Fra FINN: Serie 2 TRD Break

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Fra FINN: Serie 2 TRD Break

Post by RolandM »

Denne ser ganske velholdt ut, å dømme ut fra annonsen i hvert fall. Det står at rustarbeid er gjort; hva det betyr i praksis vites ikke, men i hvert fall fremstår den optisk bra og uten behov for lakkering på bildene. Så hvis øvrig rust er utbedret på en kyndig måte og den er teknisk godt vedlikeholdt kan den være et godt kjøp.

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=43152993

For den som måtte lure (det er jo kommet flere nye på forumet i det siste som kikker etter første gangs CX) så er 95 hester turbodiesel svært tilstrekkelig på Breaken. En kjørelengde på 220 000 er heller ikke noe problem på disse så lenge den har hatt regelmessig vedlikehold og bytte av slitedeler - motorene holder lenge (min er gått 350 000). Turbo 2 med 120 hester er mer utsatt for at topp-pakningen må byttes.
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
StaaleB
Posts: 151
Joined: Wed 02 Mar, 2005 15:25
Location: Oslo

Re: Fra FINN: Serie 2 TRD Break

Post by StaaleB »

Dette er min gamle bil "Karl Bjarne", oppkalt etter tidligere eier. Den var min i perioden november 2005 til juni 2007. Hentet den i Lakselv og kjørte den hjem til Oslo. Leverte den til nåværende eier på vestlandet, så jeg vil tippe den antakelig bare har hatt to vintre i Oslo. Jeg opplevde den som relativt rustfri den gang, riktignok med en del synlig overflaterust på undersiden. Noe mer kan det jo likevel ha vært, ettersom det står at det har vært gjort en del rustarbeid på den.

Tror den som kjøper denne får et bra eksemplar. Det frister jo litt å kjøpe den tilbake, men jeg skal prøve å besinne meg...
Ståle Bekkelien
Ex: Hvit 1986 CX 22 TRS
Ex: Blågrå 1986 CX 25 TRD Turbo Break - "Karl Bjarne" blant venner
Post Reply