LMK-medlemskap

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: LMK-medlemskap

Post by pigland »

Som flere har nevnt, det er ikke bare forsikring som er fordel med LMK. Hvis man skal ha en sjanse mot avgifts- og reguleringskåte politikere trengs en instans som LMK, hvis ikke kan vi nok parkere ærverdige doninger først som sist. Sjekk hva som skjedde med byer i Tyskland og lavutslippssoner, så ser man hvilken politisk kraft det finnes i bilmiljøet. Biler over 30 år fikk dispensasjon for tilgang til sentrumssonene. Og jo større LMK er, jo større stemme har man i det politiske landskapet.
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: LMK-medlemskap

Post by mads »

pigland wrote:Og jo større LMK er, jo større stemme har man i det politiske landskapet.
Viktig poeng, Per!
Når det gjelder bilene lurer jeg på om vi er for sent ute: CX/GS/GSA er enten pene og veteran eller nesten veteran eller så sarva at kommende klassiker er urealistisk. Sånn sett tror jeg det for bilenes del er mer interessant med XM/Xantia som kommende klassiker, de pene der har flere år igjen med dyr forsikring og faren for kondemnering ved mindre skader.

Registrering i foretaksregisteret er en forutsetning som ligger hos meg..
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: LMK-medlemskap

Post by rundgren »

gopp wrote:Godt sagt epifant!

Jeg har beskrevet hovedtrekk i hva LMK er og hvordan deres forsikring fungerer. Dersom man ønsker mer informasjon kan man lese om dette på sidene til LMK.
Klubbens medlemmer får finne ut om medlemskap er ønskelig, og det bør kanskje diskuteres på årsmøtet? Jeg legger ikke noe mer arbeid i dette for denne klubben, men du kan jo ta kontakt med meg Joar for å få vite litt mer om søknadsprosessen, dersom klubben skulle ønske å gå videre.
Jeg får dette på agendaen på årsmøtet, og kommer til å argumentere for at vi går for denne.
Når det gjelder mangel på entusiasme for forslag som dette, så gjelder det vel det aller meste - folk er flinkere til å sitte hjemme og klage her på forumet enn til å bidra positivt til klubben for å si det sånn.
For min del er dette en no-brainer, og jeg fatter ikke helt hvordan en klubb kan ha holdt på siden 1998 uten å ha blitt med i LMK, registrert seg i Brønnøysund o.s.v. CX-klubben er vel per i dag mindre velorganisert enn Blitz... Om det er av anarkistisk-ideologiske årsaker, eller bare rot og latskap er for meg litt uklart.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
epifant
Posts: 108
Joined: Sat 05 Jun, 2010 13:54
Location: Kristiansand

Re: LMK-medlemskap

Post by epifant »

Jeg lot være å gå så nøye inn på temaet i mitt forrige innlegg i tilfelle det bare var meg - men jeg er enig med deg i denne oppfattede motviljen. "Hvorfor?" istedetfor "hvorfor ikke?", og så enes ingen om noe og alle går hjem til hvert sitt. Litt som med antallet klubber som Erik nevnte.

Skal prøve å stille på årsmøtet om jeg får byttet jobbehelg. Ikke med CX, men fransk i det minste. Får heller parkere i Drammen og ta toget inn :wink:
Last edited by epifant on Fri 01 Mar, 2013 13:39, edited 1 time in total.
Thomas Thorstensen
-84 CX 25 TRi Break
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: LMK-medlemskap

Post by n10516 »

Sammeligningen med Blitz var intreressant.... :shock: :? 8) :D Men det er så definitivt noe der!

Jeg støtter de siste innleggene fullt ut! På årsmøtet kommer innmelding i LMK og registrering i BRREG til å få min støtte. Flott om vi kan klare å ha et beslutningsdyktig årsmøte og dessuten klarer å få "spikret" denne saken! Derror:

Dalen i Telemark
Dalen i Telemark
Dalen i Telemark....

Trenger jeg si mer? :D :o :shock: :? :D :mrgreen:

Å jo da.... Etter dette ble skrevet, så jeg Rundgrens innkalling til årsmøte 20. april i Nydalen. Men jeg retter det ikke, det er da andre grunner til å dra til treffet siste helgen i mai!
Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
Post Reply