1986 25 TRI [solgt]

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Padda
Posts: 28
Joined: Tue 04 Jul, 2006 16:45

Re: TRI på FINN

Post by Padda »

Ja nå er den solgt. Jeg er den lykkelige eier av TRIen. Bilen er ikke bare et brukbart objekt, men en utrolig fin og godt vedlikeholdt CX. Har sett over bilen, og uttaler meg med en viss tyngde når jeg sier at dette er definitivt en av de bedre CXene jeg har sett. Jeg har gjennom min tid vært igjennom alle typer og modeller, ca 35 stk CXer har det blitt. Plukket dem ned, og bygget dem opp igjen. Kjørte bilen fra Hamar og hjem skjærtorsdag. Ca.15 mil ble det, og den oppførte seg eksemplarisk. Clutchen må etterhvert byttes, men fortsatt helt kjørbar. Det var "originale" 14" alufelger med meget bra sommerdekk som lå bak i bilen. Dekslene til bakhjulene lå også i bilen. Minimalt med rust. Veldig hyggelig kar jeg kjøpte bilen av. Han kjøpte bilen ny i 1986. Altså samme eier i alle disse årene. Hvem er jeg? Jeg heter Harald, og har vært med i klubben i mange år. Tror nok at det er noen der ute som husker meg. Etter et par år uten CX, er jeg nå tilbake. Har ikke forstått hva det var som gnagde meg før jeg så TRIen på finn. Det var abstinenser rett og slett. Så nå er jeg frisk igjen, eller syk som en del andre folk jeg kjenner vil si når jeg kommer i CX igjen. Bilen vil bli tatt godt vare på, men skal brukes.
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: TRI på FINN

Post by pål »

Hurra, en CX til på veien. :D :D :D (og ja, jeg mener å huske Harald, jobbet bergingsbilsjåfør? )
har masse Citroèn:-)
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: TRI på FINN

Post by jonsto »

Hmmmmm. Gratulerer Harald.
Er jeg på ville veier når jeg lurer på om du har begynt å bo i båt? :wink: :D
Mvh
Padda
Posts: 28
Joined: Tue 04 Jul, 2006 16:45

Re: TRI på FINN

Post by Padda »

Hei Pål og Jon! Stemmer det Pål. Kjører bilberger i Naf. Og du er ikke helt på ville veier Jon. Satser på å selge huset mitt i løpet av sommeren, og velge en litt annerledes boform. Måtte legge de planene på hylla en stund, da jeg ble alvorlig syk i fjor. Men nå er formen på veg opp igjen, så da får jeg se hvor mye jeg rekker denne sommeren. Skal i hvertfall kjøre CX og kose meg.
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: TRI på FINN

Post by RolandM »

Gratulerer så mye! Legg gjerne ut noen flere bilder av bilen, hadde vært morsomt å se om interiøret var like bra som resten. :) Utmerket at det er noen med Citroen-galskap som har tatt vare på den.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: TRI på FINN

Post by mads »

Padda wrote:Bilen vil bli tatt godt vare på, men skal brukes.
Akkurat.. "JC 75998: Vraket 13.02.2012" svarer 2282 på sms. Uten å vite mer om bil og omstendigheter enn det jeg kan se på nett og lese meg til her tror jeg det var dumt. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=21473972
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: TRI på FINN

Post by dagmatti »

mads wrote:
Padda wrote:Bilen vil bli tatt godt vare på, men skal brukes.
Akkurat.. "JC 75998: Vraket 13.02.2012" svarer 2282 på sms. Uten å vite mer om bil og omstendigheter enn det jeg kan se på nett og lese meg til her tror jeg det var dumt. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=21473972
Jøss, var det bare gratis bil til neste eu kontroll altså..?


-m
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: TRI på FINN

Post by citro1cx »

mads wrote:
Padda wrote:Bilen vil bli tatt godt vare på, men skal brukes.
Akkurat.. "JC 75998: Vraket 13.02.2012" svarer 2282 på sms. Uten å vite mer om bil og omstendigheter enn det jeg kan se på nett og lese meg til her tror jeg det var dumt. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=21473972
dette innlegget får meg til å reagere. mest fordi jeg lurer på hva er intensjonen med innlegget. Dette forumet og CX klubben er jo som vi alle vet, tuftet på en intensjon om å i vareta våre unike Citroënmodeller, og å gjøre informasjonen om deres tekniske innretninger mer tilgjengelig for oss brukere.

Ingen kritikk mot "mads" for å dele sin nysgjerrighet med oss andre, men jeg jeg får likevel en litt uggen følelse av lese dette, fordi personen bak "padda" gjerne kunne vært meg.

Jeg har selv "gitt opp" flere CXer som andre helt sikkert kunne sett bøtningsmonn i. Jeg vet at ikke alle har den kompetansen som skal til, og muligheten til holde bilene i godt nok stand, slik at de er brukbare og kjørbare. Ikke har alle den samme muligheten til å lagre på bilene.

F.eks vil clutchbytte på en CX for de aller fleste, økonomisk overgå det bilen er verd. Satt på spissen, kan et lite blått rèle, gjøre CXen ubrukelig, og umulig å reparere. man må altså vite om det blå rélet for å gjøre bilen brukbar. En sliten clutch og en bil som ikke starter er bagateller for noen, og uoverkommelig for andre.

Om dette var meg (citro1cx) det gjaldt, ville jeg altså følt at jeg har bidratt til å gjøre en form for ugjerning mot CX miljø. På toppen av det hele, ble det jo lovet at bilen skulle bli tatt vare på. Tok ikke "Padda" godt vare på bilen? ble bilen brukt, og så kastet? holdt ikke "padda" det som lovet?

Forstå meg rett, jeg er ikke i mot katalogisering og innsamling av data om CX bestanden i Norge. Det kan kan være nyttig at ledelsen i CX miljøet gjør akkurat det. Det kan også være greit å uttrykke sin sorg over at biler som kunne vært reddet, ikke blir det. Det som ikke greit, og som man være varsom med, er å samle inn digital informasjon om biler, og bruke disse til å dra slutninger som man faktisk ikke vet stemmer en gang.
Litt over middels interessert i Citroën cx!
dagmatti
Moderator
Posts: 1700
Joined: Mon 22 Dec, 2003 15:34
Location: Oslo
Contact:

Re: TRI på FINN

Post by dagmatti »

Hey,

Er enig i det du skriver. Og vi kjenner jo ikke historien her, hva om f.eks. bilen var med i en ulykke.

Når det er sagt, hvis den ikke var det får vi vel tro den ikke bare ble vraket uten forsøkt solgt da. Som du sier, det som er håpløst for noen er jo midt i blinken for andre. :)


-m
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: TRI på FINN

Post by jonsto »

Eieren, padda, er ikke helt ukjent i CX kretser da.
Post Reply