4 CX til salgs på FINN :-)

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
seggan
Posts: 424
Joined: Wed 21 Jan, 2004 17:17
Location: Stjørdal

4 CX til salgs på FINN :-)

Post by seggan »

Det er nå 4 Cx'er til salgs på FINN, deriblant 3 turboer :-) Unikt !

De som vil ha en må vel raske på :-)

Klør i fingrene...
Svevende & flyvende
Ford LTD, 77 mod.
Nissan Leaf, 13 mod.
Ford Kuga, 10 mod.
seggan
Posts: 424
Joined: Wed 21 Jan, 2004 17:17
Location: Stjørdal

Re: 4 CX til salgs på FINN :-)

Post by seggan »

Rettelse: 5 CX, 4 med turbo :-)
Svevende & flyvende
Ford LTD, 77 mod.
Nissan Leaf, 13 mod.
Ford Kuga, 10 mod.
seggan
Posts: 424
Joined: Wed 21 Jan, 2004 17:17
Location: Stjørdal

Re: 4 CX til salgs på FINN :-)

Post by seggan »

Jeg er tydligvis forstyrret, siste rettelse: 6 CX til salgs :-)
Svevende & flyvende
Ford LTD, 77 mod.
Nissan Leaf, 13 mod.
Ford Kuga, 10 mod.
Tor Olav
Posts: 285
Joined: Wed 12 May, 2004 22:44
Location: Bærum

Re: 4 CX til salgs på FINN :-)

Post by Tor Olav »

Jeg var i går og så på de to Turboene som står til salgs på Nordstrand (samme eier). Til tross for at begge har lav km og er registrert, kjørbare og EU-godkjent, er dette ganske krevende prosjekter begge to... Den som er Rouge Florentine har et alvorlig :shock: angrepet tak og høyre bakskjerm. Grunn til å forvente mer, gadd ikke å sjekke bakre innerskjermer og kanaler og gulv.
Den som er svart, og som er en av de siste 1989-modellene, var bedre, og burde ikke være et håpløst prosjekt dersom man har fire dører og et bagasjeromslokk liggende, og vil koste på en hellakkering. Venstre forskjerm må byttes, og det var rust i innerskjermen også. Høyre bakskjerm var sveiset (litt finish gjenstår). Jeg sjekket ikke denne grundig, men fikk blant annet mistanke om rust i en innerskjerm bak. På grunn av rusten gadd jeg ikke å prøvekjøre den, men eier sa at den var litt vanskelig å få i gir når man girte ned (dårlig synkronisering?). Her var det ikke soltak (kanskje en fordel), men aircondition som ikke blåste kaldt i stedet.
- Jeg skal bare bli kvitt dem, så kom med bud, sa eier. Hvis noen ønsker seg et T2-prosjekt, har man vel her kanskje noe å ta utgangspunkt i.

De to andre T2'ene på Finn ligger i andre prisklasser, men det pleier å være en sammenheng mellom pris og standard...
6 CXer fra 1988 til 2007...
'00 Alfa Romeo 166 2.5 V6
'00 Volvo V70 2.0 Turbo (på vei ut)
'59 Mercedes 220 SE (under restaurering, en av ca. 100 igjen i verden!)
'91 Peugeot 605 SV 3.0 Aut. (som ny, pakket ned til neste generasjon)
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: 4 CX til salgs på FINN :-)

Post by citro1cx »

Tor Olav wrote: men det pleier å være en sammenheng mellom pris og standard...
ja det er helt sant. Den dyreste på Finn.no har jeg sett på landstreff og den er strøken. Tror Stoløkken også nevnte dette i en annen tråd. Å kjøpe en så strøken og rustfri bil er perfekt for ikke-mekke-selv-kjører-bare-på-sommerdager-entusiasten. Tror det blir billigere også i lengden å bruke 120k i engangsinvestering enn å koste på gjennom årene. Han som eier bilen vil nok aldri få igjen for det han har jobbet på bilen, og "gir" derfor bort masse arbeid :) . Må innrømme jeg har veldig lyst på denne, men...
Litt over middels interessert i Citroën cx!
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: 4 CX til salgs på FINN :-)

Post by pål »

120k - bilen er virkelig noe helt for seg selv ja... har hatt besøk av den nedi garasjen her ,,, den fikk ny sync på 2.giret før den reiste på tur til Danmark :) Paul har nok dokumentert alt med bilder , og var ivrig med på hele prosessen med giret ihvertfall.
har masse Citroèn:-)
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: 4 CX til salgs på FINN :-)

Post by RolandM »

For øyeblikket ligger det faktisk hele FEM GTi Turbo ute på Finn - i hele prisspekteret.

Den sist ankomne har noe så sjeldent som originale serie I Prestige hjulkapsler. Jeg mistenker at de er verd noen kroner - dekkene er jeg mer usikker på. 8)
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: 4 CX til salgs på FINN :-)

Post by rundgren »

pål wrote:120k - bilen er virkelig noe helt for seg selv ja.l.
Borte fra Finn. Er det noen her som har kjøpt den må de for all del fortelle om det!
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
givretto
Posts: 427
Joined: Wed 31 Aug, 2005 14:43
Location: Borgen, Kløfta

Re: 4 CX til salgs på FINN :-)

Post by givretto »

Den er satt til passiv. Annonsen ble lagt ut 13/5, så den er mest sannsynlig bare gått ut på dato. 8)
2005 C4 1.6 Aut (Veronique)
Image
Citroëner jeg har eid tidligere:
4 CX
4 GS
3 XM
3 BX
2 Xantia
Post Reply