Herpet Break...

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Herpet Break...

Post by kjetil »

Igår kjørte jeg forbi en noe sliten Break, som stod henslengt bak en låve. Sporet opp det jeg trodde var eieren og sendte sms om å muligens plukke deler før den ble hugget. Fikk telefon i dag om at jeg kunne bare ta det som var brukbart, men etter bygdas Volvokjørende ungdom hadde prøvd det de kunne å ta livet av den, var det ikke så mye igjen. Men fikk med meg to alufelger (disse hadde ligget baki og var hele, de andre to hadde de hoppet med så jeg var ikke sikker på hvor runde de nå var), luftmengdemåler, plastinnsugsmanifol, injectiondysene og litt småplukk. Lurer på om jeg må ut igjen i morgen å hente hjulboltene til alufelgene, hvis bilen står fremdeles...

Image

Image

De hadde også lekt med fyrverkeri inni bilen, selvfølgelig tok den fyr og ble slukket med pulverapparat...

Image

Kjetil S
Image
Har 1975 DSpecial, 1967 Cadillac Sedan Deville, 1989 CX Croisette
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Herpet Break...

Post by rundgren »

Bra innsats, Kjetil! Men makan til fritidsproblemer ungdommen må ha, da.. Har de ikke narkotika, Playstation eller noe annet og mer fornuftig å drive med i bygda di enn å ødelegge biler?
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Re: Herpet Break...

Post by kjetil »

Vel, de kjører Volvo og vet nok ikke bedre :wink: . Den var visst såpass rustet at jekken gikk igjennom gulvet og den manglet et par tusen km på å ha rullet 400"...

Kjetil S
Image
Har 1975 DSpecial, 1967 Cadillac Sedan Deville, 1989 CX Croisette
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Herpet Break...

Post by jonsto »

-89 mod. ser jeg.
Når du først er i gang kan du ta ut instrumentpanelet og bryterne også.

Mvh
Post Reply