CX selges!

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
1987CX25GTI
Posts: 114
Joined: Mon 29 Mar, 2004 18:13
Location: Oslo

CX selges!

Post by 1987CX25GTI »

rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: CX selges!

Post by rundgren »

Denne vil jeg gjerne komme og se på. F.eks på lørdag?
Sender deg en SMS..
1987CX25GTI
Posts: 114
Joined: Mon 29 Mar, 2004 18:13
Location: Oslo

Re: CX selges!

Post by 1987CX25GTI »

rundgren wrote:Denne vil jeg gjerne komme og se på. F.eks på lørdag?
Sender deg en SMS..
Sorry - så du har ringt....det har gått i ett i hele ettermiddag/kveld, så jeg har ikke fått svar på mobil! :(

Det er en som skal se på den i morgen, men hvis han ikke slår til å kjøper den så går det helt greit på lørdag. Sender en sms i morgen - på en litt mer kristelig tid (nå er det sengetid.....!)
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: CX selges!

Post by rundgren »

Gratulerer til den heldige kjøper (ble ikke meg..)
Er det bare jeg som har uflaks, eller går de fine bilene veldig fort for tida?
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: CX selges!

Post by pål »

Hmmm, spørs om det er et marked for bra GTI'er om dagen,ja...
har masse Citroèn:-)
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: CX selges!

Post by RolandM »

rundgren wrote:Gratulerer til den heldige kjøper (ble ikke meg..)
Er det bare jeg som har uflaks, eller går de fine bilene veldig fort for tida?
De fine bilene går nesten alltid fort, hvis de er annonsert på FINN eller tilsvarende. Det er folk som deg som sitter og venter på pent holdte lavmilere i attraktiv motor/utstyrsvariant. Gjerne kjørt av enke som polerte den etter hver tur til butikken, og fikk den rustbehandlet hver lørdag. :lol:

Bilene blir sett på og ofte solgt samme dag de legges ut, eller påfølgende dag hvis de legges ut om kvelden. Hvis du vil henge med på det tempoet, bør du legge inn e-postvarsel på FINN-annonser som kan være aktuelle for deg, og gjerne sms-varsel om e-post fra FINN, hvis din e-postleverandør tilbyr dette.

Alternativet er å kjøpe via noen i miljøet som vurderer å selge. Da har man ofte noe mer tid, og færre kjente interessenter.

Uansett er det nå såpass til omsetning av biler - bare de siste tre dagene har det ligget tre CX'er med kmstand under 130' på FINN - at det dukker opp noe relevant hvis du venter. Det har gått to TGI'er med kmstand under 65' tidligere i år, f.eks.

Dessuten har jeg lagt meg på minnet hva et utenlandsk blad rådet om CX: "Buy on condition, not on specification". Så nå har jeg kjøpt en 20RE Break - rett og slett fordi den var gått lite og var 99,5 % rustfri og pent holdt utvendig og innvendig. :D
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: CX selges!

Post by rundgren »

Takk for gode råd.. Tror det ender opp med at jeg fortsetter å holde utkikk etter velholdte biler her i Norge.. Dårlig med mekkeplass og kompetanse/erfaring for min del - rustsveising er f.eks uaktuelt, så får nok bare smøre meg med tålmodighet frem til stjernene står rett, finansene er i orden og den riktige bilen dukker opp samtidig..
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: CX selges!

Post by RolandM »

Dette blir vel litt OT, beklager så meget, men moderator får evt. rydde opp i oss. :)

Ville bare si at jeg vil gi deg et råd som jeg burde ha fulgt selv om jeg hadde tenkt på det tidligere: Mens du likevel venter på å finne den rette bilen, knytt en kontakt med noen her på forumet som er i ditt nærområde, og ordne deg en demonstrasjon av understellet på CX - rustfellene og hva man skal se etter. Så kan du dette til du skal se på et potensielt objekt, og i tillegg kjøper du et par lette bukker/støtter og en KRAFTIG lommelykt.

Min erfaring er at en kjøps-situasjon ofte er ganske hektisk, og at det tar tid å gå over alt hvis man ikke er trygg på hva man skal se etter. Kjøpsrådene på CX-klubbens sider er greie, de - men det er noe helt annet å henge på en "kjentmann" som går over de aktuelle stedene. Jeg lærte mer av et kvarter med Jonsto her for et par uker siden, enn ved å memorere rådene på nettsiden.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
Post Reply