Medlemskap

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Medlemskap

Post by jonsto »

tronde wrote:Det blir enda mindre arbeid når det er trykkeriet som ordner alt dette, sik det er for Citrophile...
Og hvem skal vi da gi skylden for det nummeret som etter sigende er "gått i søppla"?
Mvh
BEO
Posts: 419
Joined: Mon 20 Aug, 2007 10:31
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Medlemskap

Post by BEO »

Etter hva jeg har forstått er det en "medlemsansvarlig" i hver klubb som har ansvar for å sende inn oppdaterte adresselister til distributøren (altså trykkeriet i dette tilfellet) ved utgivelsen av hvert nummer.
Dette kan gjøres på to måter, enten ved å sende inn lister ferdig utkjørt på etiketter, eller ved å sende listen elektronisk i et avtalt format slik at trykkeriet kan kjøre ut etikettene. Hvuilken fremgangsmåte som brukes i forbindelse med Citrophile vet jeg ikke.

Det kan derfor se ut som - ut fra de opplysninger som fremkommer her på Forum - at det påhviler den medlemsansvarlige en jobb som - hvis den ikke blir gjort - medfører at medlemmene ikke får bladene sine.
At trykkeriet eventuelt dumper "overskuddsbladene" når fristen er ute og alt er sendt ut, er helt normalt. Og posten forutsetter jo vanligvis at hele sendingen leveres inn under ett med en forhåndsopplagt tidsplan, hvis utsendelsen skal skje på billigste måte. Og det bør den jo!

Konklusjonen bør bli at de som ikke har fått alle bladene, burde henvende seg til sin klubb og forlange reduksjon av kontingenten for 2010 siden man har betalt i 2009 for noe man ikke har fått.
Beste hilsen Bernt Erik
Det finnes to slags biler, hydraulikk-Citroën og de andre!
2011 C5 2,0 HDI sedan aut. og 2011 Smart Fortwo aut.
De andre: 1953 Rover 75, 1972 Renault 16 TL og 1973 Mercedes-Benz 450 SL
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Medlemskap

Post by tronde »

jonsto wrote:
tronde wrote:Det blir enda mindre arbeid når det er trykkeriet som ordner alt dette, sik det er for Citrophile...
Og hvem skal vi da gi skylden for det nummeret som etter sigende er "gått i søppla"?
Mvh

Jeg tror restopplaget havner hos en i bladstyret.
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Medlemskap

Post by givretto »

Røsker litt opp i denne tråden igjen. Gjenopptok mitt medlemskap igjen tidligere i år, nærmere bestemt i januar. Tok meg ikke bryet å fornye medlemskapet for noen år siden, da det var endel rot i forbindelse med utgivelse av medlemsbladet Ctirophile. XM-klubben hadde og har et mer ryddig og oversiktlig opplegg syntes jeg da, og synes fremdeles det. Altså, ved årets fornying/gjenopptak, tok det bare noen dager før jeg fikk en bekreftelse med alt tilbehør fra XM-klubben. I mars sendte jeg en ny e-post til medlemsansvarlig i CX-klubben for å forsikre meg om at de hadde mottatt min forespørsel om medlemskap, og at de hadde mottatt pengene jeg hadde sendt. Joda, det hadde de fikk jeg som svar etter noen dager. Men ingenting om mitt medlemsnummer eller passord eller noe som helst. Har egentlig ingen bevis på at jeg er medlem. Synes CX-klubben burde se litt nærmere på XM-klubbens opplegg rundt dette her, og kanskje lære litt om hvordan man både skaffer nye og beholder gamle medlemmer. For sånn det er nå er et sorgens kapittel, synes jeg. Men jeg skal fortsette å være medlem, det er jo ikke mange kronene, tross alt, for å hjelpe til med å opprettholde klubben. 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Medlemskap

Post by rundgren »

givretto wrote:Røsker litt opp i denne tråden igjen. Gjenopptok mitt medlemskap igjen tidligere i år, nærmere bestemt i januar. Tok meg ikke bryet å fornye medlemskapet for noen år siden, da det var endel rot i forbindelse med utgivelse av medlemsbladet Ctirophile. XM-klubben hadde og har et mer ryddig og oversiktlig opplegg syntes jeg da, og synes fremdeles det. Altså, ved årets fornying/gjenopptak, tok det bare noen dager før jeg fikk en bekreftelse med alt tilbehør fra XM-klubben. I mars sendte jeg en ny e-post til medlemsansvarlig i CX-klubben for å forsikre meg om at de hadde mottatt min forespørsel om medlemskap, og at de hadde mottatt pengene jeg hadde sendt. Joda, det hadde de fikk jeg som svar etter noen dager. Men ingenting om mitt medlemsnummer eller passord eller noe som helst. Har egentlig ingen bevis på at jeg er medlem. Synes CX-klubben burde se litt nærmere på XM-klubbens opplegg rundt dette her, og kanskje lære litt om hvordan man både skaffer nye og beholder gamle medlemmer. For sånn det er nå er et sorgens kapittel, synes jeg. Men jeg skal fortsette å være medlem, det er jo ikke mange kronene, tross alt, for å hjelpe til med å opprettholde klubben. 8)
Bra at du tar opp dette, håper flere gjør som deg og bærer over med nærmest ikke-eksisterende medlemsoppfølging.
Jeg mener at det er mye som kan gjøres bedre i forhold til hvordan CX-klubben drives som organisasjon. Vi trenger helt klart litt mer orden i sysakene. Men det tar nok litt tid før vi er kommet dit jeg mener vi bør være på dette og andre områder. Vi jobber (dessverre ganske sakte) med saken! I mellomtiden får jeg bare be alle innstendig om å gi styret tillit og fortsette å betale kontigent.

PS: For min del har Citrophile-utsending fungert greit.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Medlemskap

Post by mads »

Siden november 2009 har jeg holdt listene vedlike. En liste over medlemmer fra 2006 oppdateres ut fra kontoutskrift for hver utsendelse av bladet. En liste med adresse til de som skal ha hver utgivelse sendes til Morten i bladstyret. For noen utgivelser siden var det et blad i retur, jeg tror ikke det er noen nå uten å ha det bekreftet.

Alle listene legges på sidene til klubben, se http://www.citroencx.no/1-Klubben/2-Med ... .htm#Login

Vi er i overgangen fra 2011 til 2012 nå siden forrige utgivelse, nr30, også gikk til de som var abonenter i 2011. Neste utgivelse sendes bare til de som abonerer i 2012, derfor ligger medlemslister for 2011 fortsatt ute på åpne sider.
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Medlemskap

Post by givretto »

Godt å høre at Citrophile-utgivelsene har kommet i orden. Da mangler det bare å gi nye eller tilbakevendende medlemmer bekreftelse på at de har blitt medlemmer da jo (gjerne med medlemsbevis, medlemsnummer, passord og brukernavn)...! :D 8)


PS
Veit ikke åssen det er med andre medlemmer, men jeg har ihvertfall ikke mottatt noe bevis for at jeg er medlem (muligens var e-post svaret på min forespørsel om passord og brukernavn en bekreftelse...?), ei heller et svar på min forespørsel om å få igjen mitt gamle medlemsnummer, 3030. 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Medlemskap

Post by rundgren »

givretto wrote:Godt å høre at Citrophile-utgivelsene har kommet i orden. Da mangler det bare å gi nye eller tilbakevendende medlemmer bekreftelse på at de har blitt medlemmer da jo (gjerne med medlemsbevis, medlemsnummer, passord og brukernavn)...! :D 8)


PS
Veit ikke åssen det er med andre medlemmer, men jeg har ihvertfall ikke mottatt noe bevis for at jeg er medlem (muligens var e-post svaret på min forespørsel om passord og brukernavn en bekreftelse...?), ei heller et svar på min forespørsel om å få igjen mitt gamle medlemsnummer, 3030. 8)
Jeg syns vi bør innføre et system der det f.minimum sendes e-post med bekreftelse etter at kontigent er betalt, og e-post med påminnelse når det er på tide å igjen betale kontigent.
Gjerne en e-post eller to i året i tillegg også, med litt info om hva som skjer i klubben e.t.c. Det er ikke alle som abonnerer på Citrophile eller leser forumet like mye som oss...
Vi kunne godt hatt en medlemsansvarlig. Har du lyst? :-)
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: Medlemskap

Post by givretto »

Ja, jeg har faktisk gått og tenkt på dette en god stund nå. Tid har jeg nok av, men jeg veit ikke om kompetansen er tilstrekkelig. Når er neste styremøte? Kanskje jeg kan være med på det, så kan vi diskutere/se nærmere på det da. 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Medlemskap

Post by jonsto »

givretto wrote:Ja, jeg har faktisk gått og tenkt på dette en god stund nå. Tid har jeg nok av, men jeg veit ikke om kompetansen er tilstrekkelig. Når er neste styremøte? Kanskje jeg kan være med på det, så kan vi diskutere/se nærmere på det da. 8)
Dette var hyggelige toner. Send et PM til Joar (rundgren) med ditt tlf. nr. så tar han kontakt med deg. Hvis dere ikke vet av hverandre fra før da.
Mvh
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Medlemskap

Post by RolandM »

Da har jeg, etter et års hvilepause, fornyet mitt medlemsskap i CX-klubben og har overført grunker til klubbens konto. Begrunnelsen? Det virker som om styret er inne på et positivt spor der det er i ferd med å skje noe, og da trenger de litt drahjelp. Nå er det på tide å få på bena den klubben som om få år skal gjøre CX til en ettertraktet klassiker i Norge, og det synes å være både mer vilje og evne til dette, hvilket er positivt.

Oppfordrer andre etternølere og "hjemmesittere" til å gjøre det samme - og klubben til å følge nøye med på kontoutskriften. 8)

En annen begrunnelse: Nuh er jeg meningsberettiget på årsmøtet i Mo i Rana. Dit kommer det vel flere? :wink:
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Medlemskap

Post by rundgren »

RolandM wrote:Da har jeg, etter et års hvilepause, fornyet mitt medlemsskap i CX-klubben og har overført grunker til klubbens konto. Begrunnelsen? Det virker som om styret er inne på et positivt spor der det er i ferd med å skje noe, og da trenger de litt drahjelp. Nå er det på tide å få på bena den klubben som om få år skal gjøre CX til en ettertraktet klassiker i Norge, og det synes å være både mer vilje og evne til dette, hvilket er positivt.

Oppfordrer andre etternølere og "hjemmesittere" til å gjøre det samme - og klubben til å følge nøye med på kontoutskriften. 8)

En annen begrunnelse: Nuh er jeg meningsberettiget på årsmøtet i Mo i Rana. Dit kommer det vel flere? :wink:
Tusen takk for kontigenten og tilliten!
Når det gjelder årsmøte, så vedtok vi på vårt årsmøte å frikoble dette fra landstreff b.l.a av tidshensyn. Et årsmøte kan ta mange timer, og den tiden var det mange som mente var vanskelig å finne i en treffhelg, dessuten var det visst svakt oppmøte sist gang det ble forsøkt arrangert årsmøte på landstreff.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Medlemskap

Post by RolandM »

Den siste må jeg bare kommentere, for av de syv årsmøtene jeg har vært på fordelt på fire ulike Citroenklubber de siste fire årene, har ingen vart over to timer, de fleste varte under en og en halv time. Og når det gjelder dårlig oppmøte til årsmøtet i fjor, kan det muligens ha noe med at at innkalling og sakspapirer ikke helt var i henhold til praksis? :-) Men her ligger jo potensiale for forbedring, og det er positivt. Jeg tror få kommer på et årsmøte om det ikke er koblet opp mot en sosial aktivitet, enten det er landstreff eller annet, så man bør nok tenke ut noe som "trekker".
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
Post Reply