skal kanskje selle cx-en min...

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
josteinCX
Posts: 7
Joined: Wed 14 Jul, 2010 01:04

skal kanskje selle cx-en min...

Post by josteinCX »

eg lurer på om ka folk trur er ein fornuftig pris for ein cx trs 1986 model. bilen har lite rust. der du ser rusten best er der batteriet ska stå. det gamle batteriet har tydlegvis lekt litt batterisyre. og så er det ein bensin lekasje på sjølve drivstoff slangen. bilen har godt 180 000 km. bilen har stått i ro i ei stund no, men har vore burkt vertfall årligg til prøvekjøring. lekasjen kom i fjord. pga at eg ikkje bruka bilen så er den ikkje eu-godkjent.
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: skal kanskje selle cx-en min...

Post by RolandM »

Hvis du skal få noen prisvurdering eller interessenter, så er det veldig lurt å ta et par bilder og legge inn her. :wink: Både utvendig og av interiøret. Litt info om hvordan bilen har vært lagret (ute/inne, på fast/bløtt underlag) og om det er noen mangler på den utover dem du har nevnt, gjør seg også. Da er det lettere å vurdere. Rust batterikasse er vel ikke den verste rusten, fordi den kan utbedres uten at man må lakkere bil, men øvrige steder med rust er meget interessante å vite om.

I utgangspunktet vil jeg tro at en TRS kan være verd alt fra vrakpant til ca 20-25 000 (lav kmstand, fin i lakk, plast og interiør, rustfri og uten tekniske mangler). Kommer selvsagt an på hvem som kjøper.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
Ro-ien
Posts: 35
Joined: Thu 08 Jul, 2010 18:31
Location: Stangeland på Sandnes

Re: skal kanskje selle cx-en min...

Post by Ro-ien »

Det kan godt hende jeg kjøper den av deg, hvis den blir EU-godkjent og settes til rett pris :D
Let me know :!: :mrgreen:
josteinCX
Posts: 7
Joined: Wed 14 Jul, 2010 01:04

Re: skal kanskje selle cx-en min...

Post by josteinCX »

den er grei folkens. eg skal sjå om bilen blir eu-godkjent og så skal eg vurdere om eg seller den med en gang eller at eg bruker den en stund og så seller den... viss eg seller den i det heile. eg fekk bilen for vrakpanten ut av dens forgje eiger(som er ein god venn av meg), men det var fordi han ikkje hadde plass til den. motoren e heilt super. ska kjøpe nye dekk, dei blir vel ståande på dei orginale felgane. så er det vel bare bremsene og kan gjere at den stryke på eu-godkjenninga som eg ikkje har tenkt å fikse i første omgang. det er ikkje så mykje eg har kjørt bilen enda, men bremsene trur eg er ganske ok. det vil vel tida vise. bilde kjem vel etter at eg har fått vaska bilen og gjort ferdi sånn små ting. eg skal få prøveskilt på bilen ganske snart og ta meg en tur så ska eg skrive tilbake melding her om ka som e gale eller veldi bra me bilen. rekna me d blir innen ei veke. da kan eg vel legge ut bilde av bilen og tippa eg.
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: skal kanskje selle cx-en min...

Post by jonsto »

Du må helt sikkert justere håndbrekket, og det må gjøres riktig. :wink:
Mvh
josteinCX
Posts: 7
Joined: Wed 14 Jul, 2010 01:04

Re: skal kanskje selle cx-en min...

Post by josteinCX »

ja, trur du har et poeng der. handbrekke virker noke lunde slakt.
Post Reply