-91 Gti stv. 68000km!!!

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Hazard
Posts: 97
Joined: Thu 27 Sep, 2007 22:27
Location: Trysil

-91 Gti stv. 68000km!!!

Post by Hazard »

-83 Cx pallas delebil
-99 Xantia 2.0 Hdi
-85 Opel Monza 2,5i
-00 Opel Omega 2,2dti
+ Triumph, Mazda, Opel og Tempolett i varierende forfallent skikk
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Rent bortsett fra bokstavstokking så har jo denne absolutt muligheten til å være en krembil. Er vel en TGI og ikke en GTI.
Synd det ikke var flere bilder. Men det er det vel noen her som kan ordne?
Mvh
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

Litt mer info: En eier, 88 år (kjøpte den når han var 70!), selger fordi han ikke tør kjøre bil lenger. I hovedsak sommerkjørt, visstnok. Alle servicer tatt på et verksted i Tønsberg fordi eier er "nøye på det" (svigersønn som formidler salget som sier dette). Må EU-kontrolleres i mai, men visstnok var eier i tanker om å gjøre dette før salg. Bulk høyre bakdør - av typen for krapp sving med lang akselavstand... Ellers visstnok pen. Blue memphis, åpenbart.

Håper noen i klubben (gjerne noen som ikke har fått seg CX ennå?) kjøper denne - den bør ikke selges til "uinnvidde". Selv er jeg i ferd med å gå tom for unnskyldninger for flere biler på hjemmebane...
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

RolandM wrote:Selv er jeg i ferd med å gå tom for unnskyldninger for flere biler på hjemmebane...
Du har nå ingen Break med bensinmotor enda da. :P Må jo være grunn nok. :wink: :D
Mvh
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

Ikke frist!!!! :twisted: :wink:

Men noen som er på forumet må vel kunne skaffe flere bilder av bilen? Han som selger er svigersønn uten CX-kompetanse, og han har verken løftet på tepper i fotbrønnen eller heiset opp og sjekket bakrammen.

Det er vel 5-6 stykker som har ringt på bilen allerede. Hvis den er såpass rustfri som kan være tilfelle, bør noen i klubben kjøpe den, så den ikke ender hos en som kjører den opp i Oslo-saltet til og fra jobb. Denne skal oljebehandles og sommerkjøres, det skjønner selv jeg som kjører CX på Nordmøre....
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
JEG
Posts: 21
Joined: Fri 11 Jul, 2008 11:07
Location: Oslo

Fin bil

Post by JEG »

Jeg var å så på bilen etter lunch i dag. Veldig pen og hel bil. Nye kuler i fjor. Bakdøren må byttes, eller en stor rette/lakk jobb, ikke skader ellers på bilen, pen og fin lakk noen få merker på høyre forskjerm ved støtfanger, kan flekkes på. Baksetet er uorginalt, så her bør en nok få tak i et orginalt brukt. Interiør ellers strøkent, ikke rust i dører.
Litt begynnende rust over skilt i bretten på bakluke, men ikke noe å snakke om.
Litt overflate rust på 1-2 jekk fester. Ellers rust fri, er blitt rust behandlet 2 ganger. Svetter litt olje rundt top deksel pakning, men ikke farlig. Litt svetting rundt venstre fordemper. Ellers ikke noe å merke.

Forstilling bør sjekkes, trakk litt til venstre, må justere spissing. Ellers veldig god bil å kjøre. Bilen står på trx felger med gode piggfrie vinterdekk. Sommerdekkene er mistet, lå hos firma som ble lagt ned.
:D
Xantia 2,0 automat 1995
CX TGI 1991 68000km
Xantia 2,0 16 v Activa 1996 Kun 79 000km
Bilen er strøken, å til salgs(Kun sommerkjørt) Påkostet over 26000 kr teknisk i vinter. Alt gjennomgått, mye nytt. Rustfri.
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

Med unntak av bulken, er jo dette ikke mye rusk på en 18 år gammel bil! Mulig klubben har dør? Og kanskje seter også - det er vel blå tweed det skal være?

Blir det kjøp på deg?
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
cx25tgi
Posts: 94
Joined: Tue 16 Dec, 2008 04:43
Location: Oslo

Post by cx25tgi »

Budet på bilen ligger på kr.17.000,- nå kl.09:00 onsdag 6. mai.

Det er bare å hive seg rundt, hvis CX Break er drømmen.
Mvh
BjørnS
1991 CX25 TGI Break - 1989 CX22 RS Break - 1995 XM 2,1TD Break - 1992 BX 19 4WD Break
http://www.youtube.com/TheCitroenCX
cx25tgi
Posts: 94
Joined: Tue 16 Dec, 2008 04:43
Location: Oslo

Post by cx25tgi »

Da er bilen solgt, jeg snakket akkurat med selger.

Den er kjøpt av en entusiast på forumet her (ikke meg), så den er trolig i de beste hender.

Pris: kr.18.000,-

Grattis med nydelig Break ! :D
Mvh
BjørnS
1991 CX25 TGI Break - 1989 CX22 RS Break - 1995 XM 2,1TD Break - 1992 BX 19 4WD Break
http://www.youtube.com/TheCitroenCX
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Post by RolandM »

Hm, tatt i betraktning en annen tråd under deler selges har jeg en viss idé om hvem det kan være. Eller? :wink:

Flott at noen på forumet kjøpte den! :D

(og at jeg greide å stå imot...)
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
cx25tgi
Posts: 94
Joined: Tue 16 Dec, 2008 04:43
Location: Oslo

Post by cx25tgi »

Det vil jeg ikke ha sagt noe om.

Jeg har hilst på vedkommende som kjøpte bilen.
Regner med at kjøper er så lykkelig med handelen at det feires fortsatt.

Kanskje kommer det en bekreftelse fra kjøper?

Uannsett - et godt kjøp.
Mvh
BjørnS
1991 CX25 TGI Break - 1989 CX22 RS Break - 1995 XM 2,1TD Break - 1992 BX 19 4WD Break
http://www.youtube.com/TheCitroenCX
Bjørn Vidar Lazar Braathe
Posts: 38
Joined: Wed 22 Aug, 2007 18:08
Contact:

Post by Bjørn Vidar Lazar Braathe »

Noen som har en break automat til salgs?
Bjørn Vidar Lazar Braathen
Mobil 94 1881 49
________________________________

Peugeot 106 Electronic 2003
Citroën CX 2500 1978
Citroën CX 25 D 1983
Citroën CX TGI 1991
Citroën CX 25 GTI 1987
Citroën C5 2010
Robert
Posts: 2444
Joined: Wed 12 Nov, 2003 10:48
Location: Oslo

Post by Robert »

Synd for selger at vedkommende som formidlet salget hadde det så travelt. Ringte selv på denne og var klar i min beskjed både på e-post og telefon at jeg ville være med i bud-runden, hvilket jeg ble forsikret om at jeg var. Det var jeg nok heller ikke alene om. Er bilen som beskrevet lenger opp i tråden her, er dette ti-årets CX-kupp her til lands.

Sånn er det - når man vil skufle ut den rare bilen til svigers raskest mulig. Gammel Citroën - kan jo ikke være verdt noe. :lol:
JEG
Posts: 21
Joined: Fri 11 Jul, 2008 11:07
Location: Oslo

CX tgi

Post by JEG »

Hei, håper ikke noe er sure over at jeg fikk bilen. :D Den vil bli satt i top stand og skal brukes hovedsaklig til langturer i sommerhalvåret. Da jeg kjører xantia automat i byen daglig. Sitter ikke godt i denne bilen på langturer etter skive prolaps i fjor, så da måtte det bli cx igjen.

Det er litt små plukk med bilen, feste støtfanger, defekt dørstopper, feil i forstilling. Selger hevdet det var spissingen, men det er det ikke, etter mer kjøring i går, er det noe annet som er feil, bilen trekker kraftig til venstre hele tiden.(det er ikke kalipter som henger på.) Så det er kanskje styre stag som må taes. Litt rart når det ble byttet på venstre side i 2007 på 65 000km.
Bulk midt på bakluken, å defekt høyre bakdør. Hadde vært fint om den lot seg reparere, ellers blir det brukt klubb dør.

Høyre bakdør skal fikses så fort som mulig. Men forstilling må sjekkes først, slik at den går igjennnom eu. Fikses forstillingen, så går den nok rett igjennom. Bilen er usedvanlig hel og pen, trenger litt flekking på dørkanter, rustbeskyttelse og innvendig rens. Strøken er bilen ikke, men bedre utgangspunkt tror jeg ikke jeg kunne ha funnet. :D

Må få tak i orginalt baksete(med de høye nakkestøttene, setet som står i er lavt vare sete fra serie 1, fikk med et blått pallas sett i tillegg, som gies bort til klubben. Interiøret er grått med litt blått spettete mønster på seter og dører, vet ikke hva det heter.
Bilen er en orginal varebil fra Frankrike, ikke ombygd i Norge.

Bakdører har flatt trekk, så de må bygges om med vindusheis bryter(vet ikke om det er ledninger og vindus heis i bakdørene, men det er lov å håpe!). Bilen har heller ikke radio, det vil bli satt inn etter hvert.

I dag er jeg på leting etter sommer felger med dekk, det fulgte ikke med bilen. Har funnet ut at jeg kan bruke noen jeg hadde på en annen bil. Alufelger og dekk er kun kjørt 2 mnd, så de vil bli fine på bilen.(15"). TRX felgene men vinterdekk som fulgte med bilen, er ikke pene, fulle ar irr. De kan jo pusses opp etter hvert.

Trenger en vanlig service og sjekk. Olje og plugger vil også bli tatt snarest.

Bilen vil bli tatt godt vare på.
Xantia 2,0 automat 1995
CX TGI 1991 68000km
Xantia 2,0 16 v Activa 1996 Kun 79 000km
Bilen er strøken, å til salgs(Kun sommerkjørt) Påkostet over 26000 kr teknisk i vinter. Alt gjennomgått, mye nytt. Rustfri.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Post by jonsto »

Heisann og gratulerer med ny bil. Tror nok ikke du finner hverken vindusheiser eller motorer i bakdørene. Mener ledningene ligger der. Mener at det var fjernet (eller ikke innsatt) på alle TG modellene som kom som varebiler. Da må du også ha dørtrekk og armlener til bakdørene.
Har noen bakseter liggende om ikke klubbn skulle ha. Men ta et bilde av framsetet slik at vi ser hvilket mønster du er ute etter.
Mvh
Post Reply