"miljøfartsgrense"

Hva synes du?

Moderator: moderator

Post Reply
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

"miljøfartsgrense"

Post by gsak »

I og med at det er sånn ca 1 av 100 biler som følger "miljø"-fartsgrensen, er det kanskje ikke så mange her heller som følger den? Hver gang jeg kjører bak en Toyota Avensis stasjonsvogn pleier jeg å sende sms til 2282 som viser hvem bilen er registrert på, 3 ganger har det vært snuten og de ser ikke ut til å bry seg om de som ligger i de vanlige 80-100 km/t bortover ringveien. Uansett er det kanskje litt snodig at "svevestøvet" er redusert med 40% når folk stort sett ikke kjører saktere?
Min forakt for de høye ridderne av det firkantede bor inne på samferdselsetaten skal jeg prøve å ikke ytre i denne omgang..
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Miljøfartsgrensen er der for å bidra til en vesentlig reduksjon av miljøfarlig svevestøv. Svevestøv går ikke utover andre enn...nettopp...dere som bor i støvbyen :lol: snakk om å drite i eget reir :roll:
gsak
Posts: 333
Joined: Sat 12 Aug, 2006 14:18

Post by gsak »

citro1cx wrote:Miljøfartsgrensen er der for å bidra til en vesentlig reduksjon av miljøfarlig svevestøv. Svevestøv går ikke utover andre enn...nettopp...dere som bor i støvbyen :lol: snakk om å drite i eget reir :roll:
Åja
Glemte faktisk dette jeg
retten og sletten...

de med den blinde tillitten til alt viss-vasset som kommer fra fjolsene på stortinget kan kanskje forklare hvorfor fartsgrensen ikke er satt til 40 på disse 2-3 strekningene som har fått miljø-reddende fartsgrense?
eller kanskje til 10 for den saks skyld :?:
hvorfor ikke 0 vil jeg spørre!?

dere alt-vitende kan kanskje også fortelle meg hvorfor man ikke fører en mer gjennomført kamp mot dette svevstøvet? noe som faktisk ville hatt effekt å snakke om. i mange andre land, hvor man ikke engang har hørt om det livsfarlige svevestøvet, feies gaten hver natt.
(men jeg vet egentlig svaret, vi må spare penger. der trengs det ingen videre diskusjon)

men det er kanskje ikke noe vits i når regnet strømmer ned hver dag? da blir det jo ikke noe særlig svevestøv å snakke om vil jeg anta

det hele er jo ganske morsomt egentlig......ta en titt på denne linken:
http://visibone.com/countries/countrychart_4080.jpg
det er ganske stort, men se sånn ca på midten helt øverst. hvis du trykker på forstørrelsessglasset finner du punktet hvor du kan sette en knappenål. inni viken der hvor det heter oslo.
det er her hele verden reddes! svevestøv and global heating, theres a new man in town!

....trist med folk som ikke klarer å tenke selv. problemet med det er at de ikke tror noen andre klarer det heller. man trenger jo bare en dose fornuft.

takk for at du stemte på de riktige partier, som klarer å skjønne for meg, at jeg ikke må lage så mye svevestøv! :wink:
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

gsak wrote:
takk for at du stemte på de riktige partier, som klarer å skjønne for meg, at jeg ikke må lage så mye svevestøv! :wink:
Miljøfartsgrensen i Oslo et lokalt vedtak. vil bare minne deg på at Oslo er en kommune og et fylke, ergo er det dere i Oslo som selv har valgt politikerene på alle plan. I Trondheim har vi andre miljøtiltak som bred satsning på kolletivtrafikken og piggdekkavgift. Samtidig betaler kommunen 1000 kr i pant for våre gamle piggdekk når skifter til piggfritt. Jeg påstår at Trondheim etter disse tiltakene har blitt en bedre by å bo i, som betyr at jeg ønsker kreative miljøforslag velkommen. Litt amvibalent er jeg nok, som trives best i CO2 bomben CX T2. :wink:
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Svevestøv. De som levde på og langs veiene på 60 tallet, de ble utsatt for svevestøv de. :roll: :wink: Det var i grusveienes tidsalder med økende biltrafikk. Da var det støvete da. :wink: Pyser er dere som ikke takler støvet. Nei, ta heller tran. :wink: :D :D
Eller hva med hest? Foreslår at hestedrosjene får en renesanse. :roll: :D
Mvh
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

jonsto wrote:
Eller hva med hest? Foreslår at hestedrosjene får en renesanse. :roll: :D
Mvh
slipper ikke disse hestene ut giftig Metangass da? :P
Post Reply