-87 GTI Turbo2 [ombestemt seg]

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

-87 GTI Turbo2 [ombestemt seg]

Post by pål »

Da jeg enda ikke har klart å finne tid til denne , etter så mange år den har stått på låven , så må jeg gi den videre til noen som har tid/behov : Den ble kjørt inn på låve for 4år siden tror jeg , for egen maskin , der står den nå uten bensintrykksregulator.
Planen min er å kjøre den til hugging , men tenkte at dere får muligheten til å redde den.

Det er jo riktig farge og riktig årsmodell :) (87 uten kat :) )
Vrakpanten er pr idag på 2500,- så mindre enn det er uaktuelt , dessuten må den bort innen utgangen av neste helg.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
har masse Citroèn:-)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: -87 GTI Turbo2

Post by pål »

26 visninger og ikke en kommentar engang , :(
Sånn er det , men realiteten tar meg og dette blir spiker innen helga. Så når Turbo-suget tar meg , en dag i fremtiden , får jeg kjøpe en som det ikke er så mye jobb med :)
har masse Citroèn:-)
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: -87 GTI Turbo2

Post by rundgren »

pål wrote:26 visninger og ikke en kommentar engang , :(
Sånn er det , men realiteten tar meg og dette blir spiker innen helga. Så når Turbo-suget tar meg , en dag i fremtiden , får jeg kjøpe en som det ikke er så mye jobb med :)
Har vært inne og kikka og konkludert med at dette ser ut som delebil. Det er sikkert mye jeg kunne trengt på denne, men kombinasjonen av tre timer til Lillehammer, manglende bilhenger og trekkbil, lagringsplass til delebil, en ukes varsel samt manglende erfaring med, og sted til å foreta, hugging/demontering stopper meg ganske grundig.
87 uten kat. men med ABS er jo snadder. Hadde vært kjempefint om du sjøl kunne skrudd av det beste/sjeldneste av deler, og så enten selge det du plukker eller finne en løsning for lagring. Jeg har jo noe plass i boden, og vi kan nok få klemt inn noe småtteri i et hjørne på Gran om det er bra deler.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: -87 GTI Turbo2

Post by pål »

Greia er at jeg må ikke kvitte meg med den av noen annen grunn enn at jeg nå mangler lagringsplass , da gården den står på er solgt og overtakelse mot slutten av mars. Skulle det dukke opp plass kan det godt hende jeg holder på den etpar år til for så å kaste den senere ;)
har masse Citroèn:-)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: -87 GTI Turbo2

Post by pål »

Jeg reiste opp på gården , med bagasjerommet fyllt opp med batteri , booster , skjøteledning , kontaktspray , trykkregulator , litt håndverktøy og svak optimisme.
Monterte batteri , og satte meg inn og vred over nøkkelen , alle lys tente , viftene startet opp (tjuvkoblet) , og bensinlukta spredde seg fort. Ok ; bensinpumpa går !! :D
Monterer trykkregulatoren , og prøver nøkkelen igjen , ingen lekkasje , vrir videre...... og ingenting skjer annet enn at alle lys slokker idet stratposisjonen intreffer , og kommer tilbake når jeg slipper nøkkelen igjen :cry:
Ok,, rusler foran igjen , kobler fra den gole ledningen med rød kabelsko og kortslutter den til plusspolen,,, ikke tegn til liv i starteren , ei heller innslagsreleet, f____
Legger meg flat på gulvet og armen inn i det aller helligste, føle seg frem til tilkoblingene,, lirke litt på den lille kabelskoen,lirkelirkelirk,, prøve tjuvtrikset på plusspolen igjen og starten går !!
Inn i cupeen og prøve nøkkelen,,, (holder pusten) motoren gikk ikke en hel omdrining før dævelskapen startet :D :D :D
Murrer som en søvnig katt på sofaen , og jeg sitter med en sjokk-artet gledesfølelse , kan nesten ikke tro det , bilen har jo stått i over 4år , bensinen er like gammel.
10-15 sekunder og bilen heiser seg, i begge ender,, dette er for godt til å være sant,,

Uansett , den gleden som jeg kjente der og da , og følelsen jeg sitter med her nå kjenner jeg igjen,,, jeg hadde bare glemt det,, og bilen skal hverken kastes eller gis bort , jeg MÅ finne plass , om jeg så må bygge en garasje til bak på tomta :roll:

Jeg gleder meg til å begynne på den ,, engang i fremtiden :)
har masse Citroèn:-)
Göran W
Posts: 1043
Joined: Wed 12 Nov, 2003 07:29
Location: Sverige

Re: -87 GTI Turbo2

Post by Göran W »

8)
Cx 25 Prestige 1987, 2st Cx 25 Prestige 1986, Cx 25 Gti T2 1989, Cx 25 Gti 1986, Xm V6 -95, B11-objekt
Image
RN
Posts: 123
Joined: Tue 08 Jul, 2008 10:20
Location: Vågå

Re: -87 GTI Turbo2

Post by RN »

De er slik vi liker å lese :)
MVH
Rune N.
87 CX trd turbo 2 berline. 86 CX 25 Rd berline. 83 GSA x3. 83 GSA special. 06 C8 2.2 exclusive. 08 C4 Picasso 1,6 HDI. CX trd turbo 2 break.88 CX gti turbo(donor)
n10516
Posts: 484
Joined: Sat 21 Aug, 2004 22:37
Location: Aurskog
Contact:

Re: -87 GTI Turbo2

Post by n10516 »

Pål, når man har lest hele tråden, kan jeg ikke si annet enn at det var en vakker historie med den nydeligste avslutning man kan tenke seg"! :D :D :D

Når du, en gang i fremtiden, la oss håpe at det blir av den nære typen :lol: , så får vi høre mer!


Vidar
Hvorfor riste avgårde i en vanlig bil når en kan sveve i en Citroën!

Eier av: CX Break TGD Turbo2 1990 (I drift)
CX 20 Pallas 1984
og CX Break TRD 1986 (prosjekt....)

***
XM 2,1 TD 1996 (varebilen min...)
Austin Allegro 1750 1977 (Snart på veien)
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: -87 GTI Turbo2

Post by pål »

:D :D :D

Ja den følelsen,,, jeg vet det er flere (ikke mange) som vet hva jeg mener :)
Drømmen er jo å komme hit :

Image
har masse Citroèn:-)
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: -87 GTI Turbo2

Post by rundgren »

Solskinnshistorie! Og det siste bildet der er virkelig inspirerende. En DS og en GS i tillegg der, så hadde jeg kunnet dø lykkelig :-)
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: -87 GTI Turbo2

Post by jonsto »

Bra Pål!!!
Håper jeg får se den slik som på nederste bilde en gang i fremtiden. Men da med rattet på riktig side. :-)
seggan
Posts: 424
Joined: Wed 21 Jan, 2004 17:17
Location: Stjørdal

Re: -87 GTI Turbo2

Post by seggan »

Det er inspirerende å lese om turboen som blir reddet :-)

Har selv ett prosjekt som har stått en tid, skal få startet den til våren, så får vi se hva som trengs :D :shock: :roll:
Svevende & flyvende
Ford LTD, 77 mod.
Nissan Leaf, 13 mod.
Ford Kuga, 10 mod.
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: -87 GTI Turbo2

Post by mads »

Puh..!! ;) Men bygge om til høyreratta blir litt sært, vel? ;D

Har noen undret seg over hvorfor eldre Citroën først legges ut for salg etter noen års modning i hagen, bak låve eller uthus, gjerne nær eller i litt myr? Jo, årsaken er at det må gå noen år fra eieren sist kjørte bilen til følelsen er glemt og restene av det som en gang var en bil kan avhendes. Med en gang den bare tilnærmelsesvis blir kjørt eller flyttet forsvinner tankene om salg som dugg for solen. Bare spør Pål ;) Pass på å ta Citodonen din regelmessig!

Flere ting å merke seg her: Det er for lenge siden Pål kjørte CX, avslørt, avslørt.. Ikke sett deg bak rattet i biler som du truer deg selv med å selge. Hvis de skal selges, altså. Har lært(?) dette selv, flere ganger. Om dagen lokkes det med BX'er, jeg har kjør BX nok minutter til å vite at min eneste redning fra nok en modell er å holde meg unna plassen bak kringla. Ni mil som ambulansesjåfør var på kanten av hva jeg klarer.

Få kjerra på pkk og kjør den utenom saltet!
pål
Posts: 2614
Joined: Tue 04 Nov, 2003 20:25
Location: Lillehammer
Contact:

Re: -87 GTI Turbo2

Post by pål »

Hehe , høyreratt blir det garantert ikke , og slettes ikke en slik pingle-spoiler heller , så kan jeg jo bare håpe at jeg ikke er like grå i håret som denne mannen før jeg er ferdig :roll:
har masse Citroèn:-)
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: -87 GTI Turbo2

Post by mads »

Høh.. har britene venstre-visker..? Skiltet ser ikke speilvendt ut, men viskeren ligger da på andre siden. Humm..
En av mine greier har vært å la viskeren stoppe på begge sider, ikke returnere til høyre. Intervallvisker med et sveip til hver side? Tøfffft spør noen meg ;)
Post Reply