[finn.no]Skadet IE

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Post by kjetil »

Hvis man regner ca timepris på aut.verksted på 1000 med mva, blir det fort meget dyrt. Bare utfra å ha sett bildet på finn, ser det ut til å være en 30-40 000 krs skade. men hvis det er skade i bakramme og mye i gulv kan det bli mer. Dette er jo inkl lakk og deler...

Kjetil S
Image
Har 1975 DSpecial, 1967 Cadillac Sedan Deville, 1989 CX Croisette
geirkenn
Posts: 298
Joined: Sun 03 Oct, 2004 12:45
Location: Skedsmo

Post by geirkenn »

Det er jo akurat dette som var mitt poeng. Hvis dette er en god pris for denne bilen Robert, hvorfor har da ikke en av menigheten kjøpt den for lengst. Angående hva dette ville koste og reparere på verksted så er vi langt over markedsverdien på denne bilen. Jeg hadde en liten skade for et år siden på en CX TRD2 støtfanger og liten bulk. Skaden ble taksert til 8000 og forsikringselskapet skrotet bilen. da koster denne skaden sikkert 20000+ på verksted. Så min siste komentar når det gjelder dette er som mange ganger før. Det kan se ut som jeg lever på en litt mere realistisk planet enn enkelte. Som jeg har sagt mange ganger før la oss nyte disse bilene nettopp på grunn av forholdet pris og kvalitet noe jeg forøvrig synes stemmer bra. :lol:
geirkenn
MOB:97060084
1996 AX 4X4/1975 CX 2000/1979 CX Break Reflex
kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Post by kjetil »

Som jeg har skrevet tidligere, så har CXen tatt steget over til entusiastbil kategorien. Min mening da er at ved reperasjon/restaurering blir brukt kronebeløp litt sidestilt... Altså, hvis man har en utgave/bil som er "den rette", bruker man i andres øyne uforsvarlig mye for å få bilen fin. Hvis man skal se kritisk på det, kan det vel neppe forsvares økonomisk å hellakkere en 87 Turbo, feks. Tror det ifølge verkstedtabeller vil koste ca 30 laken for utvendig hellakkering. Så kommer eventuelle dørskift, sandblåsing, sveising mm. Men for den som lakkerer bilen sin og får den fin, er det helt klart verdt det, fordi han mener han har råd til det og bilen fortjener det. Nå er jeg heldig og kan gjøre alt dette selv og dermed spare masse peng, og fra det ståstedet virker utgangspunktet for tråden som et greit emne. Men siden jeg bor der jeg gjør, langt fra det meste som er gøy, og langt fra Sverige, blir mine innkjøp begrenset (heldigvis vil nok noen si :lol: ).

Kjetil S
Image
Har 1975 DSpecial, 1967 Cadillac Sedan Deville, 1989 CX Croisette
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

geirkenn wrote:. Som jeg har sagt mange ganger før la oss nyte disse bilene nettopp på grunn av forholdet pris og kvalitet noe jeg forøvrig synes stemmer bra. :lol:
ja, enig det stemmer bra, men det varer ikke lenge for det Robert her skriver om blir virkelighet. Mange vil nok da trekke litt på smiliebåndet til våre "side-opp-og-side-ned-diskusjoner" om priser. :)
Litt over middels interessert i Citroën cx!
kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Post by kjetil »

citro1cx wrote:
geirkenn wrote:. Som jeg har sagt mange ganger før la oss nyte disse bilene nettopp på grunn av forholdet pris og kvalitet noe jeg forøvrig synes stemmer bra. :lol:
ja, enig det stemmer bra, men det varer ikke lenge for det Robert her skriver om blir virkelighet. Mange vil nok da trekke litt på smiliebåndet til våre "side-opp-og-side-ned-diskusjoner" om priser. :)
KONKLUSJON: Vi er og blir alltid værende "Gærne". Og så lenge vi har Citroen som hobby, har vi distansert oss litt fra dette de kaller virkelighet. Det stod jo tilogmed i Dagbladet. De kalte det en form for virkelighetsflukt... :lol: :lol: :wink:

Kjetil S
Image
Har 1975 DSpecial, 1967 Cadillac Sedan Deville, 1989 CX Croisette
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

De kalte det en form for virkelighetsflukt...
Da svever vel jeg blant stjernene. Har for lengst passert månen på vei utover. :wink: :D
Mvh
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

jonsto wrote:
De kalte det en form for virkelighetsflukt...
Da svever vel jeg blant stjernene. Har for lengst passert månen på vei utover. :wink: :D
Mvh
OK, så var det deg jeg møtte i morgenrushet ute ved Jupiter i dag da? På tide å minne om hilseplikten. :lol:
JJ
Posts: 547
Joined: Fri 03 Jun, 2005 09:41
Location: Hagan/Nittedal

Post by JJ »

Husk å stikke innom for en kaffekopp når dere nærmer dere Pluto, da dere :wink:

Forunderlig hvordan trådene her på forumet ofte sporer av en smule - ender det ikke opp med kakebakere i Østre Aker, så blir det noe helt utenom de mer jordbundnes traurige tilværelse, og utenom alt som gravitasjonskraft osv heter.. :shock:
Har det siste med bilene, eller med sjåførene å gjøre, mon tro? :lol:
Jacob

'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar'
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Post by citro1cx »

JJ wrote:Husk å stikke innom for en kaffekopp når dere nærmer dere Pluto, da dere :wink:

Forunderlig hvordan trådene her på forumet ofte sporer av en smule - ender det ikke opp med kakebakere i Østre Aker, så blir det noe helt utenom de mer jordbundnes traurige tilværelse, og utenom alt som gravitasjonskraft osv heter.. :shock:
Har det siste med bilene, eller med sjåførene å gjøre, mon tro? :lol:
Da er avsporingen herved forsøkt flyttet hit viewtopic.php?t=2580&highlight=
Litt over middels interessert i Citroën cx!
webmaster
Site Admin
Posts: 141
Joined: Wed 17 Sep, 2003 12:52

Pallas IE til salgs - eierens kommentar til debatten

Post by webmaster »

Det var artig å følge diskusjonen rundt Pallas IE`en som var til salgs på Stabekk i forrige måned.
Det er jeg som er selgern`n. "Mange" var hoderystende til prisen og insinuerte såvel grådighet som mangel på virkelighetsforståelse.

Fratrukket vrakpanten har denne bilen (som av flere ble betegnet som et godt restaureringsobjekt) en pris tilsvarende en grei sykkel på G-sport eller litt mer enn ett sett TRX-felger (som følger med bilen).
Hva er "verdien" på en godt restaurert Pallas IE, - 40.000.- , 60.000.- 80.000.- ?
Vet ikke hvilke nivåer som er etablert internt i sekten, men som "vanlig" bilbruker ville jeg ikke heve øyebrynene av en slik prisantydning.
Poenget er: når bilen står ferdig er det egentlig nesten uinteressant om objektet ble innkjøpt for 5.000.-, 2.000.- eller 8.000.-. eller m.a.o. om "timelønna" blir 41.- istedet for 43.- (jeg ser at noen teller timer).

Dette minner litt om de gangene jeg jobbet på loppemarked for korpset til eldstesønn og brukte masse tid på "drevne" oppkjøperer om prutet på hvert tegneseriehefte.

Jeg leser mellom linjene i diskusjonen at mange har et ideelt (og aktverdig) ønske om å bevare så mange som mulig av disse bilene.

Jeg tror imidlertid at man undergraver dette ved å signalisere til omverden at bilene knapt nok er verd vrakpanten. "Alle vet" at gamle Citroen`er billige fordi de bl.a. er umulige å reparere. Hvis jeg var glødende opptatt av bevaring, tror jeg at jeg ville forsøkt å gjøre noe med akkurat denne myten.

Selv blir jeg hverken rikere eller fattigere av å la bilen bli stående, kona blir bare litt surere for hver år som går.

Men jeg kaster et blikk bort på vogna hver dag og trives egentlig godt med det.

Mvh
Bjørn Gunnar
Stabekk.
kjetil
Posts: 796
Joined: Sun 16 Jul, 2006 12:25
Location: Bryne

Re: Pallas IE til salgs - eierens kommentar til debatten

Post by kjetil »

webmaster wrote:Det var artig å følge diskusjonen rundt Pallas IE`en som var til salgs på Stabekk i forrige måned.
Det er jeg som er selgern`n. "Mange" var hoderystende til prisen og insinuerte såvel grådighet som mangel på virkelighetsforståelse.

Fratrukket vrakpanten har denne bilen (som av flere ble betegnet som et godt restaureringsobjekt) en pris tilsvarende en grei sykkel på G-sport eller litt mer enn ett sett TRX-felger (som følger med bilen).
Hva er "verdien" på en godt restaurert Pallas IE, - 40.000.- , 60.000.- 80.000.- ?
Vet ikke hvilke nivåer som er etablert internt i sekten, men som "vanlig" bilbruker ville jeg ikke heve øyebrynene av en slik prisantydning.
Poenget er: når bilen står ferdig er det egentlig nesten uinteressant om objektet ble innkjøpt for 5.000.-, 2.000.- eller 8.000.-. eller m.a.o. om "timelønna" blir 41.- istedet for 43.- (jeg ser at noen teller timer).

Dette minner litt om de gangene jeg jobbet på loppemarked for korpset til eldstesønn og brukte masse tid på "drevne" oppkjøperer om prutet på hvert tegneseriehefte.

Jeg leser mellom linjene i diskusjonen at mange har et ideelt (og aktverdig) ønske om å bevare så mange som mulig av disse bilene.

Jeg tror imidlertid at man undergraver dette ved å signalisere til omverden at bilene knapt nok er verd vrakpanten. "Alle vet" at gamle Citroen`er billige fordi de bl.a. er umulige å reparere. Hvis jeg var glødende opptatt av bevaring, tror jeg at jeg ville forsøkt å gjøre noe med akkurat denne myten.

Selv blir jeg hverken rikere eller fattigere av å la bilen bli stående, kona blir bare litt surere for hver år som går.

Men jeg kaster et blikk bort på vogna hver dag og trives egentlig godt med det.

Mvh
Bjørn Gunnar
Stabekk.
Godt å lese at andre har samme oppfatning som meg :) . Og siden du har plass til å ha den stående, er jo det et stort pluss. Du får vise kona diskusjonen som har gått her rundt salget. Kanskje det klarer å få av et par år på surhetsgraden :wink: .
Kanskje en gang får jeg tid og plass senere til å kjøpe og fikse den...
Har tenkt noen ganger på hvordan de som selger biler hadde reagert på at annonsen og bilen de selger blir diskutert opp og i mente her, så da er det gøy og se at noen svarer etter å ha fulgt en slik diskusjon...

Kjetil S
Image
Har 1975 DSpecial, 1967 Cadillac Sedan Deville, 1989 CX Croisette
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: [finn.no]Skadet IE

Post by mads »

Morsomt med litt nyere historie en gang i blandt. Verden går åpenbart fortsatt ..ehh.. rundt ;-/
Post Reply