Nå er det ingen unnskyldning...

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

gopp
Posts: 543
Joined: Fri 05 Sep, 2008 23:53

Re: Nå er det ingen unnskyldning...

Post by gopp »

rundgren wrote:
skeken wrote:Jeg skal ned med en kompis og se på turboen. Svein L. må jo bortimot være sør-Norges svar på Jon S.!? :wink:
Noen som vet om Finn.no er nede i kveld?
Finn.no har hatt problemer i dag, ja. Men nå ser det ut til at Svein har tatt ned annonsen?
Uansett: Jeg var innom og titta på Turboen i dag og slo av en hyggelig prat med Svein. Basert på det mitt utrente øye kunne se, og det Svein hadde å si, så synes jeg den virka i bra tilstand i ramme og karosseri (men så har jeg gjort bomkjøp før, så ikke ta dét for alt for god fisk :-)
Motor hadde lav km, men har stått en stund (sammenheng der, muligens.)
Sånn apropos en annen tråd her på forumet, så syns jeg denne kombinasjonen av modell og utstyr må være nær den ultimate S2. Farge er jo en smakssak, så det ser jeg bort fra - men Turbo2, skinn, og ABS er vel så full pakke som det får blitt på en S2 Berline?

Jeg vurderer om jeg er gal, og "rik", nok for å si det sånn...

Mye annet pent var det også på låven hans, et greit utvalg av CXer med deler og motorer - en DS, litt Xantia og de to eneste Volvomodellene jeg syns er interessante (262 Bertone og P1800(ES))...
Ja det er mye fint på låven hans, også av andre merker enn Citroën. Han er også en meget hyggelig kar, og oppriktig interessert i at bilene han nå selger unna kommer i gode hender. Jeg tittet også på den T2'en, og syntes den så bra ut. Den krever kjærlighet og tid, men virket som et godt utgangspunkt.
Gopp
-----------------
Har no' CX
pigland
Posts: 792
Joined: Wed 05 Jan, 2005 17:12
Location: Aust-Agder

Re: Nå er det ingen unnskyldning...

Post by pigland »

rundgren wrote:
skeken wrote:Noen som vet om Finn.no er nede i kveld?
Finn.no har hatt problemer i dag, ja.
Ikke gi skylda på finn, det var større omfang enn som så..
http://www.itavisen.no/845267/kjempetro ... tet-sondag
'74 GS 1220 Club # '85 CX T1 S2 berline (prosjekt+GTI delebil) # '11 C5 Break 163hk # Noen C5 I og II # '08 GPicasso 2.0 hdi # 2cv, Ami, Azu, div MC
skeken
Posts: 388
Joined: Fri 03 Mar, 2006 14:38
Location: Fjellhamar
Contact:

Re: Nå er det ingen unnskyldning...

Post by skeken »

Han ombestemte seg, skulle visst fikse (bla. noe smårust) T2en i løpet av sommeren.
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Nå er det ingen unnskyldning...

Post by rundgren »

Göran W wrote:
rundgren wrote: og P1800(ES))...
Ehhh.... Ursäkta OT men om det är en "ES" så kan det inte vara "P"...... P1800 var den tidiga modellen som tillverkades i England. Sedan kom 1800S och ES där "S" står för att den tillverkades i Sverige...... :wink: :lol:
Misstaget är dock mycket (!) vanligt och man ser ofta annonser om "P1800S". Modellnamnet P1800 är väl så välkänt att många inte kan tänka bort "P".
Aha! Det visste jeg faktisk ikke... Har kalt den for P1800ES i alle år.
Grunnen til at jeg satte ES i parantes, var at jeg var såpass opptatt av Turboen at jeg i ettertid var usikker på om det var sedan eller shooting brake-versjonen jeg så...
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Post Reply