Avstemming : Er TRX-felger pene eller ikke?

Hva synes du?

Moderator: moderator

steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Avstemming : Er TRX-felger pene eller ikke?

Post by steinarsv »

Ja, hva synes dere?
Har iallfall tenkt å bruke TRX-felgene neste sommer og så lenge det er skikkelig mønster i dekkene.
Torres
Posts: 59
Joined: Tue 04 Nov, 2003 13:56

Post by Torres »

Er det dette som er TRX?
Image

Hmm... må visst legge med linken også: http://www.chez.com/cx/autos/cit/cx/cx5151-01.jpg
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Tenkte på disse :

Image
Torres
Posts: 59
Joined: Tue 04 Nov, 2003 13:56

Post by Torres »

Ah. Jepp! Synes de er feiende flotte! :D
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

TRX

Post by Robert »

Er vel noe av det feteste som er levert som standard på noen personbil (siden Bugatti Royale) - men synd at de korroderer så lett... :?
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

TRX - igjen

Post by Robert »

...
og med "feteste" - så mente jeg ikke dimensjon, men design... :lol:
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

TRX felger

Post by Black Lemon »

Jeg synes de er flotte. Rent generelt synes jeg CX kler best dekkende felger. Imidlertid er det svært vanskelig å finne felger i annet enn forskjellig typer eike-design på markedet. Dekkende felger er også veldig praktisk da man unngår at spesielt felgene på forhjulene blir skitne av bremsestøv. Mine eikefelger til CX'en kler bilen rimelig godt når de er rene, men de blir fort skitne av bremsestøv. Skitne av bremsestøv blir jo ikke de originale TRX- eller Turbo-felgene da disse er tette. Vel Turbo-felgene har en to åpninger til de to T'ene.

Oddbjørn
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Kan bare gratulere med valg av felger til GTi Turbo'n din, Mantor!
Av uoriginale felger jeg har sett på CX kvalifiserer de fleste til "The Chamber of Horrors"... De du har (særlig på sommerhjula) står veldig bra på bilen. Får den til å se enda mer moderne ut på en måte.

...så - om du kommer ut en morgen og ser at bilen står på skivene - så vet du hvem som har vært der (kan jo være Raddum også da...)...

:lol:
[/img]
Torres
Posts: 59
Joined: Tue 04 Nov, 2003 13:56

Post by Torres »

Hvor vanskelig er det egentlig å få tak i TRX-felger? Og til hvilken pris?
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Torres wrote:Hvor vanskelig er det egentlig å få tak i TRX-felger? Og til hvilken pris?
TRX-felger får man vel nesten gratis, det er dekk som er dyrt..........
Gilbert
Posts: 79
Joined: Tue 04 Nov, 2003 18:45
Location: Tønsberg

Post by Gilbert »

Å få tak i felger er antagelig ikke det store problemet. Det er et sett i en CX på en hugger i Sandefjord som jeg vet om; de var i hvert fall der for 14 dager siden. (Torgers Skraphandel og Gjenvinningsindustri AS, 33 47 02 00). De er ikke perfekte, men absolutt bra. Det er noen få mm brukbart spor igjen på i hvertfall to av dem hvis jeg ikke husker feil.

Det som er problemet er dekkene. De er hinsides dyre i 390-utførelse. Det vet sikkert andre i klubben mer om. Jeg har orginalfelger i TRX-design men i 14"-utgave. Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men har inntrykk av at det ble levert en god blanding av 390 og 14" i Sverige.

Finn pris på dekkene før du kjøper felgene, så slipper du sjokket :shock:

Gilbert
Tidligere 22 D break, -84 25 GTI
-88 25 TRI break
For tiden uten CX
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

TRX- dekk (390) koster på Lillehammer mellom 1800,- og 2000,-. Men det sies at du får de for en drøy 500-lapp i Sverige (Billig regumiert).
Selv har jeg nå 12stk av disse felgene, 4x390 og 8x14''. 390-felgene kan du få!! De er faktisk nesten strøkne, men mangler gummi!! Hvis dette er intressant ta kontakt: mail-adr. finnes i lista.
har masse Citroèn:-)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Post by pål »

PS: 1800,- til 2000,- er for ett dekk!!!!!!!!!
har masse Citroèn:-)
steinarsv
Posts: 451
Joined: Fri 07 Nov, 2003 19:37
Location: Eidsvoll
Contact:

Post by steinarsv »

Ser ut som om TRX-felgene blir brukt til det ikke er gummi igjen.

Slo til på en auksjon på qxl og kjøpte disse for 900 kroner :
http://images.aucland.com/ImgUsers/1002 ... 51_Big.jpg

Dette er 15-tommers felger, og de passer forhåpentligvis på CX'en (har ikke prøvd å sette dem på ennå)
1988 CX TRI (endelig stasjonsvogn) - AUT ABS AC
Guest

Re: TRX

Post by Guest »

Robert wrote:Er vel noe av det feteste som er levert som standard på noen personbil (siden Bugatti Royale) - men synd at de korroderer så lett... :?
Joda, ser bra ut... Mine er imidlertid kjempekorroderte (se bilde her: )http://www.stud.ntnu.no/~raymonn/cx01.JPG . Noen tips til hvordan man kan få dem "blanke" igjen?

Forresten, heter det TRX-felger? Er det ikke bare enkelte dekk som er TRX? Jeg har vanlige dekk på 14" alufelg. Var ikke TRX dekkene til den såkalte 390-felgen?

Hmm... NÅ kom jeg på at jeg har har de vanlige stålfelgene på sommerdekkene... Noen som har 14" aluminiums-"TRX"-felg rimelig til salgs...

Anyway: God CX-sommer, alle sammen.[/b]
Post Reply