En liten teaser

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

En liten teaser

Post by Black Lemon »

For de av dere som har parkert CXen for vinteren, la meg bare komme med en liten teaser for å minne dere om svunne tider. Etter 10 dager i Terxas-solen, hadde jeg behov for å bevege et fett legeme. Dermed ble det tur til hytta på Ringkollen og som så mange ganger før fløt vi avsted i CXen med skiene i bilen. 20 kuldegrader Søndag og den gode gamle CXen startet uten problemer etter å ha stått i nesten to døgn. Er det rart man blir forelsket i en slik fantastisk ansamling av metall og velour? For å nyte dette ytterligere valgte vi den gamle, smale veien om Åsa som er så smal at man bør sjekke brillene eller linsene før man velger den, men så morsom! Nå fikk de doble Morettene virkelig vist hva de var gode for. Vi ble sågar oppkalt av et politihelikopter som påstod av vi var en lavt flyvende UFO, men heldigvis hadde vaktsjefen hørt om Citroën CX så vi fikk sveve videre uten problemer. Livet er herlig!
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: En liten teaser

Post by n10516 »

Flott historie! Varmende lesning :D . Men hør nå her! Vi snakker om CX. SELVFØLGELIG starter den etter to dager, hva i all verden er 20 kuldegrader for en slik bil!

Hadde jeg vært CX, hadde jeg blitt fornærmet over at det i det hele tatt ble kommentert!!! 8) :D :lol:


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Post Reply