1986 CX20RE break

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
CitJohn
Posts: 10
Joined: Wed 10 Mar, 2010 14:40

1986 CX20RE break

Post by CitJohn »

Jeg har en 20RE break stående på rot. Jeg synes egentlig den er i for god stand totalt sett til å havne i pressa men jeg har ikke hverken kunnskaper eller plass til å få ordnet det som trengs.
Det er en del rust i bakeste del av bilen: innerskjermer, bensinpåfylling, gulv ved baksetefester, ved hengerfeste etc., altså standardrusta på stasjonsvogna.
Det tekniske og elektriske generelt fungerte problemfritt når jeg parkerte bilen. Hjuloppheng, fjæring og bremser var fast, behagelig og problemfritt. Jeg avskiltet den pga rusten, en bensinlekkasje i motorrommet(slange) og at jeg hadde en annen CX i drift. Har nå stått to - tre år men ser like grei ut foreløpig. Siden jeg ikke har noe mulighet for innelagring er det dog kun et spørsmål om tid...
Ingen synlige skader/bulker på karrosseriet men et defekt blinkglass foran og bak samt småskader på framfanger. Hellakkert i 1997 med rødfarge som ikke finns i Citroëns fargekart.
Dette er en av de eksemplarene som ble solgt som varebiler med bakerste sideruter blendet og lakkert i bilens farge. Ble ombygd og omregistrert til stasjonsvogn i 1997. Selv har jeg skiftet baksete til 60/40-delt med nakkestøtter (fordi jeg skulle ha barna baki der) og ettermontert elektriske vindusheiser i bakdørene og solskjermer over disse.
Spesiell interiørkombinasjon med beige seter, solskjermer og stofftrekk på dørene og grått dashbord, grått tak og grå plast på dørene.
Jeg er bilens andre eier og jeg har hele bilens historikk - hovedsaklig i hodet..

Noen som er interessert? Ser mange GTI og TRI etc ute på hos CXfolket men virker som disse rimeligere modellene ikke blir tatt like mye vare på.
Post Reply