Turbospoilerens hensikt

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Turbospoilerens hensikt

Post by Black Lemon »

Den relativt store hekkspoileren på CX GTi Turbo, kan nok noen synes er dominerende. Jeg har alltid satt pris på den når jeg skal lukeparkere da det veldig enkelt å se hvor hekken slutter. I dag fikk jeg oppleve en annen stor fordel med denne hekkespoileren. Etter en skitur i strålende sol i høyden over tåkehavet i Oslo-gryta i dag, kom jeg til å legge fra meg skihanskene på bagasjelokket. Etter å ha fløyet lavt forbi en del syklister ut fra Sørkedalen, kom jeg hjem stiv og sliten og ser til min store overraskelse at skihanskene fortsatter ligger på bagasjelokket, støttet opp av hekkspoileren. Jeg lurer på om dette var i tankene til vedkommende som fant på denne spoileren i sin tid? Det sparte meg i allefall for 400 kroner i nye skihansker.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
TransMedia Int.
Posts: 106
Joined: Fri 29 Dec, 2006 00:53
Location: Skiptvet

Re: Turbospoilerens hensikt

Post by TransMedia Int. »

Er vel et ganske greit overtrykk nede i gropene der ja, i sørkedalsveihastigheter... :wink:

Selv ble jeg litt imponert over at jeg etter en tur fra Nittedal til Skiptvet fant igjen min 20grams hengerfestekulebeskyttelseschromekopp akkurat der jeg satte den fra meg på støtfangeren bak... :D
CX22TRS VIP
Citroënminner: CX20 Athena, CX22TRS VIP, CX24IE Pallas C-matic, CX25TRI, CX25GTiT, CX25 Prestige, CX25D Limo, CX20RE, BX19GTi, BX19GTi, BX19GT, BX16TRS, BX16TRS Auto, GSA, GSA Pallas, AX14TRS, ZX14, XM20, Jumper19, Jumper25
Post Reply