MultiBil har fikset dashbord og byttet rute på CXen..

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

MultiBil har fikset dashbord og byttet rute på CXen..

Post by rundgren »

Har vært hos MultiBil (der vi hadde klubbkveld, se under Arrangementer) og fått byttet (slitt + sprukket) frontrute og reparert dashbord.
Deilig å se klart ut av bilen, og slippe å gremmes over stygt dashbord!

Før:
Image

Etter:
Image
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: MultiBil har fikset dashbord og byttet rute på CXen..

Post by citro1cx »

hyggelig å se en sann CX elsker som tar seg bryet å reparere dasbordet :D
Litt over middels interessert i Citroën cx!
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: MultiBil har fikset dashbord og byttet rute på CXen..

Post by givretto »

Hvor mye kostet det? 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: MultiBil har fikset dashbord og byttet rute på CXen..

Post by rundgren »

givretto wrote:Hvor mye kostet det? 8)
Syns jeg fikk en helt grei pris:
3600 for rute ferdig montert (med farget glass og grønn stripe oppe).
2100 for jobben med dashbordet.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: MultiBil har fikset dashbord og byttet rute på CXen..

Post by mads »

citro1cx wrote:hyggelig å se en sann CX elsker som tar seg bryet å reparere dasbordet :D
Amen! Grattis, Joar!! Jeg og vil ymse på ymse biler...
Så var det bare plunderet med å bygge om til diesel.. Går så billig, da :shock:
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: MultiBil har fikset dashbord og byttet rute på CXen..

Post by pål »

Imponerende rep av dasjbord :shock: Utrolig at det er mulig :)

Så var det bare plunderet med å bygge om til diesel.. Går så billig, da :shock:
Driver vi fortsatt å hetser diverse medlemmer/potensielle medlemmer?

Selv har jeg enda ikke gjort en konvertering av dette slaget, men har planer, og vet om flere andre som har gjort og har tenkt å gjøre dette og jeg har forståelse for at de ønsker å gjøre det
har masse Citroèn:-)
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: MultiBil har fikset dashbord og byttet rute på CXen..

Post by citro1cx »

Uten at jeg vet noe om det, men ut ifra ordlyden på innlegget, kan det virke som om disse to kjenner hverandre, og at dette er en slags form for omgangstone de har med hverandre (om jeg tar feil, så la meg gjerne få kjeft for det... :D ). Når dette er sagt, bør man henstille sine tanker til at ikke alt som blir skrevet på div. forum er bokstavlig ment. På den andre siden må de som ønsker å bruke svart humor, ironi, sarkasme osv tenke seg om før de poster, av den gode grunn at innlegg kan bli misoppfattet, eller enda værre, såre noen. Min jobb som moderator på dette forumet er å ta en mer eller mindre kvalifisert avgjøreslse om innlegg skal modereres eller ev slettes eller lignede. Det beste er, mener jeg, er at de som skriver innleggen selv kan moderere seg og ev forklare seg hva de mener. mvh.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: MultiBil har fikset dashbord og byttet rute på CXen..

Post by n10516 »

Moderators innlegg støttes..... :shock: Men back to business:

Den reparasjonen var utrolig fin! Er det så bra i virkeligheten som det ser ut på bildene? Og har du i tilfellet noen peiling på hvordan de gjorde jobben? Jeg fikk dessverre ikke med meg klubbmøtet der, derfor spørsmål som kanskje ble besvart der og da.

Prisen var også langt lavere enn jeg ville gjettet på i utgangspunktet. Jeg har også noe dashbord tøys som bør ses på, så det kan nok tenkes at jeg tar meg en tur dit etter hvert. :D


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: MultiBil har fikset dashbord og byttet rute på CXen..

Post by gopp »

n10516 wrote:Moderators innlegg støttes..... :shock: Men back to business:

Den reparasjonen var utrolig fin! Er det så bra i virkeligheten som det ser ut på bildene? Og har du i tilfellet noen peiling på hvordan de gjorde jobben? Jeg fikk dessverre ikke med meg klubbmøtet der, derfor spørsmål som kanskje ble besvart der og da.

Prisen var også langt lavere enn jeg ville gjettet på i utgangspunktet. Jeg har også noe dashbord tøys som bør ses på, så det kan nok tenkes at jeg tar meg en tur dit etter hvert. :D


Vidar
Jeg har sett flere jobber som de har utført, og det er veldig bra resultat på det jeg har sett. Avdelingen deres i Hedalen er den største, og det er der de tar de aller fleste reparasjonene. Olav Kristian Huseby fra Multibil holdt presentasjonen for CX-klubben, og det er mulig å se hva mannen sysler med på fritiden i denne tråden her: http://forum.lazzaroni.no/viewtopic.php?t=3896&start=0

Som dere ser holder han på med LHM-biler han også.
Gopp
-----------------
Har no' CX
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: MultiBil har fikset dashbord og byttet rute på CXen..

Post by rundgren »

n10516 wrote:Moderators innlegg støttes..... :shock: Men back to business:

Den reparasjonen var utrolig fin! Er det så bra i virkeligheten som det ser ut på bildene? Og har du i tilfellet noen peiling på hvordan de gjorde jobben? Jeg fikk dessverre ikke med meg klubbmøtet der, derfor spørsmål som kanskje ble besvart der og da.

Prisen var også langt lavere enn jeg ville gjettet på i utgangspunktet. Jeg har også noe dashbord tøys som bør ses på, så det kan nok tenkes at jeg tar meg en tur dit etter hvert. :D
Ja, prisen er det ikke noe å si på - en rørlegger tar jo såpass bare for å åpne verktøykassa.
Det er så bra som det ser ut, ja. Perfekt fargematch og ingen overganger/skjøter synlig. Hvis jeg skal være helt utrolig pirkete så er ikke teksturen på det reparerte området helt lik som resten, men det tviler jeg sterkt på at noen som ikke vet om det på forhånd ser..
Var sjefen sjøl (Olav Kristian) som bytta ruta mi.. Han ble visstnok rent nostalgisk av jobben, lenge siden han har måttet flytte over speilfeste for hånd sa han.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: MultiBil har fikset dashbord og byttet rute på CXen..

Post by RolandM »

Rundgren, flotte greier! :D

Det har vært nevnt i noen tråder tidligere at CX'en er inne i en brytningstid; den vanskelige overgangen fra bruksbil til samlerobjekt, og det er viktig å ta modellen på alvor hvis man ønsker at den skal få en ordentlig plass i sistnevnte kategori. Jeg synes det du gjør helt klart er et skritt i riktig retning. :)

Hvis nå flere tok med CX'en sin til Multibil ville de etter hvert få god kompetanse på modellen, hvilket igjen gjør det lettere å finne spesialisthjelp når man trenger det. Det er også mer fristende for "nye i klanen" å skaffe seg en CX som samlerbil når støtteapparatet finnes.

Så var det bare å i tillegg få på plass et par fasiliteter hvor man kan komme med sin halvslitte, men potensielt svært fine CX, rett fra FINN, levere den inn, betale en sum penger og få den tilbake som bortimot krembil noen måneder senere. :wink:
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: MultiBil har fikset dashbord og byttet rute på CXen..

Post by n10516 »

Jeg er enig med RolandM sine kommentarer. :D

Det er klart at med all plasten som finnes i et CX interiør og med den ikke alltid imponerende kvaliteten på disse delene :x :evil: :twisted: , er det mer enn nok å gjøre for Multibil om vi alle benytter oss av deres tjenester.

Fleip til side, jeg har faktisk til gode å se et interiør på en bruksbil som ikke trenger plastreparasjoner. Enten er noe avskallet, eller så har noe gått til angrep på dashboardet med drill og borret huller i det for kanskje å få festet mobiltelefonen :shock: (for såvidt aktverdig grunn, om det bare hadde "sett ut som om det var folk som hadde gjort det), en kaffeholder :evil: :twisted: eller hva som helst annet.

Jeg har vært mest opptatt av break modeller - og der går det tøft for seg.... :cry: :cry: :x

Jeg vet at jeg kommer i hvert fall til å trenge plastreparasjoner etter hvert.


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Post Reply