1989 Croisette på Finn

Her kan du finne CX'er til salgs

Moderator: moderator

Post Reply
Thomazo
Posts: 500
Joined: Mon 10 Nov, 2003 21:17
Location: Lommedalen

1989 Croisette på Finn

Post by Thomazo »

Skal ikke starte en prisdiskusjon her, lenge siden jeg var aktiv på cx-fronten. Jeg kjenner ikke denne bilen, men ser ut som områder rundt takluka trenger litt friskt metall...
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... 57&ref=fas

Får man i dag kun et "prosjekt" for 50.000,-?
rundgren
Posts: 1162
Joined: Mon 13 Aug, 2007 20:45
Location: Oslo

Re: 1989 Croisette på Finn

Post by rundgren »

Thomazo wrote:Skal ikke starte en prisdiskusjon her, lenge siden jeg var aktiv på cx-fronten. Jeg kjenner ikke denne bilen, men ser ut som områder rundt takluka trenger litt friskt metall...
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnk ... 57&ref=fas

Får man i dag kun et "prosjekt" for 50.000,-?
Nå kan det hende noen blir fornærma igjen (ja - du med den dyre Prestigen på Finn - jeg tenker på deg...), men min personlige synsing basert kun på annonsen (legg merke til kvalifiseringa - ingen grunn til å bli fornærma) er at denne er priset omtrent til minst det dobbelte av markedsverdi. Heldigvis står det jo "selges til høystbydende" så det kan hende selger rett og slett fisker litt... Vil ikke si det er urimelig å prøve å by 15-25 for denne, alt etter hvordan den ser ut i virkeligheten. Manglende EU-godkjenning, og godt med rust rundt takluke og litt i nedkant av bakluke - som fort betyr at det er mer å finne, er det som trekker ned (etter MIN mening/synsing)

MEN: Det kan se ut som om CX er på vei opp i pris - eller så er det bare flere som prøver seg med litt frisk utgangspris på Finn nå enn før...
* '86 CX Turbo2
* '94 Xantia 2,0i VSX
* '85 BX Sport

Eks: '96 XM TCT
Eks: '96 Xantia 1,8i
Eks: '95 Xantia 1,9TD
Eks: '88 CX 22TRS
Eks: '93 Xantia 2.0i
jonsto
Posts: 5625
Joined: Thu 13 Nov, 2003 19:42
Location: Surnadal
Contact:

Re: 1989 Croisette på Finn

Post by jonsto »

Enig med Joar. Rusten rundt takluken er jo et kjent problem. Rusten på bakluken ser ut til å være minimal. Ellers er det to små ting i annonsen. Elektriske vindu. Ja, men bare på framdørene. Elektriske speil? Ikke vanlig på Croisette, men når det ikke er bilde av innsiden av framdørene så er det vanskelig å si. Kan være ettermontert, eller montert fra fabrikk som ekstrautstyr.
Velur interiøret er betydelig mer slitesterkt enn det vanlige TRS trekket. Helt på høyde med GTi (VIP) i så måte. Croisette er en helt OK bil, men var vel i sin tid priset vesentlig under GTi.
Kommer nok til å bli sjelden etterhvert. Har i Norge kun sett de som 1989 modeller. Har en del detaljer den er alene om blant CX modellene.
Post Reply