Varebil Tissier

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Varebil Tissier

Post by Citrusen »

Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
Prestige1
Posts: 93
Joined: Mon 07 Apr, 2008 09:29
Location: Grøa

Re: Varebil Tissier

Post by Prestige1 »

Dette kan da umulig være en 81 modell, likner vel mere på 87, eller..?
Har vært i Finnmark med Break og Prestige
Break 87 20, Prestige 83 25 automat og C6 09 3.0 diesel 240 (konebil)
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Re: Varebil Tissier

Post by Citrusen »

Neida det er sikkert en 1981 model. Men desverre er det ikke chassis nr. på cx'n som gjelder lenger, men eget nummer på ramma bak.(Tissier nr.)

Og da er det slik at om en har hatt skade eller ville bytte motor tidligere så bytta de hele fronten, og fikk en nyere(og for noen år siden)tøffere bil.

Så nå kommer tiden da en helst skulle hatt fronten orginal med nikkla fangere....sukk.

Så det er nok en 1981 model i pappirene, men selvsakt ikke fronten:-(
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Varebil Tissier

Post by gopp »

Hvordan er mulighetene til å få en slik registrert i landet? Det finnes jo to metoder, enten på grunnlag av fabrikatens godkjenning (som her tydeligvis er Tissier), eller som verneverdig kjøretøy. Den siste krever langt mindre dokumentasjon, men gir en klausul i vognkortet som sier at bilen må forbli helt original (selv fargen sies det). Denne vogna passerer som 30-åring om et drøyt år (de følger registreringsår, ikke dato), og da blir avgiftene kraftig redusert også.

Har ikke du et slikt elegant monster "citrusen"?
Gopp
-----------------
Har no' CX
Citrusen
Posts: 1629
Joined: Thu 06 Nov, 2003 19:28
Location: 3692 Sauland, Telemark

Re: Varebil Tissier

Post by Citrusen »

Jeg har fått klar signal til å registrer min på kjøretøyhistorisk grunnlag, men avgiftene blei for store til at det frister før den er veteran :x
Elsker å sveve lavt med Citroën (den siste ekte Citroën) CX
ImageImage
Karl Flatland
3692 SAULAND
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Varebil Tissier

Post by gopp »

Citrusen wrote:Jeg har fått klar signal til å registrer min på kjøretøyhistorisk grunnlag, men avgiftene blei for store til at det frister før den er veteran :x
Det er jo forståelig. Vekt og utslipp på en slik bil går vel i Statens favør i forhold til utgiftene.

Selv klarer jeg å holde meg i skinnet, og det kommer nok aldri til å bli en Tissier på meg, men hadde det dukket opp en Loadrunner hadde jeg nok blitt litt svett. Jeg husker godt en artikkelserie fra et Svensk bilblad (var det Bilsport tro?) hvor en kjent Svensk bilbygger laget en hvit Loadrunner. Det ble demonstrert hvor mye plass den hadde bak ved å legge inn en komplett windsurfer :) Jeg mener karen het Moberg, og han bygget biler (særlig SAAB) i høyt tempo frem til kroppen ga opp i alt for ung alder.
Gopp
-----------------
Har no' CX
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: Varebil Tissier

Post by RolandM »

Citrusen wrote:Neida det er sikkert en 1981 model. Men desverre er det ikke chassis nr. på cx'n som gjelder lenger, men eget nummer på ramma bak.(Tissier nr.)

Og da er det slik at om en har hatt skade eller ville bytte motor tidligere så bytta de hele fronten, og fikk en nyere(og for noen år siden)tøffere bil.

Så nå kommer tiden da en helst skulle hatt fronten orginal med nikkla fangere....sukk.

Så det er nok en 1981 model i pappirene, men selvsakt ikke fronten:-(
I så fall har de byttet sidespeil og sidelister også.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: Varebil Tissier

Post by tronde »

gopp wrote:Jeg husker godt en artikkelserie fra et Svensk bilblad (var det Bilsport tro?) hvor en kjent Svensk bilbygger laget en hvit Loadrunner.
Samme bil, men annet blad.

http://rapidshare.com/files/298345997/C ... llberg.pdf

600kB.
gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Varebil Tissier

Post by gopp »

tronde wrote:
gopp wrote:Jeg husker godt en artikkelserie fra et Svensk bilblad (var det Bilsport tro?) hvor en kjent Svensk bilbygger laget en hvit Loadrunner.
Samme bil, men annet blad.

http://rapidshare.com/files/298345997/C ... llberg.pdf

600kB.
Takk for linken tronde. Det var Mellberg han het ja, og bilen var den jeg tenkte på. Det var ikke samme artikkel, men det overasker ikke at Automobil plukket opp denne historien, for på den tiden var det jo et bra bilblad.

Tissier er jo imponerende vogner, men Loadrunner blir liksom litt "nettere", om det kan sies om en CX på over 6 meter.
Gopp
-----------------
Har no' CX
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: Varebil Tissier

Post by Göran W »

gopp wrote:...... en kjent Svensk bilbygger laget en hvit Loadrunner. Det ble demonstrert hvor mye plass den hadde bak ved å legge inn en komplett windsurfer :) Jeg mener karen het Moberg, og han bygget biler (særlig SAAB) i høyt tempo frem til kroppen ga opp i alt for ung alder.
Jodå, det var Mellberg och en av hans vagnar genomgår nu renovering av två entusiaster i Stockholmstrakten. Minst en av dessa har varit synlig här........ :wink:
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: Varebil Tissier

Post by dagmatti »

Citrusen wrote: Så nå kommer tiden da en helst skulle hatt fronten orginal med nikkla fangere....sukk.

Nikla? Det tror jeg ikke! De er laget av rustfritt stål?!


-m
Post Reply