Plast eller krympeplast.

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Plast eller krympeplast.

Post by jonsto »

Er det noen av dere der ute som har prøvd å få tak i den svarte plasten som listene på bl. annet GTi har? Altså den som er på listen i framkant på bakdøra og i atterkant på framdøra. Dette er en plast som er limt (?) på. Ikke den samme som på TRS og Diesel altså.
Mvh
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Plast eller krympeplast.

Post by mads »

Jeg har tenkt høvelig rull med tape når jeg har kikka på dem. Vesentlig enklere å få til enn plastskinnene skulle jeg tro.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Plast eller krympeplast.

Post by jonsto »

mads wrote:Jeg har tenkt høvelig rull med tape når jeg har kikka på dem. Vesentlig enklere å få til enn plastskinnene skulle jeg tro.
Er ingen skinne skjønner du. Er kanskje en slags tape, men vesentlig tykkere. Alternativet er å lakke, men lista er fornikklet og vanskelig å få lakken til å henger på.
Mvh
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Plast eller krympeplast.

Post by pål »

Ja , og Mads forsto nok hva du mente ; derfor han foreslo tape vil jeg tro :)
Tipper at firmaer som leverer bildekor/reklame kan skaffe en svart film som egner seg for formålet ?
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Plast eller krympeplast.

Post by jonsto »

pål wrote:Tipper at firmaer som leverer bildekor/reklame kan skaffe en svart film som egner seg for formålet ?
Ja, kanskje det. Syntes den virket tykkere, men jeg skal høre. Et slikt firma har vi faktisk i Surnadal også. :wink: :D
Mvh
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Plast eller krympeplast.

Post by pål »

Venter spent på svaret :)
Prestige'n er lakkert halve lista !!! begynner å bli ganske blast , så lakk sitter noen år :)
har masse Citroèn:-)
xm4617
Posts: 14
Joined: Wed 08 Sep, 2010 14:54

Re: Plast eller krympeplast.

Post by xm4617 »

Som silketrykker bruker og lager jeg ofte klebefolier i forskjellige farger og tykkelser. Kunne vært artig å løse denne nøtten. Jeg har masse rester og småbiter av folie liggende. Gi meg et nærbilde, så skal jeg se hva jeg kan gjøre. mvh Per
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Plast eller krympeplast.

Post by jonsto »

xm4617 wrote:Som silketrykker bruker og lager jeg ofte klebefolier i forskjellige farger og tykkelser. Kunne vært artig å løse denne nøtten. Jeg har masse rester og småbiter av folie liggende. Gi meg et nærbilde, så skal jeg se hva jeg kan gjøre. mvh Per
Om du sender meg en PM eller en E-mail så kan jeg sende deg både et bilde og i list å prøve på.
Mvh
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: Plast eller krympeplast.

Post by mads »

For de som måtte være i nærheten av Rudsletta i Bærum er Multibil kanskje plassen å spørre. De jobba (også) på CX i hine hårde dager, kanskje de har rullen liggende? ;)
epifant
Posts: 108
Joined: Sat 05 Jun, 2010 13:54
Location: Kristiansand

Re: Plast eller krympeplast.

Post by epifant »

Jeg har jobbet i reklamebyrå som også drev med bilfolie, og det man bør tenke over er kvaliteten på folien og kvaliteten på limet. Billige folier eller folier som ikke er beregnet på formålet kan finne på å falme, bli sprø og etterlate seige klabbete rester når de taes av. ALLE folier er litt knotete å legge for noen som aldri har gjort det før, men bilfolier er ihvertfall konstruert for å være så lette som mulig og lar seg forme greit ved hjelp av varmepistol.

Bare så man er obs og ikke tenker at folie er folie og lager en masse pirkearbeid for seg selv eller en misfornøyd kjøper. Tar jeg ikke helt feil er folien som Per bruker av den gode typen :)
Fant noen folierester på gamlejobben som jeg testa litt rundt luftedysene på Fiaten, etter noen treningsomganger ble resultatet veldig akseptabelt.

Image
Thomas Thorstensen
-84 CX 25 TRi Break
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Plast eller krympeplast.

Post by jonsto »

Jeg har direktekontakt med Per, og bor jo ikke så langt unna. Knappe to timer i en CX er jo bare en fryd. ;-)
Er sikker på at vi klarer å finne ut av det. :-)

JON
xm4617
Posts: 14
Joined: Wed 08 Sep, 2010 14:54

Re: Plast eller krympeplast.

Post by xm4617 »

epifant wrote:Jeg har jobbet i reklamebyrå som også drev med bilfolie, og det man bør tenke over er kvaliteten på folien og kvaliteten på limet. Billige folier eller folier som ikke er beregnet på formålet kan finne på å falme, bli sprø og etterlate seige klabbete rester når de taes av. ALLE folier er litt knotete å legge for noen som aldri har gjort det før, men bilfolier er ihvertfall konstruert for å være så lette som mulig og lar seg forme greit ved hjelp av varmepistol.

Bare så man er obs og ikke tenker at folie er folie og lager en masse pirkearbeid for seg selv eller en misfornøyd kjøper. Tar jeg ikke helt feil er folien som Per bruker av den gode typen :)
Fant noen folierester på gamlejobben som jeg testa litt rundt luftedysene på Fiaten, etter noen treningsomganger ble resultatet veldig akseptabelt.

Image
8 - 10 års støpt kvalitet, så sitter kantene selv om folien er tilformet på ujevnt underlag. Per
Post Reply