prestige på finn.

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

dspecial
Posts: 39
Joined: Fri 25 Aug, 2006 22:17
Location: Skedsmo

prestige på finn.

Post by dspecial »

rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: prestige på finn.

Post by rundgren »

Ryktene sier at den er nyimportert fra Sverige og at det kan være rom for bytte og pruting.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
dspecial
Posts: 39
Joined: Fri 25 Aug, 2006 22:17
Location: Skedsmo

Re: prestige på finn.

Post by dspecial »

Det burde være litt prutningsmonn, ja.
http://www.citroenakuten.com/viewtopic.php?f=50&t=68007

Da er den neppe så unik som jeg trodde. Den ser nylakkert ut og hvis den ble solgt nylakkert til 1/3 av prisen i Sverige så er sjansen stor for at lakken kan skjule mye moro. Det er selvfølgelig ren gjetning fra min side.

Trond.
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: prestige på finn.

Post by rundgren »

Kan du ikke ta en grundig titt og rapportere tilbake? Mange som er nysgjerrige på den bilen. Er den så fin som den ser ut som er den kanskje verdt 2/3 av annonsert pris? Hva den sist ble solgt for, spiller strengt tatt ikke så stor rolle, vel.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: prestige på finn.

Post by rundgren »

Nå er annonseteksten oppdatert med et utbrudd mot oss (?) Men det er veldig interessant at han åpner for en dramatisk reduksjon i prisen - så er her det muligheter for et godt kjøp, om man passerer nåløyet da...
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
dspecial
Posts: 39
Joined: Fri 25 Aug, 2006 22:17
Location: Skedsmo

Re: prestige på finn.

Post by dspecial »

Jeg er ikke uenig i hans resonnement om prisen ut i fra hva de går for i utlandet, og at dersom man kjøper en strøken Prestige i Frankrike og tar den hjem så er man fort oppe i den prisen med alle kostnader.

Spørsmålet er vel heller om bilen han selger er i den kategorien. Så fremt dette er den bilen som ble solgt fra Sverige, og det antar jeg at det er siden han ikke har imøtegått det her, så sier en tidligere eier i Sverige at den ikke var så bra når han hadde den, og at han solgte den for SEK 15.000 i 2009 (Citroenakuten).

Det betyr ikke at senere eier(e) ikke har oppgradert bilen til langt bedre stand, men det betyr også at det ikke er en godt bevart originalbil. Om det er viktig får jo være opp til hver enkelt.

For meg betyr det i hvert fall at den er uaktuell.

Forøvrig så synes jeg personlig at det hadde vært langt mer konstruktivt om selger selv fortalte om bilen her og korrigerte det som det ble spekulert i, i stedet for å uttrykke sin misnøye på finn og skremme bort andre mulige kjøpere.

Selger har for all del rett til å forlange hva han vil for bilen og alle andre har rett til å mene hva de vil om den prisen han har satt.

Trond.
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: prestige på finn.

Post by mads »

Godt oppsummert, Trond.

Annonsen nå har en liten, litt anonym tekst som ikke sier noe om bilen ut over at prestige er en spesiell modell. Kanskje noen har moderert seg etter litt hjelp til å tenke seg om ;)

Historien med nylig handlet bil, byks i pris og påfølgende diskusjon er jo ikke ny og minner meg om skjebnen til GSA'n klubben solgte for et (eller er det to?) år siden. Jeg synes det er litt synd, men interessen for eller engasjementet omkring bil er forskjellig; noen bruker masse penger, noen tjener masse penger, noe håper å tjene masse penger, noen gleder seg over å kjøre, noen ligger under og skrur og banker og sveiser. Alt fullt lovlig, felles tror jeg er at alle liker å fremstå noenlunde redelig, også generelt.
RolandM
Posts: 966
Joined: Fri 15 Jun, 2007 21:47
Location: Kristiansund

Re: prestige på finn.

Post by RolandM »

Det avgjørende for prisen er vel standen den er i nå, og det burde ikke overraske noen at gode Prestiger er i ferd med å strekke seg til sekssifrede beløp. Tidlig serie I Prestige samt sen 25 Turbo Prestige bikker 10 000 Euro glatt i Classic Data nå for en "Zustand 2"; til Norge kommer moms og noen andre avgifter på toppen av dette. Dette er en sen serie I, men likevel en attraktiv modell, og selv om den skulle være opplakkert kan den være verd prisen gitt at jobben er gjort bra og at det ikke er tekniske mangler slik den står i dag. Alt dette er jo nytteløst å diskutere så lenge ikke kyndig person har sett på bilen.

Generelt er Citroen fortsatt veldig lavt priset i forhold til sammenlignbare biler av andre merker. Vi har liksom vent oss til at alt over 30-40 000 er "dyrt" for en CX, men strengt tatt er det jo derfra og oppover man kan forvente å finne en hvilken som helst klassiker som har hel og pen lakk, er godt vedlikeholdt og noenlunde rustfri og ikke er sliten i interiøret. Med et mulig unntak for Citroen BX. :wink:
Citroenisme - en snikende sykdom...

72 DS21H (Isolde), 76 CX2400 Prestige (La Marseillaise), 86 CX25TRD Turbo Br. (Langskipet), 87 CX 20RE Br. (Bakgårdsfunnet), 95 XM 2.0 (Delebil), '00 XM 2.0 TCT (Lavmiler'n)

Ex: 87 BX19GTi, 96 XM 2.0 TCT
dspecial
Posts: 39
Joined: Fri 25 Aug, 2006 22:17
Location: Skedsmo

Re: prestige på finn.

Post by dspecial »

Sturla
Posts: 880
Joined: Thu 06 Nov, 2003 13:57
Location: Nordnes, Bergen
Contact:

Re: prestige på finn.

Post by Sturla »

Det høres da ok ut for en slik fin bil. Synes godt CX kan øke solid i verdi, da er det morsommere å pusle med dem man har. Det er jo litt corny å kjøpe deler som koster mer enn bilen hele tiden... Effekten av at det nesten ikke er noen igjen som kjører rundt til daglig må vel snart vise igjen på "samleverdien"?
Image
-85 GTI T1, -78 gti og -74 DS Pallas
tronde
Posts: 508
Joined: Sat 21 Apr, 2007 23:25

Re: prestige på finn.

Post by tronde »

Tjaa.. Mange måter å selge bil på, men dette er kanskje ikke den beste?

"Ps, ser frem til en ny oppbyggelig diskusjon fra bedreviterne/hylekoret som fremmer interessen for disse fine bilene."

:roll:
citro1cx
Moderator
Posts: 3748
Joined: Mon 15 Dec, 2003 20:15
Location: trondheim
Contact:

Re: prestige på finn.

Post by citro1cx »

tronde wrote:Tjaa.. Mange måter å selge bil på, men dette er kanskje ikke den beste?

"Ps, ser frem til en ny oppbyggelig diskusjon fra bedreviterne/hylekoret som fremmer interessen for disse fine bilene."

:roll:
tja..det at denne tråden fortsatt er i livet, er et bevis på det selger ser fram til :) ups...der gikk vi fem på gitt :oops:
Litt over middels interessert i Citroën cx!
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: prestige på finn.

Post by mads »

hø.. Det står at det er varme seter, men skinnseter er vel mest varmt om sommeren når det er sol..? :P
CarlT
Posts: 651
Joined: Tue 21 Sep, 2004 14:55
Location: Kr.Sand

Re: prestige på finn.

Post by CarlT »

Hei

Er det noen som har vært og sett på denne bilen?

Ett litt rart spørsmål kanskje, men for dere som har skinn interiør; Hvordan er lukten? Jeg hadde en DS med hud og den stinket litt for mye til å brukes nesten.. ;)
Deilig med Gassfylte Kuler...
---//\\---
97 XM 2,1 TDT Vare
87 CX GTI Turbo 2 ABS - snart...
88 CX GTI Turbo 2 ABS - "Murphy" - Solgt
88 CX TRS vip - "Rustine" Solgt
non Fransk
2017 MS 100D,2009 730D,2000 728i,2000 LR Disco V8
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: prestige på finn.

Post by rundgren »

CarlT wrote:Hei

Er det noen som har vært og sett på denne bilen?

Ett litt rart spørsmål kanskje, men for dere som har skinn interiør; Hvordan er lukten? Jeg hadde en DS med hud og den stinket litt for mye til å brukes nesten.. ;)
Ja, noen bør snart ta en titt på denne (hvis man tør da...).
Har ikke eid CX med skinn, men har jo sittet i noen og kan ikke huske noen plagsom lukt. Tror det er litt mer "moderne" (kanskje til det verre), og ikke like tykk hud i CX som i DS. Har hørt at garvemetodene som ble brukt til DS-hud ikke lenger er lovlige, så ting har hvertfall endret seg en del oppigjennom.
Men svaret må nesten din egen nese gi :-)
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Post Reply