Er det en sammenheng mellom å være homofil og citrofil?

Hva synes du?

Moderator: moderator

Er det en sammenheng mellom å være homofil og citrofil?

ja
0
No votes
nei
12
80%
vet ikke
3
20%
 
Total votes: 15

Bjørn Vidar Lazar Braathe
Posts: 38
Joined: Wed 22 Aug, 2007 18:08
Contact:

Er det en sammenheng mellom å være homofil og citrofil?

Post by Bjørn Vidar Lazar Braathe »

Er det en sammenheng mellom å være homofil og citrofil?
Bjørn Vidar Lazar Braathen
Mobil 94 1881 49
________________________________

Peugeot 106 Electronic 2003
Citroën CX 2500 1978
Citroën CX 25 D 1983
Citroën CX TGI 1991
Citroën CX 25 GTI 1987
Citroën C5 2010
kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Post by kjetil »

Hadde du sagt Mini Cooper eller Audi TT kunne jeg forstått deg :wink: :lol: . Men Citroen? Neida! Eller? Jo, kanskje noen 2CVister :lol: ... Nei, seriøst tror jeg ikke det er noe bilmerke for DET laget. Man må tåle å få fingrene skitne avogtil...

Kjetil S
Image
Har 1975 DSpecial, 1967 Cadillac Sedan Deville, 1989 CX Croisette
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Har aldrig følt det slik nei, men en viss prosent er det vel her som i alle andre leirer, Og svarte på fingrane blir vi alle som har cx tror jeg, hetro eller ikke he he
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

En meningsløs diskusjon egentlig som prøver å linke mellom seksualitet og bil. Tar man utgangspunkt i CX, er den først og fremst en bil og det handler vel i bunn i grunn om lidenskap til denne modellen enten man er homo eller ikke.

Vi omtaler ofte våre biler som damer, men det tror jeg kommer mer av at CX har såpass mange runde og myke linjer som nok kan karakteriseres som kvinnelig. Dette er likevel et paradoks, nettopp fordi mange av oss liker de CX med store sterke maskuline motorer.

Skulle man tenke ut i fra teori om "arketyper" og våre gammeldagse fordommer er homser spinkle menn med sminke og lys stemme og rosa bukser :roll: . Slike menn passer vel best i en liten fiat, eller polo etc. kanskje har de ikke bil i heltatt. De bor jo som oftest i små moderne leiligheter i Oslo, har akademisk utdanning og kort vei til kontoret sitt, og dermed trenger de ikke bil.

Yngve Freiholt alias Robert Stoltenberg er jo en slik arketype. M.a.o. det er ikke sikkert homser en gang har bil, kanskje de tar taxi eller sykler og hvorfor skulle de bli tiltrukket av bil som har kvinnelige former og krever at man må bruke meste av sin fritid til å holde den i drift?

Jeg kjenner mange som har CX. De aller fleste har unger og kjærringer, de har ikke rosa bukser eller pipestemmer og ikke er de særlige spinkle eller hengslete av seg heller. Mange av oss er mellom 30-50 år, har stor mage og arbeidshender og går ofte med sorte bukser.

På den andre siden kjenner jeg en del homser og lesber også. De fleste av dem ser heller ikke ut som Yngve Freiholt og ingen av dem har noe dragning mot bilmerke citroën. De er som de fleste andre mennesker i samfunnet, de har bil fordi de trenger en bil og kjører derfor rundt med volvoer, pugger og toyotaer. Når de ønsker å stå frem som homo, stiller de opp i homparader og homoklubber osv. Har aldri opplevd at noen har brukt en bestemt bilmodell for å vise sin seksuelle legning.

så denne diskusjonen mener nå jeg er helt meningsløs. :wink:
Litt over middels interessert i Citroën cx!
kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Post by kjetil »

citro1cx wrote:En meningsløs diskusjon egentlig som prøver å linke mellom seksualitet og bil. Tar man utgangspunkt i CX, er den først og fremst en bil og det handler vel i bunn i grunn om lidenskap til denne modellen enten man er homo eller ikke.

Vi omtaler ofte våre biler som damer, men det tror jeg kommer mer av at CX har såpass mange runde og myke linjer som nok kan karakteriseres som kvinnelig. Dette er likevel et paradoks, nettopp fordi mange av oss liker de CX med store sterke maskuline motorer.

Skulle man tenke ut i fra teori om "arketyper" og våre gammeldagse fordommer er homser spinkle menn med sminke og lys stemme og rosa bukser :roll: . Slike menn passer vel best i en liten fiat, eller polo etc. kanskje har de ikke bil i heltatt. De bor jo som oftest i små moderne leiligheter i Oslo, har akademisk utdanning og kort vei til kontoret sitt, og dermed trenger de ikke bil.

Yngve Freiholt alias Robert Stoltenberg er jo en slik arketype. M.a.o. det er ikke sikkert homser en gang har bil, kanskje de tar taxi eller sykler og hvorfor skulle de bli tiltrukket av bil som har kvinnelige former og krever at man må bruke meste av sin fritid til å holde den i drift?

Jeg kjenner mange som har CX. De aller fleste har unger og kjærringer, de har ikke rosa bukser eller pipestemmer og ikke er de særlige spinkle eller hengslete av seg heller. Mange av oss er mellom 30-50 år, har stor mage og arbeidshender og går ofte med sorte bukser.

På den andre siden kjenner jeg en del homser og lesber også. De fleste av dem ser heller ikke ut som Yngve Freiholt og ingen av dem har noe dragning mot bilmerke citroën. De er som de fleste andre mennesker i samfunnet, de har bil fordi de trenger en bil og kjører derfor rundt med volvoer, pugger og toyotaer. Når de ønsker å stå frem som homo, stiller de opp i homparader og homoklubber osv. Har aldri opplevd at noen har brukt en bestemt bilmodell for å vise sin seksuelle legning.

så denne diskusjonen mener nå jeg er helt meningsløs. :wink:
Men det er godt gjort å skrive så meningsfullt om et så meningsløst tema :wink: :lol: ...

Kjetil S
Image
Har 1975 DSpecial, 1967 Cadillac Sedan Deville, 1989 CX Croisette
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Synes også dette er meningsløst, det var det jeg mente med det lille jeg skreiv, men en må kunne lese litt mellom linjene.
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
Helge MS
Posts: 217
Joined: Fri 07 Jan, 2005 12:30

Jeg kan bekrefte.

Post by Helge MS »

Hei

Egentlig er vel temaet veldig på kanten av det reelt interessante. For å legge hele diskusjonen død vil jeg fortelle dere følgende:

Etter 9,5 år i styret i klubben kjenner jeg nok CX miljøet bedre enn de fleste.

Jeg kan bekrefte at jeg vet at vi har medlemmer som lever i homofilt parskap. Videre kan jeg bekrefte at jeg har truffet og snakket med en hel del homofile CX eiere gjennom disse årene.

Slik er det. Statistisk er jo dette helt opplagt.


mvh

Helge MS
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: Jeg kan bekrefte.

Post by citro1cx »

Helge MS wrote:Hei

Egentlig er vel temaet veldig på kanten av det reelt interessante. For å legge hele diskusjonen død vil jeg fortelle dere følgende:

Etter 9,5 år i styret i klubben kjenner jeg nok CX miljøet bedre enn de fleste.

Jeg kan bekrefte at jeg vet at vi har medlemmer som lever i homofilt parskap. Videre kan jeg bekrefte at jeg har truffet og snakket med en hel del homofile CX eiere gjennom disse årene.

Slik er det. Statistisk er jo dette helt opplagt.


mvh

Helge MS
hva er det egentlig du mener? Du sier at statistisk sett er det opplagt at det er en sammheng mellom homofili og citrofili. Har du sett statistikk over dette eller? vet du hvor mange homser som f.eks kjører BMW, Ford osv? Eller er dette bare noe du har gjort deg opp din mening om? :wink:
Litt over middels interessert i Citroën cx!
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Det Helge vel mener her, er at fordelingen av heterofile/homofile/biseksuelle/you-name-it blant Citroëntusiaster nok gjenspeiler fordelingen i samfunnet forøvrig...
Hvilket neppe er noen stor overraskelse for noen (med mulig unntak for trådstarteren) og nok kan sies å være noe på kanten av hva det er rimelig å debattere her :roll: .
Om det er 230V vekselstrøm eller 110V likestrøm folk går på, hva så -
og bilene våre går jo på 12V uansett... :wink:
Last edited by JJ on Mon 10 Sep, 2007 13:26, edited 4 times in total.
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
BEO
Posts: 419
Joined: Mon 20 Aug, 2007 10:31
Location: Kristiansand
Contact:

Post by BEO »

Og når så CX-eieres seksualvaner er avklart, så kan vi kanskje få en undersøkelse om boliger, spisevaner, feriereisemål og hva ellers... bare fantasien setter grenser.
Og så er det ubetinget enkelte som burde sette grenser for fantasien!
Beste hilsen Bernt Erik
Det finnes to slags biler, hydraulikk-Citroën og de andre!
2011 C5 2,0 HDI sedan aut. og 2011 Smart Fortwo aut.
De andre: 1953 Rover 75, 1972 Renault 16 TL og 1973 Mercedes-Benz 450 SL
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Post by Citrusen »

Ja nå som det er valg også, hvilket parti stemmer citroen folket??
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

Skjønner meg ikke på filing jeg. Hverken homofiling eller citrofiling.
Jeg kjører CX. Det skjønner jeg meg på.
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

Citrusen wrote:Ja nå som det er valg også, hvilket parti stemmer citroen folket??
Jeg stemmer Florentine rouge.
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Citroencx wrote:
Citrusen wrote:Ja nå som det er valg også, hvilket parti stemmer citroen folket??
Jeg stemmer Florentine rouge.
hva med kvinnelig hofteparti? :P
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Citroencx
Posts: 1712
Joined: Sun 24 Oct, 2004 15:21

Post by Citroencx »

citro1cx wrote:
Citroencx wrote:
Citrusen wrote:Ja nå som det er valg også, hvilket parti stemmer citroen folket??
Jeg stemmer Florentine rouge.
hva med kvinnelig hofteparti? :P
Ikke mobb braken min. ;)
Locked