Tur til England. Eksosanlegg.

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

Post Reply
Buylove
Posts: 19
Joined: Sun 14 Sep, 2014 20:37

Tur til England. Eksosanlegg.

Post by Buylove »

Hei!

Er det noen som kunne tenke seg en tur til England i uke 34 eller 35? Jeg må over og bestille eksosanlegg til Citroen CX GTI Turbo.
Jeg har kontakt med et firma der som kan produsere eksosanleggene i rustfritt stål. Jeg må da ha med meg et gammelt anlegg som de kan kopiere.
Jeg hadde tenkt og bruke tre dager på turen og prøve og komme innom Chevronics da det ikke er store omveien.
Det er billige flybilletter til London med Norwegian i den perioden, drøye 1000,- kroner tur retur.
Gi lyd dersom dette er interessant.

Hilsen TS.
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Tur til England. Eksosanlegg.

Post by rundgren »

Morsomt prosjekt!
Men: du har sjekka med Raka Rør i Sverige? De ligger jo litt nærmere oss, skal være rimelige og har også mye eksisterende maler siden de har holdt på såpass lenge.
Ser de tar 2990,- for bakre halvdel av anlegg til CX ikke-turbo, så det er jo en liten indikasjon: https://rakaror.o.se/Rostfrittavgassyst ... sator.html
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
wiggo
Posts: 104
Joined: Wed 08 Nov, 2006 12:36
Location: Fredrikstad

Re: Tur til England. Eksosanlegg.

Post by wiggo »

Litt off topic, kanskje. Jeg har Raka Rör rustfritt på bruksbilen. Fikk det montert av Raka i Gøteborg ca '95-96. Litt dårlig passform, Anlegget slo tidvis opp i gulvet når det regnet (røret ble "banan"). Kjørte ned igjen for at Raka skulle fikse det, men det klarte de ikke. Et besøk hos Svendsen Eksos etter garantiens utløp fikset problemet.
Raka var rimeligere enn Ferrita den gangen.
Montert v/km.stand ca 60.000. Forrige uke rundet bilen 390.000.

For ordens skyld; vi snakker ikke on 'raka rør' (de har sikkert det også), men om et helt ordinært rustfritt eksosanlegg.
Post Reply