Berging, hensatte biler

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Berging, hensatte biler

Post by mads »

Black Lemon wrote:14 Mai 2011 15:01
Avskiltet hvit CX 20 serie 1 observert parkert ved Sporveisgata i Oslo i dag ca. kl 1330.
Au... Svinger nedom og tar en kikk. Snodig hobby :shock: Minner meg om gull GTI 2400 med alt for kjent rød-aktiv A5-lapp på ruta for noen år siden.

Mulig jeg har sovet i timen, men tråd for CX'er og andre som står hist og pist i busk og kratt -eller tørt en lun plass- har vi vel ikke? CXspotting er bra for biler i drift og trafikk, men sitatet over minnet meg på behovet for en "Alarm, CX i fare"-tråd. Hermed startet! Pek hvis slikt finnes og kom gjerne med forslag til bedre navn om nødvendig.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Berging, hensatte biler

Post by jonsto »

Skulle vel ikke være denne?
Image
Hørte noe om at den var til salgs.
Er min antagelse riktig se mer på CX-spotting side 60.
Mvh
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Berging, hensatte biler

Post by mads »

jonsto wrote:Skulle vel ikke være denne?
Mulig, svinger ned og kikker i ettermiddag. I så fall kommenterte også jeg livet bilen tilsynelatende levde. YE42821 skylder 3090,- i årsavgift, så der er det orden i sysakene... Sikkert best jeg slutter å skrive mer nå :evil:
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: Berging, hensatte biler

Post by n10516 »

Hei!

Jeg jobber av og til på andre siden av gaten i forhold til denne parkerte bilen i Sporveisgata. Den kom dit for ca tre uker siden og står på en plass som vel må antas å høre til bygården der. Den ser parkert ut, ikke hensatt.

Måtte kikke litt på den, så vidt jeg husker er det en RE22 og den ser ikke så ille ut på utsiden...

Men det er sikkert lurt å sjekke det opp.


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Berging, hensatte biler

Post by mads »

mads wrote:
Black Lemon wrote:14 Mai 2011 15:01
Avskiltet hvit CX 20 serie 1 observert parkert ved Sporveisgata i Oslo i dag ca. kl 1330.
Svingte nedom mandag ettermiddag, så verken bil eller noe som lignet eier, kostebilen har vel vært der... Eneste å merke seg var en turkis/grøn-aktig (u-org, men pen/riktig farge) VWvariant i tilsynelatende god stand. Ikke heeelt min greie så vi rulla videre uten å eie flere biler..

En annen ting; Jeg har jo bomma igjen da jeg skrev under "CX" og tenkte "Citroën" i stedet for GS, CX, BX, etc.. Kanskje tråden her burde flyttes til "utenomsnakk" for å favne alle modeller?
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: Berging, hensatte biler

Post by n10516 »

Jeg var innom der i dag og bilen er flyttet. Bilen sto ikke feilparkert, slik at jeg er temmelig sikker på at ikke feiebilene har tatt´n, men man vet aldri.

Bilen så heller ikke hensatt ut og har ikke stått der veldig lenge. Jeg tror kort og godt at den var parkert. Men vi får følge med.


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Berging, hensatte biler

Post by mads »

n10516 wrote:Jeg tror kort og godt at den var parkert.
Det var stikkordet "avskiltet" jeg reagerte på. Parkert, eller hva det heter, uten skilt pleier å være ganske nær kanten :(

Noen interessert i en rød, ca 1982, CX25rd, brede skjermer, gul rull i badevekten, hel boks med uvanlig lite rust, litt lakkering foran venstre bakhjul, hel ved i boksene foran/bak forhjul og i skjerm foran framdørene, hel bakluke, knust frontrute og et trist syn generelt. Forklaringen på tilstanden på hytta forklares nok av klistremerkene bakpå; Laaangt oppe i Østerdalen, antagelig før saltet nådde dit. Faktisk lenge siden jeg så en CX så hel i boksen utenpå.

Bilen er låst, jeg har ikke vært inne i den, men der er det en jobb. Dette er et "kom og hent før kran-ola tar den med kjetting gjennom vinduene"-prosjekt. Kran-ola ventes til uka, heldigvis står flere biler før denne.

Ta kontakt, det blir ikke flere slike med årene. Ja, du kan hente pene personbiler i europa, men finn en serie1 CX stasjonsvogn der, du..
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: Berging, hensatte biler

Post by n10516 »

Biler parkert langs veien uten skilt er ofte et dårlig tegn, ja. Men akkurat når det gjalt den bilen satt jeg mer med følelsen av "Hmm.. en nykjøpt CX - slett ikke ille! Han trenger nok ikke gjøre mye før den er på veien!". Den sto tross alt på privat grunn og var rygget pent inn.

Egentlig har jeg mer enn nok prosjekter, for å si det sånn. Men en RD serien en CX er noe som jeg egentlig ser etter på sikt. Har du noe mer informasjon om denne bilen? Hvor står den? Osv.... Slik du beskriver den høre det ut som om den ser mye verre ut enn den er. Knust frontrute vil ikke si at frontruten er vekk slik at bilen er full av vann håper jeg?

Uansett, om bilen er bra, bør noen sikre seg den...

Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Berging, hensatte biler

Post by citro1cx »

Denne GTIen fra 1987 lever på et tynt grunnlag, og kommer nok til å ende sine dager snart. Må hentes ganske snart. Bilen skal visstnok pr definisjon være "kjørbar". Står noen mil nord for Trondheim.

Image


Denne 1982 2400 Pallas automat stod fortsatt på "plassen sin" i bakgården på et bilverksted i Trondheim da jeg sjekket for et års tid siden.

Image
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Berging, hensatte biler

Post by Black Lemon »

Det var jeg som observerte denne CX20en da jeg kom forbi på sykkel. Som det korrekt er blitt hevdet her, stod den parkert inn fra veien i det som så ut til å være en privat parkeringsplass. Den så altså ikke hensatt ut, men parkert. Det var som sagt en hvit CX20 serie 1.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
Lars A
Posts: 39
Joined: Mon 15 Nov, 2010 16:57

Re: Berging, hensatte biler

Post by Lars A »

Så var det på'n igjen.

Apropos redding:
Reiste innom for å se på 22TRS på Otta, og kom hjem med bil på planet. Litt engstelig for hva kona ville si...
Jeg satte meg bak rattet og fikk øyeblikkelig godfølelsen. Dessuten var den SORT og uten soltak...

For identifisering: Den lå ute til 3000 på FINN. Fyren truet med å kaste bilen hvis jeg ikke tok den med det samme... Han hadde hatt den stående i 8 år og kunne vel vente til jeg hadde penger, mente jeg, men nei, nå skulle'n vekk. Betaling fikk vi ordne senere :)

Bilen ser rimelig bra ut, har ikke funnet rust i innerkanaler, men i batterikassa, under luftfilteret, nederst på dørene, bakerst på panseret (aldri sett før :) ), bittelitt i venstre innerskjerm bak, overflaterust ved tanklokk, godt med rust nederst i bakluka og et hull i A-stolpen litt over halvveis oppe på utsiden.

Interiøret er så nær strøkent som det får blitt: Hele fine seter, tepper med jumbomatter :) , kun ett lokk i dashbordet er løst. Stoffet i taket er løsnet, hvis noen kan gi tips om hvordan jeg får ned plata og får limt det på igjen, er vi takknemlig for det :)

Bilen har stått her i 6 dager og kona har vært ute og satt seg i den to ganger... Jeg er heldig som er gift med ei som godkjenner sånne impulskjøp :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Planen er da som følger: først setter jeg inn pluggledninger og "mætti" småslanger som mangler ved forgasseren, og prøver å starte. Etter sigende skal den ha skåret seg, men han har brukt bilen mens den har skåret seg. Vi får se om motoren går rundt. Hvis ikke er det mulig jeg vil trenge en 22 motor...
Bakluka mente kona vi bare kunne skifte ut med en hel fra garasjen (trenger lakkering), og dører har jeg visst også...
Batterikassa og under luftfilteret lurte jeg på å skjære vekk og lime inn nye platebiter i edelstål eller rustfritt. Bruker Tec7, som de limer hytta på Freightliner lastebiler med (faktisk sant, det finnes ikke en eneste punktsveis).
Hullet i innerskjermen bak lappes med Tec7 og fluenetting etter grundig rengjøring. Evt andre "usynlige" hull får samme behandling, så får vi se hvordan det virker kontra sveising.
Så må vi skrape rust av bakramma og se hvordan den er. Tror det skal gå å redde den der den sitter.

Gleder meg hemningsløst til å kjøre CX igjen...
Nytt brukernavn, samma gamle mann
2 CX, 2 BX og en Chevrolet
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: Berging, hensatte biler

Post by Göran W »

http://citroenakuten.com/viewtopic.php?f=119&t=48994

Försök inte att limma tillbaks originaltyget! Det kommer bara att lossna igen!
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
Tom Blond
Posts: 19
Joined: Mon 22 Aug, 2005 13:02

Re: Berging, hensatte biler

Post by Tom Blond »

Hei dere,
det var min CX 20 som stod parkert der. Den er nå flyttet rundt hjørnet (bergsliensgate) og venter på en tur til verksted for småfiks og EU-kontroll denne uken.
Så vurderes den solgt - om noen er interessert send meg gjerne en melding. Den er i god stand: 150.000 km - rimelig greit interiør (blått - setene har hatt trekk siste 20 år) - rust i dører (rundt "lysbryterne") og noen flekker langs nedre kant av bagasjelokk.
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Berging, hensatte biler

Post by mads »

mads wrote:Noen interessert i en rød, ca 1982, CX25rd, brede skjermer, gul rull i badevekten, hel boks med uvanlig lite rust, litt lakkering foran venstre bakhjul, hel ved i boksene foran/bak forhjul og i skjerm foran framdørene, hel bakluke, knust frontrute og et trist syn generelt. Forklaringen på tilstanden på hytta forklares nok av klistremerkene bakpå; Laaangt oppe i Østerdalen, antagelig før saltet nådde dit. Faktisk lenge siden jeg så en CX så hel i boksen utenpå.

Bilen er låst, jeg har ikke vært inne i den, men der er det en jobb. Dette er et "kom og hent før kran-ola tar den med kjetting gjennom vinduene"-prosjekt. Kran-ola ventes til uka, heldigvis står flere biler før denne.

Ta kontakt, det blir ikke flere slike med årene. Ja, du kan hente pene personbiler i europa, men finn en serie1 CX stasjonsvogn der, du..
Da er denne antagelig presset. Sømådalen tror jeg det stod på klistremerket bak. Synd. Stod hos Per Deren som sa han fikk pålegg om å rydde tomta. Samme vei gikk 2stk ur-BX break. Triste greier.
seggan
Posts: 424
Joined: Wed 21 Jan, 2004 17:17
Location: Stjørdal

Re: Berging, hensatte biler

Post by seggan »

Sjekket ut den svarte, staar paa bilopphuggeriet paa Hell.

Doerer og panser er brukbart, bakluka er ferdig, ellers er det vel stotfangere etc. Stasjet er daarlig :(
Svevende & flyvende
Ford LTD, 77 mod.
Nissan Leaf, 13 mod.
Ford Kuga, 10 mod.
Post Reply