Ut fra lageret.

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Ut fra lageret.

Post by jonsto »

Har kjørt noen biler ut fra et lager nå før jul. Ingen skjønte at det gikk å få dem inn og ut av den døra. :-)

Image

Image

Image
cx25tgi
Posts: 94
Joined: Tue 16 Dec, 2008 04:43
Location: Oslo

Re: Ut fra lageret.

Post by cx25tgi »

Stødig sjåfør :)
Mvh
BjørnS
1991 CX25 TGI Break - 1989 CX22 RS Break - 1995 XM 2,1TD Break - 1992 BX 19 4WD Break
http://www.youtube.com/TheCitroenCX
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Ut fra lageret.

Post by Black Lemon »

Kanskje dørkarmene er av den typen som ble benyttet i en episode av "Smil til det skjulte kamera". En av flyttefolkene mente at karmene var skråstillt slik at man kunne få kassen inn, men ikke ut. :lol:
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Ut fra lageret.

Post by jonsto »

Har jo først kjørt dem inn, og er her på tur ut. Men var litt uvøren med en under innkjøringen. Da forsvant lakken på begge skjermkantene samt begge sideblinklysglassene. :oops: :roll: :wink:
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: Ut fra lageret.

Post by Black Lemon »

jonsto wrote:Har jo først kjørt dem inn, og er her på tur ut. Men var litt uvøren med en under innkjøringen. Da forsvant lakken på begge skjermkantene samt begge sideblinklysglassene. :oops: :roll: :wink:
Jeg opplevde at det ene sideblinklyset forsvant i høst. Det var nok i et tilfellet der jeg skulle "blåse sot av plugga" opp bakkene fra Sundvolden mot Sollihøgda. Nye sideblinklys ble innkjøpt fra CX-basis og montert. På begge sideblinklysene hadde plastbraketten råtnet og brukket av. 27 års tjeneste må jo sies å være bra.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Ut fra lageret.

Post by jonsto »

Plasten forvittrer jo. Men så ser jeg at veldig mange av sideblinklysene mangler det ene festeklipset. Dette fordi folk ikke vet hvordan de demonteres. Samt at de tar dem ut for å skifte pære. Men jeg tok toppen av glasset på ene siden og knuste det fullstendig på andre siden. Helt idiotisk. :oops: :roll:
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Ut fra lageret.

Post by pål »

Eneste spm av betydning her må da være , ; : Hvorfor driver du å kjører ut bilene ??
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Ut fra lageret.

Post by jonsto »

pål wrote:Eneste spm av betydning her må da være , ; : Hvorfor driver du å kjører ut bilene ??
Fordi det skal bygges om til keramikkverksted. :-(
Har fått plass på Surnadals lengste låve. Fjøset har stått tomt for dyr siden jeg kom til Surnadal, men kjørebroen er sterk nok. (Håper jeg).
Intil videre står de i den gammle brannstasjonen. Som er nabohuset mitt.
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: Ut fra lageret.

Post by pål »

Ok,, blei nesten litt redd for at det var en ny runde med kasting :(
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Ut fra lageret.

Post by jonsto »

De 7 som sto der blir ikke kastet! + noen til som jeg skal prøve å ta vare på. Men mange enda som blir hugget eller kan hentes som delebiler.
men jeg har jo mistet begge mine lagerplasser samt at jeg nok må fjærne de fleste av dem som står utenfor.
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Ut fra lageret.

Post by tdbugge »

Der har vi jo den som eg holdt på med lenge kjente den igjen med en gang. Den GTI TURBO'en 2 er utrolig godt i stand er vel kun rust som må sveisast enkelte plasser + olje skift på motor som gjenstår.
Tommy D.Bugge
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Ut fra lageret.

Post by jonsto »

Jepp, det er den Tommy. Har hatt det bra der den sto, og har det bra der den står, og håper den får det bra dit den kommer. Har fått plass på en stor og luftig låve lenger opp i dalen.
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Ut fra lageret.

Post by tdbugge »

jonsto wrote:Jepp, det er den Tommy. Har hatt det bra der den sto, og har det bra der den står, og håper den får det bra dit den kommer. Har fått plass på en stor og luftig låve lenger opp i dalen.
Toppers!
Tommy D.Bugge
Post Reply