene klubben har liggende på lageret sitt i forbindelse med flytting forrige helg, og de er funky som bare det. Synd dekk koster en liten formue.
Gopp
-----------------
Har no' CX
Post Reply