Bilder av noe av det som fins på delelageret.

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Bilder av noe av det som fins på delelageret.

Post by rundgren »

Som et steg på veien mot oversikt over delelageret, har jeg klatret rundt og tatt litt bilder. Mye er innesperret, inne i kasser, og ellers vanskelig tilgjengelig. Og å få tatt bilder av hver minste lille ting er nesten helt umulig, så dette er verken komplett eller oversiktlig (vi snakker tross alt om enorme mengder deler, stuet inn på ganske liten plass i løpet av relativt kort tid.)
Håper likevel at noen har nytte av dette, og er det noe du har bruk for så kikk igjennom bildene og se om du ser det.
http://www.flickr.com/photos/78742229@N ... 463497946/

Det går an å legge inn kommentarer under bildene, og det kan være nyttig om alle som kjenner igjen noe kan legge inn en kommentar eller tagge bildet slik at vi etterhvert får beskrivelser av det man ser i bildene (hva er f.eks dette?) Flickr har også mulighet for å zoome i bilder og se originalbildet slik at man kan studere detaljer. Ønsker du for eksempel å studere reléet på dette bildet, klikker du på bildet, så velger du "View all sizes" oppe til høyre, dermed får du mulighet til å velge "Large" eller "Original" (gigantisk).

Er du medlem er det bare å melde fra, så skal vi nok få sørget for at du kan hente det du trenger (eventuelt kan vi/jeg få til å sende mindre ting hvis det ikke haster veldig.) Priser har det vært tenkt lite på, men det har blitt foreslått 6 klasser: 100, 200, 500, 1000, 2000, 5000 kroner - vil tro at det som ofte er ganske innlysende hvilken klasse en del havner i.
Det viktigste er vel at delene kommer til nytte, men det bør vel være et mål at salg av deler kan finansiere husleien for delelageret.

Minner også om at det er en god del gjenstående arbeid for å få lageret i en tilstand som gjør at vi kan få mest mulig nytte og glede av det, har du mulighet til å bidra så har Mads laget en side med plan og oppgaver her: http://folk.uio.no/mlomholt/gran2011.html
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Re: Bilder av noe av det som fins på delelageret.

Post by Sturla »

Jeg er fremdeles på jakt etter et serie1 T1 forsete.
Finnes et slikt der?
Men, jeg bor i Bergen og er ikke ofte over vannskillet. Vet ikke om sånt kan sendes med posten, eller er det for stort?
:)
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Bilder av noe av det som fins på delelageret.

Post by jonsto »

Sturla wrote:Men, jeg bor i Bergen og er ikke ofte over vannskillet. Vet ikke om sånt kan sendes med posten, eller er det for stort?
:)
Finnes andre og bedre måter og sende slikt på vil jeg tro. Du kjenner ikke en som kjører lastebil da?
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Bilder av noe av det som fins på delelageret.

Post by RolandM »

jonsto wrote:
Sturla wrote:Men, jeg bor i Bergen og er ikke ofte over vannskillet. Vet ikke om sånt kan sendes med posten, eller er det for stort?
:)
Finnes andre og bedre måter og sende slikt på vil jeg tro. Du kjenner ikke en som kjører lastebil da?
Her burde det være mulig å forene det nyttige og det behagelige! Bergensmedlemmer med behov for deler fra sentrale strøk, foren Eder! Meld dere på Landstreffet i Trondheim, ta med en CX Break eller annen passende ekvipasje med god plass til deler, og sørg for å få en felles deleforsendelse fra klubbens lager til samme landstreff. Kunne det være mer logisk?

I skrivende stund er det i hvert fall påmeldt to CX Break fra Oslo og en DS Break fra Bergen, av dem jeg har oversikt over - så dette burde da være løsbart?

(Vi er for øvrig godt passert 50 biler på landstreffet, og foreløbige tilbakemeldinger om hvem andre som vil melde seg på, tyder på at vi kan sikte mot godt over 60 biler totalt.

(Beklager OT, men den var i det minste løsningsorientert). 8)
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Bilder av noe av det som fins på delelageret.

Post by rundgren »

Sturla wrote:Jeg er fremdeles på jakt etter et serie1 T1 forsete.
Finnes et slikt der?
Men, jeg bor i Bergen og er ikke ofte over vannskillet. Vet ikke om sånt kan sendes med posten, eller er det for stort?
:)
Kan ikke si at jeg vet det.. Så veldig lite skinninteriør, men ellers godt utvalg. Har du sett gjennom bildene? Hvis du ikke finner noe der, kan du jo legge link til et bilde av slikt sete så kan vi prøve å se etter det neste gang vi er oppe.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Bilder av noe av det som fins på delelageret.

Post by RolandM »

En liten ting til, denne gang litt mindre OT: Det som er gjort her er jo en kjempeflott start. Når man kommer litt i orden burde det jo være mulig å katalogisere deler mer permanent på denne måten, og jeg forstår at det åpenbart er ideen bak initiativet. Man kan jo legge inn info om delene i kommentar til bildene, i hvert fall for deler som legges til lageret, og kanskje også for noe av det eksisterende lageret på en eller annen dugnad (veien blir til mens man går). Har man ti gode førerseter i blå tweed serie II på lager, trenger man jo bare bilde av ett av dem, samt å opplyse at det finnes flere, generelt i god stand (eksempelvis).

Men så til hovedpoenget mitt: En slik tilnærming til katalogisering gjør også at man i fremtiden ikke nødvendigvis er avhengig av å ha alle delene samlet på ett sted i Norge, selv om det formelt sett er slik i dag. Man kan ha dem på flere mindre lager, men så lenge de ligger på Flickr er de alle del av det samme lageret.

Et skritt videre på samme tanke: Hvis man i en eller annen ubestemt fremtid finner ut at det er fornuftig å samarbeide mellom flere Citroenklubber i Norge, kan det tenkes at man kan samarbeide om to-tre delelager på landsbasis mellom klubbene også. Det gir en bedre geografisk spredning av deler og øker dermed tilgangen, samtidig som det burde bidra til å gjøre det lettere å skaffe folk til dugnadsarbeid og "daglig" oppsyn med lageret. Det kan kanskje også bidra til mer kostnadseffektive lagerløsninger, og til økt omsetning gjennom bedre tilgang og bedre regularitet på oppfølging av lageret. Ikke slik å forvente at man skal bygge Rom på en dag, men her er altså muligheter på sikt.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Bilder av noe av det som fins på delelageret.

Post by mads »

Samarbeid på tvers og geografisk spredning tror jeg er avgjørende her, ja. Vi får dra det videre så langt vi klarer/orker.
knut
Posts: 189
Joined: Wed 12 Mar, 2008 22:41

Re: Bilder av noe av det som fins på delelageret.

Post by knut »

Når jeg klikker på www.klickr.......... får jeg følgende svar: We`re sorry. Flickr doesn`t embedding within Frames. Er det et program jeg mangler?
TransMedia Int.
Posts: 106
Joined: Fri 29 Dec, 2006 00:53
Location: Skiptvet

Re: Bilder av noe av det som fins på delelageret.

Post by TransMedia Int. »

Slett ikke... Dette skjer fordi du er inne på forumet via citroencx.no, der ligger forumet inni en "frame" som gjør at du beholder CXklubb-knappene på venstresiden for Bibliotek, Marked, Kontakt osv, selvom du er på forumet.
Går du isteden inn på forumet via http://cx.zapto.org/forum/ vil linker fungere direkte.

Høyreklikk på flickr-linken isteden og få den åpnet i ny fane eller vindu, så kan du fortsatt benytte citroencx.no til forumlesing.
CX22TRS VIP
Citroënminner: CX20 Athena, CX22TRS VIP, CX24IE Pallas C-matic, CX25TRI, CX25GTiT, CX25 Prestige, CX25D Limo, CX20RE, BX19GTi, BX19GTi, BX19GT, BX16TRS, BX16TRS Auto, GSA, GSA Pallas, AX14TRS, ZX14, XM20, Jumper19, Jumper25
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Bilder av noe av det som fins på delelageret.

Post by rundgren »

Sorry, ikke tenkt dette. Går alltid direkte inn på forumet (ikke via citroencx.no.)
Frames er vel noe de aller fleste slutta å bruke for 10 år siden.. Kanskje et tegn på at det er på tide å tenke på å modernisere hjemmesidene også (på den annen side er det kanskje ikke noen vits i å fikse noe som funker ganske så bra..)
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Post Reply