[finn.no]Skadet IE

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

[finn.no]Skadet IE

Post by Citrusen »

Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
Tor Olav
Posts: 285
Joined: Wed 12 May, 2004 22:44
Location: Bærum

Post by Tor Olav »

Tja, det er jo ikke så veldig mange serie 1-biler med injection og automat til salgs, men jeg tror det er vel heller ikke veldig mange kjøpere til en som må rettes opp. Den bør være særdeles bra ellers for å kunne forsvare en uprutbar pris på kr. 6.900...
Mener å ha sett denne til salgs tidligere, uten skade?
6 CXer fra 1988 til 2007...
'00 Alfa Romeo 166 2.5 V6
'00 Volvo V70 2.0 Turbo (på vei ut)
'59 Mercedes 220 SE (under restaurering, en av ca. 100 igjen i verden!)
'91 Peugeot 605 SV 3.0 Aut. (som ny, pakket ned til neste generasjon)
kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Post by kjetil »

Synd jeg har så mye å gjøre for tiden. Den hadde vært grei mat for meg...

Kjetil S
Image
Har 1975 DSpecial, 1967 Cadillac Sedan Deville, 1989 CX Croisette
Thomazo
Posts: 500
Joined: Mon 10 Nov, 2003 21:17
Location: Lommedalen

Post by Thomazo »

Den har vært til salgs tidligere (da også skadet) for 9.900,- mener jeg å huske....
Thomazo
Posts: 500
Joined: Mon 10 Nov, 2003 21:17
Location: Lommedalen

Post by Thomazo »

Her må man vel skjære bort halve bak-enden og sveise inn en ny. Vil biltilsynet godkjenne en slik jobb hvis den er gjort i "bakgården"?
Formann-Helge har i følge selger inspisert bilen.
kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Post by kjetil »

Thomazo wrote:Her må man vel skjære bort halve bak-enden og sveise inn en ny. Vil biltilsynet godkjenne en slik jobb hvis den er gjort i "bakgården"?
Formann-Helge har i følge selger inspisert bilen.
Så lenge bilen ikke er registrert med storskade, dvs kondemnert, og at skaden fikses fagmessig har det ikke noe å si. Men det som er viktig på slike skader er at man må passe på at bilen ikke er skjev lenger framover. Rare små bølgeliknende bunker i taket feks, eller smale mellomrom mellom dørene. På denne bilen ville jeg absolutt satt den på en jigg og strukket den ut mest mulig før noenting ble kappet av. Da hadde man kanskje reddet gulv i bag.rom og innerskjerm. Skiftet bakskjerm og lyktehus ved bore opp de originale sveisepunkter og satt på ny/brukt skjerm på samme måte...

Kjetil S
Image
Har 1975 DSpecial, 1967 Cadillac Sedan Deville, 1989 CX Croisette
geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

Post by geirkenn »

Hvis man dobler denne summen er man jo i nærheten av en bra slik bil. Da skal man ha vannvittige lave timekostnader eller store fritidsproblemer. Nei som dele bil eller objekt til 2000 kroner hadde man vært mer i takt med virkeligheten. :D
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Post by kjetil »

geirkenn wrote:Hvis man dobler denne summen er man jo i nærheten av en bra slik bil. Da skal man ha vannvittige lave timekostnader eller store fritidsproblemer. Nei som dele bil eller objekt til 2000 kroner hadde man vært mer i takt med virkeligheten. :D
Men, så må man finne en slik til en grei pris. Så må man tenke på hva man får betalt for å ligge på sofaen med ei avis over nesa. Ingenting!?! Bedre å bruke den tida på å smi CX... :wink: Greit nok prisen er litt høy, men hva med å kjøpe den og sette på en låve hvis man har. Om ti år får man sikkert det doble for den, uten å fikse skaden! Som jeg har sagt før, jonsto sitter på ei formue... :wink: :wink:

Kjetil S
Image
Har 1975 DSpecial, 1967 Cadillac Sedan Deville, 1989 CX Croisette
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Til alle dere som synes at prisen er for høy: Det er bare å ringe eieren! Slå av en prat og fortell han/hun at du er intressert i bilen, men synes at prisen er høy i forhold til arbeid/verdi. Legg gjerne igjen et bud. Om eieren vil diskutere dette med deg, kan det være lurt å stikke innom for en prat. Muligheten for at du får den til den prisen du vil betale er da stor.

De fleste som selger slike biler vil tenke at det er bedre å selge den til en entusiast som vil nyttegjøre seg bilen enn å "gi den bort" til en lokal hugger for 1500. I motsatt fall om ingen ringer, kan eieren gå lei hele greia og kjøre bilen til huggern. Det har visstnok hendt før... :cry:

bilen står på Stabekk...ikke lange biten for dere i Oslo området å stikke innom. Ta noen bilder og legg dem ut på forumet, kanskje vil interessen for bilen øke.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Hørte i forrige runde at denne bilen skulle være veldig bra - med unntak av skaden. Syns derfor at 6 900,- burde være en realistisk pris. Det er en Pallas IE - og jeg vil gjerne se eksempler på bra eksemplarer av den til salgs for under 15 lapper - ja, Geir... kom med noen eksempler! :)
kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Post by kjetil »

Ja, hadde den vært nærmere, ville jeg nok tatt turen og sett på den. Må nok annonsere etter en lagreplass uansett snart... :lol:

Kjetil S
Image
Har 1975 DSpecial, 1967 Cadillac Sedan Deville, 1989 CX Croisette
geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

Post by geirkenn »

Hvis du skal være frekk Robert så kan jeg godt svare deg. Jeg var selv og så på en for et år siden velfungerende EU godkjent og fullt kjørbar. Den Fredrik har stående er vel faktisk også en bedre kandidat enn denne til omtrent samme prisen. Det vi må huske på her er at denne formen for karroseri arbeid faktisk krever svart belte i sveising i tilegg til tillgang til spesialverktøy av diverse slag. Men som vanlig er vi i ferd med og dra oss ut på viddene. Hvis dere synes dette er en grei pris løp og kjøp. Jeg mener fremdeles at skal vi bli flere enn en liten menighet må vi være edruelige med prisene. Bedre med 10 CXer på veien enn 50 på låven. :mrgreen: Vi skal vel heller ikke glemme at søta bror fremdeles har noen fine rimelige biler til salgs. Forøvrig kostet den jeg var og så på 10000 kroner uten bakskaden. :lol:
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Hvis du synes jeg var frekk, så gjerne for meg. Det jeg prøver å si er at jeg forventer ikke å få en superbra CX for 15 000,-. Jeg tviler på at jeg finner en toppers bra Pallas IE for 20 000,- eller 25 000,- for den del. Jeg tviler heller ikke på at denne bilen fiks ferdig restaurert når alt summeres opp koster langt over det noen her er villig til å gi for den uansett. :?
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

Robert wrote:Jeg tviler heller ikke på at denne bilen fiks ferdig restaurert når alt summeres opp koster langt over det noen her er villig til å gi for den uansett. :?
her synes jeg du har et bra poeng. "noen her" er nærmere definert oss som bruker forumet. De fleste av oss sitter inne med uvanlig mye informasjon om Citroën CX, og kan derfor med ganske få blikk se at en såpass stor kollisjonsskade vil bety betydelig beløp i reparasjons kostnader.

I tillegg vet vi også at prisene er styrt av markedet. Det er pr. i dag i Norge mye mindre etterspørsel etter biler (og spesiellt biler med store skader) enn det er potensielle kjøpere. Det faktisk veldig få kjøpere i et svært så lite og relativt intimt miljø. De fleste er medlemmer av Norsk CX klubb og mange er brukere av forumet. Vi vet at det er kanskje bare en 10-15 personer i hele Norge som ville hive seg på et slik prosjekt. For alle andre er dette uaktuellt, ikke p.g.a. prisen først og fremst men p.g.a. alt arbeidet.

Så da står man altså igjen med noen få personer som har tid, plass å holde på, kunnskap og ikke minst et ønske om akkurat denne bilen. Pr i dag er det altså ingen. Derimot er det flere som ser seg nytten i denne bilen som delebil eller donator for andre prosjekter, men da til en pris som ligger i nærheten av det man vanligvis betaler for vrakbiler.

Jeg synes derfor det blir feil å sammeligne denne bilen med en som er i god stand. Som Robert sier ville denne bilen(forutsatt at den er superbra CX) uten skaden sannsynlig hatt en langt høyere verdi enn 15000, og den ville med stor sannsynlighet vært solgt allerede. Dette fordi bilen hadde hatt langt flere potensielle kjøpere og som ikke nødvendigvis tilhører kategorien "har tid, plass å holde på, har kunnskap og ikke minst et ønske om akkurat denne bilen."
Litt over middels interessert i Citroën cx!
hl
Posts: 857
Joined: Sun 18 Sep, 2005 12:13
Location: S&Fj
Contact:

Post by hl »

Kva ville denne skaden kosta å få utbetra på ein verkstad?
Post Reply