Kalddusj - lekk soltak

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Kalddusj - lekk soltak

Post by Black Lemon »

Jeg har i lengre tid grudd meg for å parkere CXen ute når det er ventet kraftig regnvær uten å tape rundt soltkaet ducttape. Fredag fikk jeg meg derfor en skikkelig kalddusj etter at CXen stod uten noen timer i høljende regnvær. Derfor gikk jeg i gang i helgen med å stake opp tette dreneringsrør. Begge rørene foran var tette, men ved hjelp av slik tynn vaier som elektrikerne bruker, rustløser på spray, vakumpumpe i motsatt ende av slangen og ikke minst god tid, fikk jeg omsider staket opp begge to. Jeg har lest at noen har opplevd at stussene bak var rustet vekk. Jeg åpnet taktrekket på venstre side bak og så til min tilfredshet at slangen satt godt fast i stussen som var intakt. Fakstisk satt den så fast at jeg ikke fikk den løs. Jeg staket opp fra enden av slangen og opp og det virket som det ikke var tett her. Prøvde også å blåse i begge slangene bak og det virket som disse var åpne. Da jeg helte vann over soltaket for å sjekke dreneringen etterpå, rant det bare vann ut av de fremste drensrørene, men ingenting fra de bak. Er det slik at det er de fremste drensrørene som tar hovedstøyten og er primærrør, mens de bak har en mer sekundær funksjon?
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
Post Reply