Overtrekk til Break

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
epifant
Posts: 108
Joined: Sat 05 Jun, 2010 13:54
Location: Kristiansand

Overtrekk til Break

Post by epifant »

Break-prosjektet mitt vil sannsynligvis trenge beskyttelse mot sol, regn og annet rask i perioder. Er det noen som har erfaring med service, kvalitet og passform på utendørstrekk? Tips til forhandlere taes imot med åpne armer!
Thomas Thorstensen
-84 CX 25 TRi Break
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Overtrekk til Break

Post by jonsto »

Ikke bruk en bilpresenning eller vanelig presenning. Da har den bedre av å stå uten noe over (untatt på vinteren når det er kalt og snø). Jeg har prøvd, og det blir veldig fuktig under en presenning. Da tror jeg det er bedre med en såkalt plastgarasje. Disse selges bl. annet på netthandel. Eller let litt blant utleiere av plasthaller. Disse finnes også i små størrelser. Stort partytelt kan vel også brukes, men de tåler ikke snø. Poenget er at det må være luftig rundt bilen.
Mvh
epifant
Posts: 108
Joined: Sat 05 Jun, 2010 13:54
Location: Kristiansand

Re: Overtrekk til Break

Post by epifant »

Nei, noen presenning blir det ikke. Bortsett fra en under bilen? Jeg tenkte mest i retning av noe slikt - i stoff som puster såklart:

Image
Thomas Thorstensen
-84 CX 25 TRi Break
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Overtrekk til Break

Post by gopp »

epifant wrote:Nei, noen presenning blir det ikke. Bortsett fra en under bilen? Jeg tenkte mest i retning av noe slikt - i stoff som puster såklart:

Image
Fint eksempelbilde du hadde valgt :-)

Når ser vi bilder av prosjektet? Har du fått den igjen fra Erik?
Gopp
-----------------
Har no' CX
epifant
Posts: 108
Joined: Sat 05 Jun, 2010 13:54
Location: Kristiansand

Re: Overtrekk til Break

Post by epifant »

Nei, den står fortsatt hos Erik. Skal innom og ta den nærmere i øyensyn samtidig som jeg henter fangeren hos deg og Barchetta-hjulene i Sverige. Bilder kommer nok så fort den har fått litt spit & polish.
Thomas Thorstensen
-84 CX 25 TRi Break
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Overtrekk til Break

Post by jonsto »

epifant wrote:Nei, noen presenning blir det ikke. Bortsett fra en under bilen? Jeg tenkte mest i retning av noe slikt - i stoff som puster såklart:

Image
Kalller vel dette for presenning også jeg. ;-) Tror det blir fuktig selv om den puster. Disse vinterpresenningene med stoff på sidene blir det fuktig under i alle fall. Men det er jo lov å prøve.
Jeg ville prøvd noe sånt. http://www.norsktilhengersenter.no/lage ... _10m2.html
Mvh
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Overtrekk til Break

Post by tronde »

Post Reply