Sjokkerende opplevelse!

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Sjokkerende opplevelse!

Post by jonsto »

For mange, mange år siden kom det en kar tauende med en GTi T2 som hadde stoppet og ikke ville i gang igjen. Vi bokserte den inn på lageret, og der har den stått siden. Ikke spesielt gunstig heller. Skulle flytte på den i dag, og håpet at jeg kunne flytte den ved hjelp av startmotoren. Jeg hadde vel kommet en par meter da den plutselig STARTET! Heldigvis fikk jeg tråkket inn clutchen. Det var ikke så enkelt for sikringsboksen var åpen. ;-) Men fikk da stoppet før den bratse inn i siden på en annen GTi Turbo.
Ja, verden er full av overraskelser. :-)
Mvh
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Re: Sjokkerende opplevelse!

Post by hl »

Det blir som med meg i dag tidleg, ikkje med CX'en, men med ein trøsykkel med motorisert bakhjul. Hjuli bråstarta medan eg stod i ro med eine foten nedi slik at framhjuli for rett til vêrs og eg landa på ryggen med sykkelen oppå meg. :shock: :lol:

Mvh
seggan
Posts: 424
Joined: Wed 21 Jan, 2004 17:17
Location: Stjørdal

Re: Sjokkerende opplevelse!

Post by seggan »

CX har sjel og det var vel et skrik om oppmerksomhet (når har du tid til meg?) :D :shock: :lol:
Svevende & flyvende
Ford LTD, 77 mod.
Nissan Leaf, 13 mod.
Ford Kuga, 10 mod.
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Sjokkerende opplevelse!

Post by Black Lemon »

Det er jo fantastisk at den starter så lett etter å ha stått i mange år, men en CX er en levende organisme - det vet jo alle vi som har levd med dem en stund.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Sjokkerende opplevelse!

Post by tdbugge »

jonsto wrote:For mange, mange år siden kom det en kar tauende med en GTi T2 som hadde stoppet og ikke ville i gang igjen. Vi bokserte den inn på lageret, og der har den stått siden. Ikke spesielt gunstig heller. Skulle flytte på den i dag, og håpet at jeg kunne flytte den ved hjelp av startmotoren. Jeg hadde vel kommet en par meter da den plutselig STARTET! Heldigvis fikk jeg tråkket inn clutchen. Det var ikke så enkelt for sikringsboksen var åpen. ;-) Men fikk da stoppet før den bratse inn i siden på en annen GTi Turbo.
Ja, verden er full av overraskelser. :-)
Mvh
Kommer den tilbake til vegen igjen da? Som sommerbruk og treff?
Tommy D.Bugge
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Sjokkerende opplevelse!

Post by jonsto »

Black Lemon wrote:Det er jo fantastisk at den starter så lett etter å ha stått i mange år, men en CX er en levende organisme - det vet jo alle vi som har levd med dem en stund.
Det var ikke først og fremst det at den startet etter mange år som var sjokkerende, men at den ikke var mulig å få start på da den ble satt inn, men startet nå.
Mvh
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Sjokkerende opplevelse!

Post by jonsto »

tdbugge wrote:Kommer den tilbake til vegen igjen da? Som sommerbruk og treff?
Det vil tiden vise.
Mvh
Post Reply