[Finn.no] -89 GTI m/skinn....

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

[Finn.no] -89 GTI m/skinn....

Post by trymgreg »

Denne bør ikke være tungsolgt 8) , Chassis Nachre med skinninteriør. Bør jo være solgt før kvelden er omme....
Er vel noen velfylte kontoer rundt om, nå som både feriepenger og skatteoppgjøret er på konto.

Image
Image

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17981115

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: [Finn.no] -89 GTI m/skinn....

Post by Black Lemon »

Solgt til Jens Stoltenberg!
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: [Finn.no] -89 GTI m/skinn....

Post by pål »

Jeg ringte nettopp med selger. Har noen her vært å sett denne?
har masse Citroèn:-)
Ørjan Nagelsen
Posts: 120
Joined: Thu 11 Mar, 2004 16:19
Location: Bergen

Re: [Finn.no] -89 GTI m/skinn....

Post by Ørjan Nagelsen »

pål wrote:Jeg ringte nettopp med selger. Har noen her vært å sett denne?
Hei.

Jeg var og så på denne igår. Bildene er tatt for et år siden sa han. Det er kraftig rustet rundt takluken, en pølse på ca 4 cm går rundt hele framkanten. Hadde gått rett igjennom hvis jeg hadde beg å stikke i det. Litt rust ved tanklokket, har sett mye verre. Også noe rundt frontruten og panseret. Bakluken må byttes/repareres, hele kanten nede var kjeks. Fikk ikke sett skikkelig under, men utifra det lille jeg så, må det nok gjøres en del her også. Mulig deler av bakrammen/ evt hele bakrammen bør skiftes. Også litt overfladisk på den lille trekantplaten foran bakhjulet.

Forrige eier fra Tromsø hadde hvert år kjørt den til tyskland for storservice der. Så den har hatt et bra liv i starten. Dagens eier har hatt den siden 2002 og brukt den året rundt. siste år har den stått.

Jeg så bilen for en del år siden, da var det en veldig fin bil. Den var ikke så fin nå, men mye av lakken var fortsatt blank og fin.

Bilen krever nok en full jobb, men for en lekker bil dette er / har vært med det interiøret og fargene!

Foreløpig holder jeg meg unna pga. andre prosjekt, men hvis ingen overtar, er jeg villig til å "redde" den!


Hilsen Ørjan Nagelsen
Hilsen Ørjan Nagelsen, Bergen,
1987 CX Gti T2
2 DS og SM
Black Lemon
Posts: 1635
Joined: Thu 13 Nov, 2003 12:19
Location: Oslo

Re: [Finn.no] -89 GTI m/skinn....

Post by Black Lemon »

Ut fra reg.nr. er vel dette en av de siste CX GTIer. Det burde derfor være et krav at kjøpere av slike biler har fullført 4 år på CX-høyskolen slik at man lærer hvordan slike klenodier skal behandles. Man kan godt kjøre CX hele året. Jeg gjøre jo selv det, men har engasjert 4 personer som ligger ved siden av bilen på rullebrett og vasker den ren hver gang jeg stopper på rødt lys i vinterhalvåret. Dette burde være et minstekrav.
ImageImage
O Mantor, Oslo 1007 CX Klubben
86 CX GTi T1 S2 DE55298
98 XM Break TCT aut. DJ21880 005 XM Klubben
07 C6 2,7 HDi Exclusive ZZ16498
Ørjan Nagelsen
Posts: 120
Joined: Thu 11 Mar, 2004 16:19
Location: Bergen

Re: [Finn.no] -89 GTI m/skinn....

Post by Ørjan Nagelsen »

Jeg har nylig kjøpt denne bilen. Den ble ikke solgt ifjor, eller eieren ombestemte seg. Men nå har jeg altså fått overta den til en rimelig penge.
Synes det er en meget lekker bil til tross for de "skavanker" som nå er. Skal ha den på bukk og se hvor ille det er med rusten :?
Er det ikke for håpløst, blir jeg vel nødt å fikse den helt opp :D Ligger kvitteringer fra tyskland hvor bilen ble helt overhalt i Tyskland i 1999. Bilen har kun gått 151000km, så den er fortsatt "tight" og fin å kjøre. Motoren høres meget bra ut.


Hilsen Ørjan
Hilsen Ørjan Nagelsen, Bergen,
1987 CX Gti T2
2 DS og SM
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: [Finn.no] -89 GTI m/skinn....

Post by pål »

Aahrghh!!! Og gratulerer :D :D :D Krysser fingrene for at ikke det bare er flatbrød :wink:
har masse Citroèn:-)
trymgreg
Posts: 1036
Joined: Thu 13 Nov, 2003 16:03
Location: Bodø

Re: [Finn.no] -89 GTI m/skinn....

Post by trymgreg »

ai ai! Grattis! :mrgreen:

mvh
Trym
-06 C5 1,6 HDI Break
-85 CX 25 TRD Turbo Break RIP
-86 CX 25 Prestige aut. RIP
-88 CX 25 TRD T2 Break - delebil RIP


http://cx.zapto.org/gallery/86CXPrestige
Ro-ien
Posts: 35
Joined: Thu 08 Jul, 2010 18:31
Location: Stangeland på Sandnes

Re: [Finn.no] -89 GTI m/skinn....

Post by Ro-ien »

Grattis :D Du kom meg i forkjøpet der, gitt. Hvor mye måtte du gi for den?
Ørjan Nagelsen
Posts: 120
Joined: Thu 11 Mar, 2004 16:19
Location: Bergen

Re: [Finn.no] -89 GTI m/skinn....

Post by Ørjan Nagelsen »

Takker :D
Den trenger en del arbeid, som nevnt tidligere i tråden da jeg så på den ifjor. Men taket overrasket meg. Det er jo veldig rustet rundt luken, men innsiden og selve taklukekassetten ser helt fin ut. Så her slipper jeg evt unna med å skifte litt metall rundt på utsiden, uten å rive ned hele taket. For taktrekket er helt perfekt uten en rynke, og med matchende skinn i midten. Lekkert.

Har vært i kontakt med en skinnreparatør som har det som trengs for å få skinnet fint igjen.
Ellers er det rust her og der, men ikke så galt. Men det store spørsmålet er hvordan undersiden er. Har ikke oversikten ennå, mern ser at rammen bak til bakrammen er helt fin, men det er noe plukk i selve bakrammen. Mest sannsynlig reddbart.

Håper det ikke er helt katastrofalt!

Har fulgt med bilen siden ifjor, da den stod i nærområdet. Så eieren fant til slutt ut at han ikke kunne beholde den mer, og den måtte bort. Da gikk ikke bilen lenger, og jeg måtte fikse den på stedet. Var bare bensinpumpen, så satte på en ny jeg hadde liggende. Vi ble enige om 5000 inkludert årsavgiften som han hadde betalt.

Vi får se hvordan det går videre, nå har jeg den hvertfall og kan stoppe "forfallet" :)

Hilsen Ørjan
Hilsen Ørjan Nagelsen, Bergen,
1987 CX Gti T2
2 DS og SM
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: [Finn.no] -89 GTI m/skinn....

Post by Göran W »

Hmmmmm...... Måste väl vara den bästa CX-affären på länge!!!!! Grattis!!!!!!!!! 8) 8) 8)
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
Ørjan Nagelsen
Posts: 120
Joined: Thu 11 Mar, 2004 16:19
Location: Bergen

Re: [Finn.no] -89 GTI m/skinn....

Post by Ørjan Nagelsen »

Bilen er registrert første gang 30.11.89 så det må være en av de aller siste CX dette her..?
Kun 2 eiere siden 91... 8)

Ørjan
Hilsen Ørjan Nagelsen, Bergen,
1987 CX Gti T2
2 DS og SM
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: [Finn.no] -89 GTI m/skinn....

Post by citro1cx »

Ørjan Nagelsen wrote:Bilen er registrert første gang 30.11.89 så det må være en av de aller siste CX dette her..?
Kun 2 eiere siden 91... 8)

Ørjan
Denne T2en har høyere reg nr. og vel den siste T2 i allefall
Image
Litt over middels interessert i Citroën cx!
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: [Finn.no] -89 GTI m/skinn....

Post by tdbugge »

citro1cx wrote:
Ørjan Nagelsen wrote:Bilen er registrert første gang 30.11.89 så det må være en av de aller siste CX dette her..?
Kun 2 eiere siden 91... 8)

Ørjan
Denne T2en har høyere reg nr. og vel den siste T2 i allefall
Image
Vet no om en T2 som er første gang reg januar 90 i Ålesund da :wink:
Tommy D.Bugge
Post Reply