Jeg fant, jeg fant...en PRESTIGE m/SKINN

Generelt prat/spørsmål om Citroen CX

Moderator: moderator

trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Jeg fant, jeg fant...en PRESTIGE m/SKINN

Post by trymgreg »

Kan love dere at jeg fikk hakeslepp, ble tør i halsen, mo i knærne og fikk den store sjelven da jeg fant denne :shock: :shock: :D :D

Image

(Klikk på bildet, så får dere se flere bilder! :D )

mvh
Trym
Last edited by trymgreg on Tue 25 Jan, 2005 13:29, edited 7 times in total.
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Vi venter i spenning
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
s.bjelke
Posts: 932
Joined: Tue 24 Feb, 2004 20:33
Location: Oslo

Post by s.bjelke »

sikkert en antikvarisk gasskule, med signaturen til Andrè eller no :wink:
ingkogni2
Posts: 1131
Joined: Tue 04 May, 2004 23:34
Location: Olsborg, 9321 MOEN (Målselv)
Contact:

Post by ingkogni2 »

:D :D :D :D :) :) :) :) :o
Hvor fant du den der da?

IngKogni2
Medlem nr: 6332
-Svart 80' CX Athena, vinter-CX
-Lys Grønn 80'CX Athena, 85000km
-Mørk Blå 85' CX GTI Turbo, 62000km!
-1980 Polar 570 uten fukt!
-89' CX TRD T1 Break *RIP*
-95' XM Break TCT
Image
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Post by trymgreg »

Hvor jeg fant den :D :D Si det :wink: . Foreløpig kan jeg si så mye at den befinner seg en plass i Nord-Norge 8) . Fant den ved en ren tilfeldighet, og ved hjelp av gode kontakter rundt omkring.
Har ikke fått helt tak i den enda, men er i forhandlinger... :wink:

Det er en 1986mod. gått 290.000 km, automat, A/C, ABS, kjørecomputer og skinninteriør. Lite rust. Har bare gått i Nord-Norge, kjørt og eid av ei eldre dame. Er vel en av de yderst få Prestiger m/skinnintriør, skal bare være 2 til i Norge. Om dette er tall for serie 1 og 2, eller bare serie 2 vet jeg ikke.
Noen som vet hvor mange serie 2 Prestige som har skinnseter i Norge?
Har sett bilder av to andre i Gasskula og her på klubbsidene, men disse var vel serie1 :?

Trym
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Tittet litt på bildene. Der har du en skjønnhet. Håper du klarer å få hånd om den.
Synes det ser ut som den står hos en hugger. :cry: Håper innderlig at den ikke er ført ut av motorvognregistret. Da har du virkelig et problem.
Håper med hele mitt CX hjerte at du klarer å hale dette i land slik at vi andre også kan nyte synet på ett treff en eller annen gang i fremtiden. :wink: :lol:
Mvh
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Lykke til jeg krysser fingre og holder pusten :wink:
Fikk en tåre i øyekroken og synes slikt er kjempegøy
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Håper innderlig at den ikke er ført ut av motorvognregistret. Da har du virkelig et problem.
Klubben har fått ut biler før, så det lar seg nok gjøre igjen. :wink:
har masse Citroèn:-)
Tor Olav
Posts: 285
Joined: Wed 12 May, 2004 22:44
Location: Bærum

Post by Tor Olav »

Gratulerer, dette er jo ikke akkurat den modellen som dukker opp oftest på bruktbilmarkedet... :D Jeg har bare sett en annen Prestige Serie 2 med skinnseter og den eies av Stolt Nilsen AS i Oslo (begynner å bli rusten den også, dessverre...)
Håper ikke du må betale altfor mye, den siste Prestige'n som ble solgt i Oslo-området som jeg vet om hadde prisantydning 12.000, men jeg takket nei til den prisen på grunn av mye rust og mange hjemmesnekrede løsninger fra tidligere eiere. Hadde det vært en vanlig GTI automat, ville den kanskje kostet 6-7.000 mindre, så det er ikke den helt store bonusen man får ut av markedet for toppmodellen, men det kan nok endre seg med årene... :D
6 CXer fra 1988 til 2007...
'00 Alfa Romeo 166 2.5 V6
'00 Volvo V70 2.0 Turbo (på vei ut)
'59 Mercedes 220 SE (under restaurering, en av ca. 100 igjen i verden!)
'91 Peugeot 605 SV 3.0 Aut. (som ny, pakket ned til neste generasjon)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

For 12000,- , må man enten være blakk eller veldig lite intressert i restaurering for ikke å slå til. Jeg vil tro at om 15-20 år vil du nok kunne gange den prisen med 8-10!! Se bare på DS. For 10-15 år siden trillet de inn på hoggeriene en etter en uten at så veldig mange hevet et øyenbryn!! :shock: Tenk om man hadde sett det den gang :(
har masse Citroèn:-)
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

ok,så er vi der igjen...... :roll: om priser og verdier. Jeg synes det stadig det blusser opp igjen og igjen. om prisen er på 5000 eller 12000 er vel ikke det viktigste. det viktigste er at kjøperen synes han har gjort et godt kjøp og at han er fornøyd. Det finnes sikkert folk i europa som ville betalt 5000 € for den Tor Olav takket nei til, og fortsatt ment at de har gjort en bra kjøp. For noen er sveising faktisk ganske dyrt. Om du leverer en "normalt" rustet cx til sveising vil en proffesjonell sveiser fort kunne servere en regning på 50 000 kr. Hvilken entusiast ville betalt så mye for å få sin cx i "god stand".? Andre ville investert i et MIG sveiseapparat til 5000 kr og sveisa sjøl til prisen det koster for stål og utstyr, m.a.o. noen 100 lapper. Så hvem er du som mener at 12000 er billig for en rusthaug, og hvem er du som mener at 12000 er alt for lite for selveste "voiture de elegance"? Hadde jeg fått kloa i en rusten prestige med skinn++ for 12000 hadde jeg vært overlykkelig, men hadde naboen min gjort det samme, hadde det vært han største mareritt og trolig betegnet det som sitt værste kjøp noen sinne. Om Tor Olav velger å betegne en prestige til 12000 som uintressant bør det være han sak, og jeg synes derfor det urettferdig å påstå at man enten må være blakk eller veldig lite intressert i restaurering for ikke å slå til.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Tar jeg ikke feil så er det jeg som er sveiseren av rusten på denne bilen. :shock: Regningen kommer nok godt under 50.000. (Det er forøverig ikke skinn interiør). Går alt etter planen vil eieren (og det er ikke meg :cry: ) stille med bilen på årstreffet i Ålesund. Den vil nok ikke være strøken da, men vi håper den er "stillbar". :D
Mvh
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Har aldri ment og kritisere noen, (trenger derfor heller ikke nevne navn), det er bare det at de aller fleste her på forumet var klar over denne bilen da den stod tilsalg, megselv inkludert. Selv var jeg blakk :cry: Og jeg skal love deg at om jeg hadde hatt anledning så hadde den bilen vært min idag!

Jeg får heller forandre teksten: ens interesse for CX er noe begrenset om man ikke vil investere i en slik bil til en slik pris, hvis man har råd/anledning.

Min hensikt med forrige uttalelse var aldri ment som noe kritikk mot den som nevnte denne bilen. Om vedkommende føler seg fornærmet har han herved mine dypeste beklagelser.
har masse Citroèn:-)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

Og for ordens skyld: jeg vet også at det kan være utenforstående ting (som frue og regjering eller annet) som naturlig vil være en begrensende faktor. Hvis jeg ikke hadde vært gift hadde antakelig hele tomta vært full av CX-vrak! :D :wink: Kaskje best som det er :wink: :roll:
har masse Citroèn:-)
Citpilot
Posts: 181
Joined: Wed 14 Jan, 2004 16:48
Location: Oslo

Post by Citpilot »

Se bare på DS. For 10-15 år siden trillet de inn på hoggeriene en etter en uten at så veldig mange hevet et øyenbryn!! Tenk om man hadde sett det den gang
Helt åpenbart at du ikke var i markedet for en D-modell (vet ikke hvorfor du ekskluderer 70% av de produserte D-modellene ved å bare omtale DS) på slutten av -80/begynnelsen av -90 tallet. Det du kunne redde fra huuger´n var stort sett skrap. Du fikk betale 15-50.000,- for en noenlunde grei bil. Selvsagt var noen heldige og "ranet" en gammel mann eller to for klenodier, men markedet for D-modell har aldri vært på "CX-nivå".

Tron
Post Reply