Løst taktrekk

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
vegardb
Posts: 59
Joined: Tue 07 Feb, 2006 19:30
Location: Bodø

Løst taktrekk

Post by vegardb »

Problem: Taktrekket (kun stoffet) løsner mer og mer... Det er helt og fint, men henger nå i fine "bølger". Hva er beste løsning? Kontaktlim på sprayboks? Andre forslag? Bilen er en 88 GTI T2 uten soltak.
Vegard
88 CX GTI T2, 73 DS 23 IEH, 98 Xantia, 02 C5
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: Løst taktrekk

Post by Göran W »

Tillfällig lösning: Sprejlim med smalt munstycke som sprutas in med taket på plats. Problemet återkommer!
Långsiktig lösning: Köp nytt matrial (färdigt med skumgummilager). Ut med innertaket, ta bort ALLA rester av det gamla textilien. Lägg taket på golvet :wink: och sputa eller pensla med kontaktlim* på båda ytorna. Börja monteringen från mitten och arbeta utåt kanterna. Låt torka något dygn före återmontering.

*Vet inte vilka fabrikat som finns i Norge.
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Løst taktrekk

Post by rundgren »

Tips og bilder på denne sida http://marcboncz.dyndns.org:60081/citroen/interiop.html
(OBS: hjemmemaskin (forsvinner muligens), så ta kopi eller skriv ut sida hvis du trenger den)
http://www.cx-basis.de/ har vel stoff..
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Løst taktrekk

Post by jonsto »

Å lime inn nytt trekk har jeg prøvd en gang. Konklusjonen ble at dette burde jeg overlate til folk som kunne det. :-) Og det gjorde jeg. Betalte litt over 2000,00 pr. tak, men bare stoffet kostet vel over 700,00. Var mye jobb med rengjøring og sånn. Men det var verdt det.
Mvh
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Re: Løst taktrekk

Post by Sturla »

Dersom du ikke har soltak: Det kan blir helt fint med en god fleece i en fargetone som du synes passer, og kontaktlim på sprayboks fra 3M. Ikke benytt kontaktlim fra biltema, da lukter det hver gang det er sol ute, minst. Det er en enkel operasjon å ta ut innertaket, løsne pyntedeksler rundt innsiden av taket, løsne skruer under taklampen og ta det lettest ut gjennom en bakdør på berline modell. Ta ut hele takplaten, ta av det gamle trekket, kost med stålbørste, og så sprayer du på lim og legger det på fra en ende mens du hele tiden stryker det ut slik at det ikke blir krøller. Sikkert best å være to. Har du soltak vet jeg ikke. Det går naturligvis fint med originalstoff, men det viser seg jo å dele seg i to i skumgummien etter en tid.
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Løst taktrekk

Post by tronde »

Post Reply