CX Break - bil, delebil eller i deler

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

CX Break - bil, delebil eller i deler

Post by rundgren »

Da har jeg kost meg med denne noen uker (inkludert problemfri tur til sørlandet)
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=57790602

Men: Den må EU-godkjennes i sommer, og har nok rust til at det kanskje kan bli vanskelig. I tillegg er clutchen gåen.
Ellers er mye bra - den bærer preg å ha vært velholdt en lang periode. Interiør er veldig fint, og etter en vask så er det perfekt for transplantasjon. Sjeldent å se disse "enkle" interiørene så godt bevart.

Bilen trenger et godt hjem - penger er det ikke såå farlig med. Men vil selvfølgelig gjerne ha igjen noe av de tre tusen jeg la ut på toppen av vrakpant.
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
mads
Posts: 956
Joined: Sat 16 Sep, 2006 12:36
Location: Oslo/Kongsberg
Contact:

Re: CX Break - bil, delebil eller i deler

Post by mads »

..skulle ikke den vært en tur til Vestby lørdag som var..? ;)

Litt moro med denne er at den er ombygd varebil fra en tid da interiør og bakseter fulgte med bilen ved levering. Skinner i gulv i varerom og på ryggen av baksetet (som i mine øyne heldigvis ikke er delt!) er det eneste jeg vet/ser skiller den fra en stv. Ingen hull i taktrekk og et komplett og meget pent interiør med sveiver og alt i bakdørene - i en kvalitet (eller mangel på samme..) som er utslitt på et blunk. En højdare for trekk-fetisjister... :lol:

Løp og kjøp! Med følger en boks ..ermm.. jordforbedring..? :shock: Joar fyller halv tank, slå til!!
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: CX Break - bil, delebil eller i deler

Post by rundgren »

mads wrote:..skulle ikke den vært en tur til Vestby lørdag som var..? ;)
Jo, men clutcen paia så den er p.t. ikke kjørbar. Skal ut og se om det er noe enkelt, men redd for at den er død. Var jo virkelig på siste verset og slapp grundig om man ikke hadde egg under gassfoten - til og med på andregiret...
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: CX Break - bil, delebil eller i deler

Post by jonsto »

rundgren wrote:
mads wrote:..skulle ikke den vært en tur til Vestby lørdag som var..? ;)
Jo, men clutcen paia så den er p.t. ikke kjørbar. Skal ut og se om det er noe enkelt, men redd for at den er død. Var jo virkelig på siste verset og slapp grundig om man ikke hadde egg under gassfoten - til og med på andregiret...
Og du har selfølgelig prøvd å slakke på wiren?
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: CX Break - bil, delebil eller i deler

Post by rundgren »

jonsto wrote:
rundgren wrote:
mads wrote:..skulle ikke den vært en tur til Vestby lørdag som var..? ;)
Jo, men clutcen paia så den er p.t. ikke kjørbar. Skal ut og se om det er noe enkelt, men redd for at den er død. Var jo virkelig på siste verset og slapp grundig om man ikke hadde egg under gassfoten - til og med på andregiret...
Og du har selfølgelig prøvd å slakke på wiren?
Vaieren gjorde jeg så slakk det gikk - var ikke noe særlig mer å gå på.
Men nå har fjærene i trykkplata (e.l.) gått - det er bare å flytte clutchen med hånda, og det funker da særdeles dårlig
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
Post Reply