Man lærer stadig.

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Man lærer stadig.

Post by jonsto »

Da jeg skulle starte opp Prestigen min for å kjøre den ut av lageret ville den, som den eneste av de 6 som sto der, ikke starte. Gikk som en kule på startgass. Kostaterte at bensinpumpen ikke gikk. Fikk skiftet denne. Hjalp ikke. Tok ut dysene og det var som jeg trodde. 0 bensin gjennom dysene. Hadde dysene satt seg tro? Satte på en dyse jeg visste virket. Hjalp ikke. Hva er det som trigger innsprøytingen her tro? 1982 mod. med 2,4 liter med fordeler. Inn i literaturen. Jo, det sitter et dobbeltrele under venstre hovedlykt. Ut med lykten, og ut med releet. Joda, her var det en ledning som var eiret av. Plasten på kontakten bar synelig preg av at det hadde vært varmt, så det hadde nok vært dårlig kontakt der en stund. Satte på ny kabelsko, og bilen startet momentant. :-)
Mvh
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Man lærer stadig.

Post by citro1cx »

jonsto wrote:Da jeg skulle starte opp Prestigen min for å kjøre den ut av lageret ville den, som den eneste av de 6 som sto der, ikke starte. Gikk som en kule på startgass. Kostaterte at bensinpumpen ikke gikk. Fikk skiftet denne. Hjalp ikke. Tok ut dysene og det var som jeg trodde. 0 bensin gjennom dysene. Hadde dysene satt seg tro? Satte på en dyse jeg visste virket. Hjalp ikke. Hva er det som trigger innsprøytingen her tro? 1982 mod. med 2,4 liter med fordeler. Inn i literaturen. Jo, det sitter et dobbeltrele under venstre hovedlykt. Ut med lykten, og ut med releet. Joda, her var det en ledning som var eiret av. Plasten på kontakten bar synelig preg av at det hadde vært varmt, så det hadde nok vært dårlig kontakt der en stund. Satte på ny kabelsko, og bilen startet momentant. :-)
Mvh
En helt vanlig dag på kontoret skjønner jeg :D
Litt over middels interessert i Citroën cx!
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Man lærer stadig.

Post by tdbugge »

:D
Tommy D.Bugge
Post Reply