Dørpakninger.

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Dørpakninger.

Post by dagmatti »

Hey,

har kjøpt noen meter av denne: http://www.ebay.co.uk/itm/251478886783? ... 1497.l2649 . Den har ikke ankommet enda. Den har annen fasong enn den cx-basis selger, men lurer på om denne også skal fungere fint som en nr. 2 list. Tipper det blir en del mindre vindstøy med to lister, men vi får se. :)


-m
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Dørpakninger.

Post by rundgren »

dagmatti wrote:Hoppsann!

Noen som har testet disse? :) Bør vel også finnes på ebay.

http://cx-basis.de/eshop/product_info.p ... anguage=en
Jeg har disse på bilen - handla på Citromobile fra CX-basis.
Lette å montere, passer veldig bra og gir merkbart mindre vindstøy. Passer faktisk så bra at jeg nesten mistenker at det var påtenkt slike lister originalt....
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Dørpakninger.

Post by dagmatti »

Aha, kult!

De du kjøpte på cx-basis går vel ikke helt rundt? På min gamle cx er det dobble dørpakninger på nedsiden av døra, men ikke på oversiden. Hadde jo vært stas om man fikk tilpasset rundt hele. :)


-m
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Dørpakninger.

Post by dagmatti »

dagmatti wrote:Hey,

har kjøpt noen meter av denne: http://www.ebay.co.uk/itm/251478886783? ... 1497.l2649 . Den har ikke ankommet enda. Den har annen fasong enn den cx-basis selger, men lurer på om denne også skal fungere fint som en nr. 2 list. Tipper det blir en del mindre vindstøy med to lister, men vi får se. :)


-m

Hey,

den ankom for noen uker siden, men siden jeg var på ferie har jeg først testet den nå. Den er for liten! Monterte den på to måter, men den er litt for liten uansett, selv om den passet for en stor del på den ene måten. Det er "høyden" på den som er problemet. Tok en kjøretur med den i beste monterte stillng, men den hjalp ikke alt for mye; men tror det kanskje hjalp litt. Skal kjøpe en mere passende nå... :)


-m
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Dørpakninger.

Post by dagmatti »

Hm, tok den av og kjørte, og den hjalp faktisk ganske mye! Men jeg tror det er rom for forbedringer, så skal kjøpe en tykkere list også for test. :)


-m
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Dørpakninger.

Post by rundgren »

dagmatti wrote:Aha, kult!

De du kjøpte på cx-basis går vel ikke helt rundt? På min gamle cx er det dobble dørpakninger på nedsiden av døra, men ikke på oversiden. Hadde jo vært stas om man fikk tilpasset rundt hele. :)
De går bare rundt vindusramma, ja, så trenger noe bedre rundt resten av døra også. Ser fram til videre eksperimentering fra din side, håper du finner den ultimate lista.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Post Reply