Delebestilling

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Delebestilling

Post by gopp »

skogn wrote:
Det er vel og bra med en privat mail til alle styremedlemmene, men han stakkaren som fikk mailen om delebestillingen og som av en eller annen årsak trolig ikke har svart, hadde kanskje satt pris på at denne maien hadde blitt sendt til hele styret pluss ev dem som har med delesalget å gjøre. Slike mailer burde da hele styret følt seg litt forpliktet til å svare på. Hvis ingen i styret da hadde greid det innen en rimelig tid tror jeg kanskje det hadde vært på høy tid med litt utskifting/fornying av styret.

Jeg skriver ikke dette for å kritisere noen, men det er bare ett lite forslag til noe jeg mener kunne vært gjort/løst på en annen og forhåpentligvis bedre måte. Blir kanskje litt feil av en ikke medlem å komme med dette men det får så være........
Hei skogn,

Jeg tror ikke problemet er manglende e-postlister, men manglende bemanning av delelageret. Jeg tror Helge står feilaktig oppført som delelageransvarlig på hjemmesiden, og i praksis er klubben uten noen i denne rollen. Han har riktig nok betjent denne rollen i årevis, og send hundrevis med pakker over det ganske land, men ønsker ikke lenger å ha denne jobben. Det eneste som evt. kan kritiseres rundt dette, er at det gis noen falske forhåpninger ved at noen står oppført som delelageransvarlig på websidene.

Før noen hiver seg over tastaturet og skriver noe om at delelageret burde være tilgjengelig for folk med CX i Norge, kan jeg anbefale å først melde seg inn i klubben, slik at man har stemmerett, og så tilby å hjelpe til i en slik rolle. Jeg kjenner ingen detaljer om hvordan denne klubben har vært organisert de siste årene, og er også et ganske nytt medlem. Men jeg vet såpass mye om frivillig organisasjonsarbeid at men bør være forsiktig med å kritisere dem som legger hundrevis, og i dette tilfellet, tusenvis, med timer i frivillig arbeid for andre, dersom man selv ikke bidrar. Det er mulig dette ikke er treffende for deg skogn, jeg er som sagt ganske ny i miljøet.

Hilsen Marius Sorteberg
Gopp
-----------------
Har no' CX
skogn
Posts: 30
Joined: Fri 20 Oct, 2006 09:52
Location: Skogn

Re: Delebestilling

Post by skogn »

gopp wrote:
Hei skogn,

Jeg tror ikke problemet er manglende e-postlister, men manglende bemanning av delelageret. Jeg tror Helge står feilaktig oppført som delelageransvarlig på hjemmesiden, og i praksis er klubben uten noen i denne rollen. Han har riktig nok betjent denne rollen i årevis, og send hundrevis med pakker over det ganske land, men ønsker ikke lenger å ha denne jobben. Det eneste som evt. kan kritiseres rundt dette, er at det gis noen falske forhåpninger ved at noen står oppført som delelageransvarlig på websidene.

Før noen hiver seg over tastaturet og skriver noe om at delelageret burde være tilgjengelig for folk med CX i Norge, kan jeg anbefale å først melde seg inn i klubben, slik at man har stemmerett, og så tilby å hjelpe til i en slik rolle. Jeg kjenner ingen detaljer om hvordan denne klubben har vært organisert de siste årene, og er også et ganske nytt medlem. Men jeg vet såpass mye om frivillig organisasjonsarbeid at men bør være forsiktig med å kritisere dem som legger hundrevis, og i dette tilfellet, tusenvis, med timer i frivillig arbeid for andre, dersom man selv ikke bidrar. Det er mulig dette ikke er treffende for deg skogn, jeg er som sagt ganske ny i miljøet.

Hilsen Marius Sorteberg
Jeg skriver som sagt ikke for å kritisere noen som helst men klart det jeg skriver kan nok både tolkes som kritikk og det er helt sikkert noen som føler seg litt trampet på men det får så være.

Det er vel stor sjanse for at det ikke er noen som har noen som er ansvarlig for delelageret men det vet jeg ikke noe om og det har egentlig lite med det forslaget jeg kom med også. Det eneste jeg har sagt(iallefall ment) er at JEG tror det hadde vært en fordel med en mailadresse som hele styret hadde fått en kopi av når noen hadde sendt en mail dit. Det samme mente jeg kunne vært gjort med en felles adresse for delebestilling som hadde gått til alle de aktuelle personene og gjerne til hele styret i tillegg. Da burde en av alle dem som hadde fått en slik mail kunnet skrevet ett svar til han som ønsker deler til sin Cx at dessverre så har vi ingen for øyeblikket som kan ta seg en tur på lageret og finne fram en slik del til deg. Litt dumt at ingen kan selge noen deler og få inn penger som kanskje klubben trenger for å dekke inn husleien på nyåret men det var ikke dette jeg vil fram til.

Når vi nå først har fått til en diskusjon eller krangel om dere vil, hadde det egentlig vært moro om alle dem som mener at det er veldig dumt med felles mailadresse(r) kunnet komme med noen gode grunner for å ikke ha det. Finnes sikkert grunner både for og imot det men jeg greier faktisk ikke komme på så mange grunner for å ikke ha det nå i farta. Vet også av flere ulike klubber som har det idag og der det også fungerer rimelig greit
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Delebestilling

Post by gopp »

Hei igjen skogn,

Jeg kommer heller ikke på noen gode argumenter for å ikke bruke e-postlister. Jeg bruker det hele tiden i min jobb, og syntes det hadde vært en god idé også i dette tilfelle, men det vil uansett være opp til styret om de ønsker dette.

Som jeg var inne på, er det lite hjelp i å få sendt inn en bestilling, dersom ingen i andre enden tar tak i oppgaven. Det er her det trengs (mye) hjelp. Jeg har vært på lageret flere ganger, og det er mange skatter der opp, men også noe som burde vært silt ut. Det var ikke nok tid til å gjøre denne jobben nøye ved flyttingen av lageret i sommer, og det trengs også sortering og kategorisering. Dersom denne jobben blir utført på dugnad (med mange deltagere), tror jeg det er en oppnåelig oppgave å forvalte delelageret i klubb-regi for noen få personer. Slik det er nå vil jeg si at det er vanskelig, fordi ingen (som jeg vet om) har god nok oversikt over hva som finnes av deler.

Min personlige mening er at jeg tror en slik dugnad allerede til sommeren er eneste måten lageret kan bestå samlet og i klubbens eie, ellers bør det fordeles på flere private, eller selges/doneres til en kommersiell aktør (f.eks. CX-basis). Det er for ille at det er vanskelig å få handlet delene man trenger, men samtidig føler jeg ikke at det er rom for selv den minste kritikk av at ting ikke fungerer. Det eneste som man bør fokusere på er å finne en god løsning for fremtiden. Jeg sitter ikke i styret, og har trolig heller ikke tid til å ta på meg store verv, men bidrar gjerne på dugnad.
Gopp
-----------------
Har no' CX
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Delebestilling

Post by dagmatti »

Hei,

ingen tvil om at maillinglister fungerer altså, alle på lista får mailen (også evt. de som ikke trenger den). Men vi kan også bare rett og slett skrive på hjemmesiden at vi ikke selger deler lengre (gjerne med mere utdypende forklaring), så slipper noen å svare på mail i det heletatt, enkelt og greit. :)

Slik jeg ser det (rett meg den som kan!) har klubben et stort lager, som krever _tidvis stor_, og normalt sett en del innsats for å kunne gå rundt, og det finnes egentlig ikke medlemsgrunnlag og/eller kundegrunnlag for det, ihvertfall ikke akkurat nå.

Spørsmålet er isåfall om det finnes andre måter å organisere driften på, slik at det likevel er et stort nok grunnlag der. Det har vel kanskje kommet noen forslag her, og det går vel stort sett ut på å flytte lageret til enkeltpersoner eller få personer, som så skal drifte det videre? Intuitivt høres det ikke veldig smart ut... men det kan jo hende det likevel er det smarteste.


-m
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Delebestilling

Post by rundgren »

skogn wrote: Når vi nå først har fått til en diskusjon eller krangel om dere vil, hadde det egentlig vært moro om alle dem som mener at det er veldig dumt med felles mailadresse(r) kunnet komme med noen gode grunner for å ikke ha det. Finnes sikkert grunner både for og imot det men jeg greier faktisk ikke komme på så mange grunner for å ikke ha det nå i farta. Vet også av flere ulike klubber som har det idag og der det også fungerer rimelig greit
Siden du etterlyser motargumenter, så kan jeg godt komme med noen, om ikke annet for å få frem at det sjelden finnes billige, enkle og perfekte løsninger på problemer. Dette blir kanskje litt synsing og amatør-organisasjonsteori, men min mening og erfaring (fra jobb) er at epostlister/fellesadresser fungerer bra som orientering, men mindre bra når det forventes at en av flere mottakere skal svare eller gjøre noe annet på bakgrunn av mailen. Det blir fort pulverisering av ansvar, og det blir uklart hvem sin jobb det faktisk er å svare på mailen ofte med det resultat at ingen svarer. Jeg tror folk samarbeider best når ansvar plasseres tydelig, og er avgrenset. Noe som i dette tilfellet innebærer at det finnes én person som mottar mailene, og har ansvar for at de blir besvart. Så bør han ha en vikar som kan gjøre jobben f.eks ved ferie, men da avtales det fra gang til gang for hvilken periode vikaren skal gjøre jobben. Og så må man være raskt ute med å finne en erstatter når den ansvarlige før eller siden går lei og finner ut at han vil bruke fritiden sin på noe annet.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Delebestilling

Post by rundgren »

dagmatti wrote: Spørsmålet er isåfall om det finnes andre måter å organisere driften på, slik at det likevel er et stort nok grunnlag der. Det har vel kanskje kommet noen forslag her, og det går vel stort sett ut på å flytte lageret til enkeltpersoner eller få personer, som så skal drifte det videre? Intuitivt høres det ikke veldig smart ut... men det kan jo hende det likevel er det smarteste.
Jeg har tenkt litt på dette, og lurer litt på om vi ikke rett og slett bør sette ned en arbeidsgruppe som kan se på og regne på forskjellige modeller for delelageret, samt snakke med medlemmer som kan være aktuelle å involvere i driften av dette. Så kan forskjellige alternativer legges frem for årsmøtet, som tar stilling og vedtar hvilket vi går for. Dette kan muligens virke som en noe tungrodd arbeidsform, men jeg mener det er viktig for klubben å få til en god løsning på denne utfordringen. En god løsning må være langsiktig og bærekraftig, og prosessen frem mot et vedtak må være grundig, både for at man skal få med seg alle gode innspill og idéer og utnytte optimalt den store ressursen medlemmene faktisk er, men ikke minst fordi det er viktig at prosessene i forkant av viktige avgjørelser har legitimitet (ellers blir de jo bare omgjort ved neste korsvei/årsmøte, eller ikke fulgt opp i praksis.)
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
skogn
Posts: 30
Joined: Fri 20 Oct, 2006 09:52
Location: Skogn

Re: Delebestilling

Post by skogn »

rundgren wrote:
skogn wrote: Siden du etterlyser motargumenter, så kan jeg godt komme med noen, om ikke annet for å få frem at det sjelden finnes billige, enkle og perfekte løsninger på problemer. Dette blir kanskje litt synsing og amatør-organisasjonsteori, men min mening og erfaring (fra jobb) er at epostlister/fellesadresser fungerer bra som orientering, men mindre bra når det forventes at en av flere mottakere skal svare eller gjøre noe annet på bakgrunn av mailen. Det blir fort pulverisering av ansvar, og det blir uklart hvem sin jobb det faktisk er å svare på mailen ofte med det resultat at ingen svarer. Jeg tror folk samarbeider best når ansvar plasseres tydelig, og er avgrenset. Noe som i dette tilfellet innebærer at det finnes én person som mottar mailene, og har ansvar for at de blir besvart. Så bør han ha en vikar som kan gjøre jobben f.eks ved ferie, men da avtales det fra gang til gang for hvilken periode vikaren skal gjøre jobben. Og så må man være raskt ute med å finne en erstatter når den ansvarlige før eller siden går lei og finner ut at han vil bruke fritiden sin på noe annet.
Jeg har IKKE sagt at det ikke skal være en person som har konktrete oppgaver og plikter. Det bør være en som feks er medlemsansvarlig og det bør feks være en som han ansvaret for at delesalget fungere(om det skal være delelager/salg da).
Men jeg mener fremdels at det er en fordel om flere får disse mailen og kan hjelpe til å følge opp om den som har annsvaret av en eller annen grunn ikke kan,vil eller husker å svare. Det er lov til å ikke ha tid til å svare og alle kan vel en gang glemme å svare. Det er da det er en fordel at flere har fått denne mailen og har mulighet for å følge dette opp, om ikke annet purre på han som skal svare. Tror også at den som har sagt seg villig til å ta ett verv kanskje skjerper seg litt når han vet at hele styret har en mulighet for å følge opp den jobben som blir gjort.

Men en slik felles mail er nok dessverre ikke det eneste som skal til får å få ting til å fungere og skulle det vise seg at ingen av dem i styret har mulighet eller vilje til å svare når noen kontakter klubben er det noe som må gjøres. Hva som da må til vet ikke jeg.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Delebestilling

Post by jonsto »

Jeg har fulgt litt med i denne debatten, men ikke engasjert meg noe serlig. Det har to årsaker. Jeg er personelig ikke så opptatt av delelagert da jeg har et stort lager selv. Men jeg mener det bør være. Men da må det komme i ordnede former. Den andre årsaken er at jeg, som medlem av styret, først vil diskutere det den vegen.
Jeg tror dere starter i litt feil ende. Lagret er der, men det er ingen til å betjene det. Det ble bestemt et opplegg på siste årsmøte, men det ser ikke ut til å fungere det heller. Hvorfor vet jeg ikke.
Tror ikke det er noen som riktig vet hva som befinner seg på det lageret. Derfor er det vel ingen som kan svare når noen spør om deler. Så foreløpig foreslår jeg at om dere ikke får rask respons fra klubben så får dere kontakte meg. Kan jeg hjelpe der får dere med innbetalingsblankett,på det beløpet vi ble enige om, med klubbens kontonr. Så hjelper jeg klubben med penger og så får jeg hente inn deler eller penger fra klubben ved en senere anledning.
Det som skulle vært gjort er at alle delene skulle vært sortert og lagt inn på data. Jeg vet det er vanskelig å få tak i et program til dette. Jeg har tilgang til ett, men av spesielle årsaker kan det ikke kopieres ut og flyttes til en annen maskin.
Men intil noen har oversikt, og vi har noen til å betjene lagret så tror jeg at det bare ligger der og koster en bråte med penger. Så jeg synes at i stedet for å diskutere hvor dere skal sende forespørsler er det bedre at dere begynner å diskutere hvordan dere skal få bidratt til å få skikk på lagret. ;-)
Så derfor må dere få sammen en gjeng, dra opp dit. Få ut de bilene som står der. Få opp reoler og begynn og sorter. Det er mye mer arbeid enn dere tror. Sett på merkelapper og få det inn på data. Det må da være noen som har et program, eller kan lage et program som kan brukes?
Hvis det ikke blir tatt noen grep snarest så går vel resten på fyllinga også. Kan jo ikke ligge og betale i dyre dommer for noe som de som trenger det gir blanke f...... i.
Så å klage på at dere ikke får svar på forespørsler er mer som å skyte på pianisten. ;-)
Ser fram til at en av dere melder dere som "Chif in charge" til å få orden på dette. Jeg bor desverre litt for langt unna, men at jeg tar en tur sørover ei helg når det blir mer trivelig temperatur i lufta skal dere ikke se bort fra. Kan vel være til hjelp med sorteringen i alle fall.
Så sett i gang folkens.
Ha en fin dag.
Mvh
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Re: Delebestilling

Post by hl »

Eg er ikkje medlem lenger (ser ikkje noko poeng i det ettersom det ikkje går an å få deler, og eg klarer ikkje lukti av medlemsbladet; det stinkar grusomt av trykksverte), men vil likevel få koma med to forslag:

1. Deleliste: Bruk vanleg rekneark og opprett ein konto på dropbox.com (opp til 2 gb er gratis), der alle i styret og andre deleansvarlege har passord.

2. Sel deler til alle som vil kjøpa, og gje rabatt til medlemmer (t.d. 25%). Dermed vil ein få meir inntekter, og kanskje vil ikkje-medlemmer melda seg inn i klubben første gong dei handlar; fordi rabatten vil overstiga medlemsavgifti (ved kjøp av dyre deler).
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Delebestilling

Post by jonsto »

hl wrote:Eg er ikkje medlem lenger (ser ikkje noko poeng i det ettersom det ikkje går an å få deler, og eg klarer ikkje lukti av medlemsbladet; det stinkar grusomt av trykksverte), men vil likevel få koma med to forslag:

1. Deleliste: Bruk vanleg rekneark og opprett ein konto på dropbox.com (opp til 2 gb er gratis), der alle i styret og andre deleansvarlege har passord.

2. Sel deler til alle som vil kjøpa, og gje rabatt til medlemmer (t.d. 25%). Dermed vil ein få meir inntekter, og kanskje vil ikkje-medlemmer melda seg inn i klubben første gong dei handlar; fordi rabatten vil overstiga medlemsavgifti (ved kjøp av dyre deler).
Ingenting av dette hjelper det skafte dugg så lenge vi ikke har noen til å betjene lageret. Og jeg har enda ikke sett noen som har meldt seg frivillig til å ta jobben som opprydder/katalogiserer/delekspeditør. Løs dette problemet og resten løser seg selv!
Mvh
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Delebestilling

Post by citro1cx »

jonsto wrote:
hl wrote:Ingenting av dette hjelper det skafte dugg så lenge vi ikke har noen til å betjene lageret. Og jeg har enda ikke sett noen som har meldt seg frivillig til å ta jobben som opprydder/katalogiserer/delekspeditør. Løs dette problemet og resten løser seg selv!
Mvh
Enig med deg i dette. Desverre for min del bor jeg alt for langt unna delelagert til å kunne bidra, og det tror jeg gjelder mange ildsjeler i miljøet i vårt. Jeg tror oppgaven som opprydder/katalogiserer/delekspeditør kunne passet bra for meg og mange andre om vi hadde muligheten. Mener derfor at man ikke skal dra alle i Citroën CX miljøet under en kam. Om delelagret f.eks flyttes i Surnadalen, som flere har foreslått, har jeg bare 16 mil å kjøre, noe som er overkommelig.

Har forøvrig stor forståelse for at enkelte i østlandsområdet har "gått lei". Flere av disse personen har jo bidratt helt enormt, og stort sett fått kritikk for at delelagret ikke fungerer. Er vel ikke så vanskelig å forstå at det er demotiverende.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Delebestilling

Post by rundgren »

Jeg stiller gjerne opp på rydde/katalogiseringsdugnad. Men rollen som deleansvarlig tror jeg noen med mer tid og kompetanse på delene bør ha.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
cx25tgi
Posts: 94
Joined: Tue 16 Dec, 2008 04:43
Location: Oslo

Re: Delebestilling

Post by cx25tgi »

rundgren wrote:Jeg stiller gjerne opp på rydde/katalogiseringsdugnad. Men rollen som deleansvarlig tror jeg noen med mer tid og kompetanse på delene bør ha.

Jeg har akkurat snakket med Arthur, vedrørende dette med å finne en deleansvarlig for lageret på Gran.
Arthur sier at han har tilbudt seg å være deleansvarlig for lenge siden, og slik har også jeg oppfattet det.
Så jeg tror vi har en kvalifisert kandidat i Arthur, til å ta denne oppgaven for klubben.
Arthur som deleansvarlig, blir dermed mitt forslag.

Så har vi utfordringen med å katalogisere delene på lageret.
Jeg har foreslått tidligere, i forbindelse med flyttingen fra Årnes til Gran, at vi arrangerer et par tre, fire dugnadshelger på Gran.
En av dugnadshelgene kunne kanskje arrangeres med tanke på å få besøk fra andre deler av landet?

1. Rydde opp i bilparken inne på lageret - hvilke biler skal stå lagret der og evntuelt hvilke biler som skal bort.

2. Få satt opp "loftet" på den delen av lageret hvor bilene nå står lagret og få satt opp noen flere reoler.

3. Bestemme seg for hvordan vi skal registere og katalogisere delene på lageret - excel ark, evnt. annet program, bruke Citroën delenr. evnt annet, osv.

4. Arrangere dugnadshelger for deleregistrering, katalogisering og plassering på lageret.
Forutsetter god planlegging og organisering.
Jeg ser for meg at vi nok bør vere minst 6-8 personer når vi utfører registreringen og jobben rundt dette.

Allerede til sommeren kan vi da ha et fungerende delelager på Gran.

Arthur er nevnt, Joar har meldt seg og jeg stiller opp - der er vi 3 Citronër allerede :)
Noen andre som kunne tenke seg å vere med på hyggelige dugnader på Gran?
Meld dere her i denne tråden.

Foreslår at styret i klubben raskt snakker sammen og finner ut av hvordan veien videre i 2011 skal gå.
Mvh
BjørnS
1991 CX25 TGI Break - 1989 CX22 RS Break - 1995 XM 2,1TD Break - 1992 BX 19 4WD Break
http://www.youtube.com/TheCitroenCX
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Delebestilling

Post by gopp »

Dette var et strukturert og konstruktivt innlegg Bjørn!

Som allerede nevnt, stiller jeg gjerne opp på dugnader for å rygge og kategorisere delelageret. I likhet med Bjørn, tror jeg det er viktig å planlegge godt, slik at alle vet hva man skal gjøre når man kommer. Det er også viktig å sette av helgene som dette skal foregå i god tid i forveien, slik at folk får anledning til å rydde i kalenderen. Det hadde vært flott om man hadde et velfungerende delelager i løpet av sommeren, og det er supert at Arthur tar på seg jobben.

Fortsatt god jul!

Hilsen Marius
Gopp
-----------------
Har no' CX
cx25tgi
Posts: 94
Joined: Tue 16 Dec, 2008 04:43
Location: Oslo

Re: Delebestilling

Post by cx25tgi »

gopp wrote:Dette var et strukturert og konstruktivt innlegg Bjørn!

Som allerede nevnt, stiller jeg gjerne opp på dugnader for å rygge og kategorisere delelageret. I likhet med Bjørn, tror jeg det er viktig å planlegge godt, slik at alle vet hva man skal gjøre når man kommer. Det er også viktig å sette av helgene som dette skal foregå i god tid i forveien, slik at folk får anledning til å rydde i kalenderen. Det hadde vært flott om man hadde et velfungerende delelager i løpet av sommeren, og det er supert at Arthur tar på seg jobben.

Fortsatt god jul!

Hilsen Marius

Se der ja, da er vi 4 stk. klare for dugnad allerede: Arthur, Joar, Bjørn og Marius har meldt seg.
Flere, som har lyst å bidra?

Skal vi etterhvert se på kalenderen for 2011 og finne dugnadshelger som kan passe?
Kan vi ta mål av oss til å ha en helgeplan klar i løpet av medio januar?
Mvh
BjørnS
1991 CX25 TGI Break - 1989 CX22 RS Break - 1995 XM 2,1TD Break - 1992 BX 19 4WD Break
http://www.youtube.com/TheCitroenCX
Locked