Rød 22TRS

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Rød 22TRS

Post by rundgren »

Vurderer å selge 22TRSen, som har vært min bruks-CX i sommer (starter alltid!) og jeg egentlig hadde planer om å bruke gjennom vinteren.
Imidlertid nærmer det seg EU-godkjenning (november - enda tid til å søke om utsettelse), og det er litt for mye som må fikses.
Det er snakk om Bodø-bilen, som har vært innom Dag før jeg overtok den for vrakpant i vår.
Bilen er kjørbar, den er nok i grenseland til delebil men kan fint få forlenget livet en EU-periode eller to hvis noen nevenyttige legger noen timer i bilen og/eller foretar litt kreativ "sminking av brura." Det følger med åtte GTI-felger med sommer og vinterdekk. Vinterdekkene har masse pigg igjen, sommerdekkene synger nok snart på siste verset.
Det jeg kan komme på for å få den igjennom EU (kan være mer.)
* Mangler litt rør bak slik at den per nå ikke har bakbremser, men rørdeler følger med.
* Bremseskiver bak må p.g.a ovenstående trolig skiftes - kan følge med for 500 kr.
* Rust i kanal bak forhjulene må fikses/kamufleres.
* E85 på tanken og god og varm motor før avgasskontroll må trolig til.
* Syns jeg hører en eksoslekkasje..

Ellers er kuler og Diravi helt OK, så den er hyggelig å kjøre. Manglende bakbremse og dårlige sommerdekk gjør den litt mindre hyggelig i regn og på glatta. Men har altså kjørt denne til jobb i hele sommer med kun mindre problemer (LHM-retur lekk, ordnet ved å stramme en slangeklemme. Vann må etterfylles en gang innimellom.)

Pris: Vrakpant.
Er det snakk om et troverdig prosjekt og du har dårlig råd kan jeg gi den bort mot "utsatt vrakpant" - d.v.s at jeg får vrakpanten når den vrakes eller går over til å være delebil (d.v.s at du plukker deler fra den.)

Spør hvis dere lurer på noe!
Image
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: Rød 22TRS

Post by jonsto »

Har noen tanker om dette. Vi får preikas på telefon.
tdbugge
Posts: 634
Joined: Fri 04 Jun, 2004 20:39
Location: Ålesund
Contact:

Re: Rød 22TRS

Post by tdbugge »

Kjøper den!
Tommy D.Bugge
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: Rød 22TRS

Post by rundgren »

Bugge er på hugget!
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Post Reply